اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

۴۷۱۷ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند

۴۷۱۷ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، از ثبت نام ۴۷۱۷ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، با سفر معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی و هئیت همراه به بوکان، جلسه ستاد بازآفرینی این شهرستان عصر روز گذشته برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، در این جلسه طی سخنانی عنوان کرد: بوکان بی تردید به واسطه دارا بودن شاخص های منحصر به فرد در حوزه های گوناگون یکی از مهم ترین شهرهای استان به شمار می رود که همین امر سبب نگاه متفاوت مسئولان به این شهرستان است.

,

پدرام رحمانی، افزود: موقعیت خاص و بی نظیر جغرافیایی سبب افزایش جمعیت و به دنبال آن پیدایش سکونتگاه های غیر رسمی در این شهرستان شده و متاسفانه روز به روز نیز این چالش شهری در حال گسترش است

,

وی، بیان داشت: هم اکنون یک هزار ۴۴۴ هکتار سکونت گاه غیر رسمی در سطح استان وجود دارد که متاسفانه ۴۰ هکتار آن معادل ۲۲ درصد کل سکونت گاه های غیر رسمی اذربایجان غربی در بوکان قرار دارد.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، تصریح کرد: از مجموع ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد مسکن مهر آذربایجان غربی، ۴۲ هزار و ۸۸۹ واحد تحویل شده و در بوکان نیز از ۲۷۲۴ واحد، ۲۶۲۵ واحد به اتمام رسیده است.

,

وی، گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در ۷ محور نیز در قالب ۲۱ هزار واحد در مرحله اول در ۹ شهرستان آذربایجان غربی ۴۷۱۷ واحد ثبت نام شد که در بوکان ۱۶۴۵ واحد جزو برنامه ابلاغی بود و ۱۳۴۰ واحد ظرفیت احصاء شده و نیاز است مسئولین هماهنگی برای تامین زمین و دیگر نیازها را انجام دهند.

,

در ابتدای این جلسه، سرپرست فرمانداری بوکان در سخنانی با اشاره به بخشی از مشکلات موجود در شهرستان، عنوان کرد: طی ۳ دهه گذشته شهر بوکان از نظر جمعیتی و متعاقب آن فیزیکی با افزایش چشم گیری بوده است که همین مهم نام بوکان را جزء چند شهر مهم از لحاظ مهاجر پذیر بودن تبدیل کرده است.

,

لقمان خسروپور، افزود: به واسطه همین افزایش بی رویه و غیر متعارف جمعیتی در بوکان طی سه دهه گذشته متاسفانه شاهد بروز مشکلات عدیده ای از جمله گسترش سکونت گاه های غیر رسمی در سطح این شهر هستیم که این مهم سبب تلبار شدن مشکلات در حوزه های گوناکون شده است

,

وی، ادامه داد: به واسطه مهاجر پذیر بودن بوکان خورده فرهنگ های بسیاری در این شهر وجود دارد که این مهم توجه به حوزه فرهنگ را در راس نیازهای موجود شهرستان قرار داده است.

,

سرپرست فرمانداری بوکان، در همین رابطه تصریح کرد: احداث موزه باستان شناسی، تملک و بازسازی دوباره قلعه سردار و توجه ویژه به صنایع دستی شهرستان می تواند تاثیر بسیار مهمی بر حوزه فرهنگ شهرستان داشته باشند.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سکونت گاه های غیر رسمی در حاشیه شهر بوکان ادامه داد: مناطق شهید نجاری، دانشگاه آزاد، کوی مهندس رشیدی و منطقه نالشکینه چهار سکونتگاه غیررسمی این شهر هستند که با تلاش شبانه روزی کارهای مقدماتی آنان برای الحاق به شهر انجام گرفته است که لازم است این مهم در دستور کار قرار گیرد.

,

خسروپور، تصریح کرد: بوکان جدای از این چهار سکوتن گاه غیر رسمی هم‌اکنون دارای ۱۱ روستا با مشکلات حاشیه نشینی است که عموما دارای مشکلات خاص و عمده ای هستند.

,

وی، گفت: برای رفع مشکلات این روستاها که عموما نزدیک به شهر نیز هستند پیشنهاد می شود که کمیسیون ماده ۹۹ در حوزه شهرستان برگزار شود زیرا مسئولان شهرستانی با کار کارشناسی بیشتر و اشنایی با مناطق مورد بحث می توانند تصمیمات مهمی در این حوزه بگیرند.

,

سرپرست فرمانداری بوکان، با اشاره به حق آبه تالاب قره گول، افزود: حق آبه تالاب قره گول نیز یکی از درخواست های مهم مردم است که در سال جاری با بارش های خوب بهاره احیا شد اما نیاز است برنامه های متداومی بویزه در حوزه حق آبه برای احیا آن در نظر گرفته شود.

,

اتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه