اخبار داغ

28 و 29 دی ماه؛

سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می‌شود

سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می‌شود
دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان از برگزاری این یادواره طی روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه در دو بخش دانش‌آموزی و عمومی در همدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان، اظهار کرد: طی دو سال گذشته این یادواره با محوریت دو شهید نوجوان استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه این یادواره به همت دانش‌آموزان نوجوان و با شناسایی شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: این اقدام با حضور نوجوانان و شناسایی شهدای نوجوان و جمع‌آوری تخصصی اطلاعات زندگی این شهدا برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

,

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان بیان کرد: اطلاعات شهدا و زندگی آنها به صورت تخصصی در قالب صدا، تصویر و متن پیاده‌سازی می‌شود؛ خاطرات بیان شده در قالب کتاب، مستند و کارهای رسانه‌ای ارائه می‌شود.

,

وی کار در این حوزه و معرفی و شناساندن شهدا را امری ضروری دانست و  افزود: با توجه به اینکه همرزمان و والدین شهدای دوران دفاع مقدس به تدریج مسن شده و احتمال از دست دادن آنها وجود دارد، این اقدام به ویژه برای نوجوانان دهه چهارم انقلاب امری ضروری است.

,

زنگنه با اشاره به شهدای معرفی شده دو سال گذشته، تصریح کرد: شهید حسین سپهر و علی رشیدی به ترتیب طی سال‌های اول و دوم برگزاری یادواره به عنوان شهدای نوجوان استان معرفی شدند.

,

وی به شهدای نوجوان معرفی شده در یادواره امسال اشاره کرد و ادامه داد: شهیدان مسعود رستمی، هاشم رستمی و نبی‌الله بهرامی، سه نوجوان که در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به شهادت رسیدند در یادواره امسال محور قرار می‌گیرند.

,

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان خاطرنشان کرد: این ستاد کاملاً مردمی است و از سوی هیچ ارگان و نهادی حمایت نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه یادواره امسال در دو بخش برگزار می‌شود، یادآور شد: یادواره امسال در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی دنبال خواهد شد؛ هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر در این برنامه حضور می‌یابند.

,

زنگنه با تأکید بر اینکه بخش دانش‌آموزی برای اولین بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش دانش‌آموزی روز شنبه ۲۸ دی ماه در مسجد جامع برگزار می‌شود؛ سال‌های گذشته با توجه به عدم همکاری سایر ارگان‌ها دانش‌آموزان در این برنامه حضور نداشتند.

,

وی در ادامه گفت: دو برنامه عمومی نیز در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور عموم مردم در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

,

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان بیان کرد: نمایشگاه انقلاب، دستاوردهای انقلاب، نمایشگاه شهدای دانش‌آموز و دانش‌آموزان بسیجی نیز در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.

,

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مهدی دیانی از مدافعان حرم سخنران این مراسم خواهد بود، افزود: محمد جواد زمردیان و سردار حسین کاجی نیز از راویان این برنامه خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه