اخبار داغ

در گفتگو با کارشناسان مطرح شد؛

دلسوزی غیرعقلانی سلبریتی‌ها برای مردم نیست

دلسوزی غیرعقلانی سلبریتی‌ها برای مردم نیست
با توجه به گفته کارشناسان انگلیس بارها در اقدامات متعدد خصومت خود را نسبت به ایران نشان داده اند و اکنون لازم است مسئولان با اتخاذ تصمیمی قاطع، دست این کشور را از ایران کوتاه کرده و مانع اقدامات براندازانه آنها شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، به دنبال اعلام علت سقوط هواپیمای اوکراینی و اصابت موشک سپاه به آن، ضد انقلاب بلافاصله شروع به تفرقه افکنی و بازی با احساسات ملت ایران کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

شامگاه روز شنبه تجمع اعتراض آمیزی در مقابل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، سفیر انگلستان ضمن حضور در این تجمع غیر قانونی، به تحریک شرکت کنندگان برای سردادن شعارهای ساختار شکنانه و پاره کردن تصاویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

,

در بحبوحه اوج گیری اعتراضات نیروی انتظامی به فرد تحریک کننده مضنون شده، او را دستگیر کردند و به وزارت امور خارجه تحویل دادند.

,

اما آنچه که واضح است دخالت مستقیم کشور انگلیس در جریان وقایع ایران است که خود تخلفی بزرگ محسوب می شود.

,

محمود بابایی عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به طور کلی در مباحث علمی رشته روابط بین الملل و دیپلماسی، سفیر به معنی نماینده سیاسی مقیم  یک کشور در کشورهای دیگر است.

,

وی افزود: به عبارت دیگر زمانی که کشوری با یک کشور دیگر ارتباط برقرار می کند لازم است امور مربوط به کشور مرجع در کشور ثانی توسط یک شخص یا یک تیم پیگیری شود.

,

یک سفیر به منظور حفظ روابط میان کشورها فعالیت می کند

, یک سفیر به منظور حفظ روابط میان کشورها فعالیت می کند,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر مطرح کرد: یک سفیر به منظور حفظ روابط میان کشورها، پیگیری حقوق و امور شهروندان کشور خود در کشور ثانی فعالیت می کند.

,

بابایی اظهار داشت: در جریان نا آرامی های شامگاه شنبه در مقابل دانشگاه امیر کبیر تهران حضور سفیر انگلستان امری غیر متعارف بود و لازم است به جد پیگیری شود.

,

وی یادآور شد: در جریان اغتشاشات فتنه ۸۸، برخی سفارتخانه ها و سفرا به صورت آشکارا در مسائل جامعه ما دخالت کردند که سبب بروز مشکلات و تحمیل هزینه های زیادی برای کشور شد.

,

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان  ادامه داد: پیش از این در سال ۵۸، آمریکا با دخالت های آشکار خود و انجام اقدامات متعددی سعی در براندازی نظام داشت، در آن زمان آمریکا با طرح برنامه هایی به دنبال وارد کردن بهترین و سخت ترین ضربه ها به بدنه نظام بود.

,

فعالیت لانه جاسوسی آمریکا نمونه بارزی از دخالت های این کشور در امور ایران است

, فعالیت لانه جاسوسی آمریکا نمونه بارزی از دخالت های این کشور در امور ایران است,

بابایی گفت: البته در آن زمان با آشکار شدن اسناد لانه جاسوسی آمریکا، اوج دشمنی این کشور با ایران مشخص شد و سرانجام با تسخیر سفارخانه آمریکا در ایران برای همیشه درب های این لاله جاسوسی قفل شدند.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر تاکید کرد: در حادثه اخیر نیز سفیر انگلستان با هدف مداخله و ایجاد تشنج به میان جمعیت معترضان نفوذ کرده و اقدام به تحریک برای پاره کردن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردادن شعارهای ساختار شکنانه کرد.

,

وی بیان داشت: در جریان حوادث آبان ماه ردپاهایی از دخالت کشورهای مختلف در اعتراضات دیده شد که به صورت نیابتی و مستقیم برنامه هایی در راستای اغتشاش در کشور طرح ریزی کردند.

,

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: به نظر می رسد بر اساس شواهد، سفیر انگلیس باز هم نقش قبلی خود را ایفا کرده است، ملت ایران دخالت های انگلیس در فتنه ۸۸ را که منجر به تعطیلی این سفارتخانه در تهران شد، فراموش نمی کنند.

,

تجدید بیعت مردم با انقلاب در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت

, تجدید بیعت مردم با انقلاب در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت,

بابایی تصریح کرد: اتفاقات دو هفته اخیر و حضور فوق تصور عامه جامعه ما در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، تاکید کننده این امر است که عامه جامعه در پایداری نظام جمهوری اسلامی هم صدا هستند و با تعداد محدودی از مخلان آرامش ملت ارتباطی ندارند.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر در ارتباط با خونخواهی مسافران هواپیمای اوکراینی توضیح داد: به نظر می رسد اغتشاش در مقابل دانشگاه با گذشته چند روز از حادثه واقعیت خونخواهی نیست چرا که خونخواهی در شب حادثه یا روز بعد از آن صورت می گیرد نه چند روز بعد، مخالفان به دنبال تسویه حساب با سپاه که حافظان امنیت کشور است، هستند.

,

وی ادامه داد: جامعه ایران در هفته اخیر و سال های گذشته حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده است، اکنون وقت آن رسیده که مسئولان وارد میدان شوند و به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

,

اخراج سفیر انگلستان کمترین مجازات برای این خیانت بزرگ

, اخراج سفیر انگلستان کمترین مجازات برای این خیانت بزرگ,

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در شرایط کنونی مسئولان امر کمترین کاری که می توانند نسبت به این خیانت بزرگ انجام دهند، اخراج سفیر انگلستان از کشور است.

,

بابایی یادآور شد: بر اساس قوانین، کشورها حق برخورد با سفرا به علت مصونیت قضائی را ندارند اما توانایی اخراج سفیر به نشانه اعتراض و دخالت در امور کشور را داریم.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر ادامه داد: این اقدام حداقل کاری است که وزارت امور خارجه می تواند انجام دهد، پیگیری این امر نشان دهنده جدیت ایران در جلوگیری از دخالت معاندین در امور کشور است.

,

وی عنوان کرد: لازم است مسئولان امر شرایط را برای حضور خانواده های داغدار در صدا و سیما فراهم کنند تا بتوانند به راحتی از دغدغه های خود سخن بگویند البته این اقدام در حال انجام است و به پوشش بیشتری نیاز دارد.

,

ملت ایران با غیرت خود از امنیت کشور دفاع می کنند

, ملت ایران با غیرت خود از امنیت کشور دفاع می کنند,

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان اذعان داشت: این امر باعث جدایی صف سواستفاده کنندگان و ضربه زندگان به انقلاب و نظام از خانواده های داغدار می شود، مردم ما در اغلب مسائل به صورت حیثتی دفاع می کنند که یکی از این موارد امنیت کشور است که قدر آن را می دانند.

,

بابایی به حضور سلبریتی ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر موضع گیری های متعدد این گروه اثبات کرده سلبریتی ها موضعی عاقلانه نسبت به مسائل اتخاذ نمی کنند و تقابل احساسی را به تقابل منطقی ترجیح می دهند.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر همچون سیل و زلزله که دامن گیر کشور شد و به دنبال آن  آسیب های جانی و مالی فراوانی بر مردم تحمیل شد، سلبریتی ها با ورود غیر منطقی و نگاهی غیر عمیق به موضوع ورود کرده و به راحتی پا پس می کشند.

,

وی افزود: در زمان زلزله کرمانشاه سلبریتی ها در بوق و کرنا کردند که همه باید کمک کنند از سوی دیگر نیز با اعلام شماره حساب های خود اقدام به دریافت کمک های مردمی کردند که تاکنون عاقبت آن کمک ها مشخص نشده است.

,

عضو هئیت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان  بیان داشت: حال آنکه نیروهای سپاه و بسیج مخلصانه پا در میدان نهادند و با گذشت چند سال همچنان به انجام فعالیت های زیربنایی مشغول هستند.

,

دلسوزی غیر عقلانی سلبریتی ها برای مردم نیست

, دلسوزی غیر عقلانی سلبریتی ها برای مردم نیست,

بابایی مطرح کرد: در اغتشاشات روز شنبه مجددا بدون تفکر دست به دست دشمنان داده و در اغتشاشات حضور پیدا کردند البته تنها نتیجه این اقدام کاهش محبوبیت و تنزل شخصیت اجتماعی خود آنها است و مردم می دانند این دلسوزی های غیر عقلانی برای مردم نیست.

,

در ادامه یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ارتباط با پیگیری های انجام شده برای اخراج سفیر انگلیس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: وزارت خارجه کشور و شخص آقای وزیر باید پیگیری های لازم برای اخراج سفیر انگلیس را انجام دهد، البته مجلس تذکرات لازم را به وزیر خارجه داده است و منتظر تصمیم گیری آن ها هستیم.

, راه آرمان,

ورود ضرب العجلی معاندان به اعتراضات مردمی و تبدیل آن ها به اغتشاش

, ورود ضرب العجلی معاندان به اعتراضات مردمی و تبدیل آن ها به اغتشاش,

وی افزود: هر گروهی که بخواهد در کشورحرکتی اعتراضی هر چند به حق را انجام دهند بلافاصله معاندین ورود پیدا کرده و اعتراضات را به اغتشاش تبدیل می کنند و با سردادن شعارهای متعدد علیه نظام و تخریب اموال عمومی امنیت مردم را خدشه دار می کنند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با طراحی اغتشاشات و فرستادن نفوذی های خود به میان معترضان تنها به دنبال ایجاد نا امنی هستند از این رو مسئولان ما باید هوشیاری خود را بیشتر کرده و نمایندگان سایر کشورها را رصد کنند تا امکان اقامتی آن ها همچون سفارتخانه ها تبدیل به کانونی علیه امنیت کشور نشوند.

,

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کشور انگلیس تا به امروز مرتبا دشمنی خود را در بخش های مختلف نشان داده است، با توجه به وضعیت معلوم الحال این کشور حضور سفیر این کشور در ایران ضرورتی ندارد و باید برخورد قاطع در این زمینه صورت گیرد.

,

به گزارش راه آرمان، با توجه به گفته کارشناسان انگلیس بارها در اقدامات متعدد خصومت خود را نسبت به ایران نشان داده اند و اکنون لازم است مسئولان با اتخاذ تصمیمی قاطع، دست این کشور را از ایران کوتاه کرده و مانع اقدامات براندازانه آنها شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه