اخبار داغ

در گفتگوی دانا با یک نماینده مجلس مطرح شد؛

اقدام سفیر انگلیس جاسوسی بود/ دیپلمات انگلیسی باید اخراج شود

اقدام سفیر انگلیس جاسوسی بود/ دیپلمات انگلیسی باید اخراج شود
موسوی لارگانی به حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اشاره کرد و گفت: قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.
[

«حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن محکوم کردن حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اظهار داشت: سفارت خانه انگلستان از گذشته و از اوایل انقلاب تا الآن اقدامات زیادی را علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده است و در واقع سفارتخانه انگلستان جایگزین لانه جاسوسی آمریکا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که انگلیسی ها دخالت های زیادی در امور داخلی کشور ما داشتند گفت: این مسئله برای ما آشکار شده است و یک مدتی هم تعطیلی سفارتخانه انگلستان را داشتیم، اما اخیراً رفتارهای جاسوسی سفارت انگلستان در ایران به نوعی آشکار شده است.

,

این نمانیده مجلس خاطر نشان کرد: در بحث فتنه بنزینی هم اطلاعات دقیقی در دست است که حتی قبل از شروع این فتنه، انگلیسی ها سفرای کشورهای اروپایی را دعوت کردند و به آن ها خبر دادند که قرار است بنزین در ایران گران می شود و مردم به خیابان ها می آیند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و آشوبگرها را حمایت کنیم.

,

موسوی لارگانی این اقدام سفیر انگلیس را رفتار سخیفی خواند و افزود: این که سفیر انگلیس در خیابان حاضر شود و فیلم برداری کند و به نوعی دنبال جمع آوری خبر و ترغیب این هنجارشکنان به اغتشاش باشد؛ کاملاً غیر قانونی است.

,

وی ادامه داد: الآن عده اندکی از آشوبگران هم که به خیابان ها آمدند و شعارهای هنجار شکنانه دادند، این ها را سفیر انگلستان فیلم برداری کرد تا به جاهای دیگر مخابره کند. قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.

,

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ابراز کرد: ما باید سطح روابطمان با انگلستان را کاهش دهیم تا انگلستان در کشور ما سفیر نداشته باشد.

,

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که "مجلس در این خصوص چه اقداماتی کرده است؟" گفت: در تذکرات و صحبت هایی که نمایندگان مجلس داشتند، این موضوع مطرح شد ولی قطعاً کمیسیون امنیت ملی باید به این مسئله ورود کند و وزیر امور خارجه را به کمیسیون دعوت و از وی توضیح بخواهد تا یک راهکاری برای مقابله با اقدام سفیر استعمار پیر انگلستان اتخاذ شود.

,

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "تا کی باید شاهد ماجراجویی های انگلیسی ها باشیم؟" گفت: این مسئله بیشتر به مسئولین اجرایی کشور و کوتاهی هایی که وزارت امور خارجه در این زمینه دارد، بر می گردد؛ استعمار پیر انگلستان قبل از انقلاب دخالت هایی زیادی در کشور ما داشته است و بعد از انقلاب نیز جای پایش به صراحت در خیلی از حوادث دیده می شود؛ این اهمال کاری و این عدم برخورد با سفیر انگلستان به نظر می رسد کوتاهی وزارت خارجه و دولت را به همراه دارد و آن ها هستند که کوتاهی کردند.

,

موسوی لارگانی در پایان گفت: بعضی از مسئولین ما چشمشان به خارج از کشور است و معتقدند اگر به سفیر انگلستان بگوییم بالای چشمت ابرو است به کراباتش بر می خورد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه