اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد؛

ضرورت پاسخ قاطع وزارت خارجه به رفتارغیر دیپلماتیک سفیر انگلیس در فرماندهی آشوب ها

ضرورت پاسخ قاطع وزارت خارجه به رفتارغیر دیپلماتیک سفیر انگلیس در فرماندهی آشوب ها
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه امروز پاسخ قاطع وزارت خارجه به رفتار غیردیپلماتیک سفیر انگلیس در فرماندهی آشوب ها یک ضرورت است، گفت: یکی از نمایندگان به دنبال تهیه و تدوین طرحی برای کاهش سطح روابط ایران با انگلیس به دلیل رفتارهای غیردیپلماتیک سفیر این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته در بین تعدادی از دانشجو نماهای معترض در حوالی دانشگاه امیرکبیر تهران، ” مک‌ایر” سفیر انگلیس حضور داشت که این حضور به گفته کارشناسان سیاسی طرحی از سوی استعمار نوین و روباه پیر برای هدایت از نزدیک، اغتشاشات در ایران بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابراین امروز تعدادی از نمایندگان مجلس اعتراض خود نسبت به دسیسه های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم بین المللی را به هر طریقی عنوان کردند.

,

رفتار سفیر انگلیس خلاف قوانین و عرف دیپلماتیک بود

, رفتار سفیر انگلیس خلاف قوانین و عرف دیپلماتیک بود, رفتار سفیر انگلیس خلاف قوانین و عرف دیپلماتیک بود,

در این باره محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تسلیت به خانواده شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراین و ابراز همدردی با آنان، به ویژه خانواده های مصیبت دیده در استان همدان و شهرستان تویسرکان، گفت: با این حال هر مسئله روی داده دلیل بر آن نمی شود که کشورهای بیگانه در امور داخلی ایران اسلامی دخالت کنند.

,

وی به دستگیری سفیر انگلیس در جریان اعتراض روز گذشته در تهران اشاره و اظهار کرد: رفتار و اعمال مسئولان و اتباع یک کشور در کشوری دیگر باید طبق قوانین، قواعد و اصول دیپلماتیک باشد.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: اینکه سفیر کشوری بیگانه بیاید و در امور داخلی کشوری دیگر دخالت کند، نه طبق قوانین بین المللی است و نه در دایره عرف دیپلماتیک می گنجد.

,

حضور سفیر انگلیس در اجتماعی غیر قانونی، نشان از فرماندهی اغتشاشات در خارج از مرز دارد

, حضور سفیر انگلیس در اجتماعی غیر قانونی، نشان از فرماندهی اغتشاشات در خارج از مرز دارد, حضور سفیر انگلیس در اجتماعی غیر قانونی، نشان از فرماندهی اغتشاشات در خارج از مرز دارد,

مفتح با تأکید بر محکومیت و عدم پذیرش رفتار غیرقانونی سفیر انگلیس و حضور او برای هدایت اغتشاشات، تصریح کرد: این همان دم خروسی است که نشان داد اغتشاشات در کشورمان از خارج از مرزها هدایت می شود.

,

وی عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم، اقدام سخیف سفیر انگلیس را محکوم کرده و از مقامات دولتی به ویژه وزارت امور خارجه انتظار برخورد جدی با چنین رفتارهای غیر قانونی را داریم تا دیگر تکرار نشود و بیگانه ای جرأت آشوب به پا کردن و هدایت اغتشاشات را نداشته باشد.

,

نماینده مردم تویسرکان در ادامه از اعتراض دیگر نمایندگان مجلس نسبت به اقدام توجیه ناپذیر سفیر انگلیس خبر داد و اعلام کرد: یکی از نمایندگان به دنبال تهیه و تدوین طرحی برای کاهش سطح روابط ایران با انگلیس به دلیل رفتارهای غیردیپلماتیک سفیر این کشور است.

,

مفتح تأکید کرد: امیدواریم با تهیه چنین طرح و مصوب شدن آن، درس عبرتی به مسئولان این کشور داده شود تا دیگر در امور داخلی ایران اسلامی دخالت نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه