اخبار داغ

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

۳۰ درصد فرآورده‌های تولیدی در آذربایجان غربی فاقد پروانه استاندارد هستند

۳۰ درصد فرآورده‌های تولیدی در آذربایجان غربی فاقد پروانه استاندارد هستند
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: تعداد ۴۴۶ فرآورده تولید شده مشمول استاندارد اجباری در استان فاقد پروانه استاندارد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور جلایر در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه نشان استاندارد به دوصورت اجباری و تشویقی برای فرآورده های تولیدی و خدمات ارائه می شود، اظهار داشت: طبق قانون وبا تصویب شورای عالی استاندارد، اجرای استاندارد کالاها و آئین کاری را که از نظر ایمنی و یا حفظ سلامت عمومی ضروری باشد اجباری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، در ادامه با بیان اینکه اعمال هرگونه نظارت برای فرآورده و خدماتی  که در لیست استانداردهای اجباری قرار دارند، در راستای  اجرای صحیح استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد است، عنوان کرد: این نظارت‌ها شامل نمونه برداری، آزمایش، ارشاد و راهنمایی فنی واحدهای تولیدی و واردکنندگان و بالاخره توقیف کالاهای خارج از استاندارد و تعقیب تولید کنندگان متخلف از طریق مراجع قانونی است.

,

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی، با اعلام اینکه یک هزار و ۴۶۹ فرآورده تولیدی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: از یک هزار و ۴۶۹ فرآورده تولیدی مشمول استاندارد اجباری، ۴۴۶ فرآورده در حدود ۳۰/۳۰ درصد فاقد پروانه استاندارد است.

,

وی، بیان کرد: طبق مراتب قانونی و اختیارات تعریف شده سازمان ملی استاندارد با واحدهای تولیدی جهت استاندارد سازی فرآورده تولید شده( استاندارد اجباری) برخورد خواهد شد.

,

جلایر، با تاکید بر اینکه علی رغم موانع و مشکلات اقتصادی، اداره کل استاندارد آذربایجان غربی نمونه برداری از واحدهای تولیدی و بازار را در اولویت های کاری خود قرار داده است، تصریح کرد: تاپایان آذرماه سالجاری تعداد ۱۳۰۹ مورد نمونه از واحدهای تولیدی و ۷۹۶ نمونه از بازار جمع آوری و در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان مورد آزمون قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه