اخبار داغ

از موسسات آموزشی مختلط تا به‌کارگیری اساتید فاقد صلاحیت

نبض علمی کرمانشاه در دست آموزشگاه‌های غیرمجازها

نبض علمی کرمانشاه در دست آموزشگاه‌های غیرمجازها
آموزشگاه‌های غیرمجاز نبض علمی کرمانشاه را در دست گرفته اند و با تخطی از قوانین و برگزاری دوره های مختلط وبه کارگیری اساتید فاقدصلاحیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز قابل کتمان نیست که آموزشگاه های آزاد نقش موثری در ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی نسبت به گذشته داشته اند و با توجه به اینکه حضور افراد در این آموزشگاه‌ها داوطلبانه است در برخی مواقع نقش آموزش ‌آزاد بر آموزش رسمی غلبه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

البته در کنار نقش موثر این آموزشگاه های مجاز نباید از آموزشگاه های غیرمجاز نیز غافل شد، آموزشگاه هایی که در سال های اخیر فعالیت بیشتری داشته و دارند و آسیب جدی به نظام آموزشی کشور وارد کردند.

,

صدور مجوز این آموزشگاه ها با وزارت آموزش و پرورش است و نظارت بر عملکرد آنها هم با همین نهاد است که با نظارت و بررسی و پایش مداوم قاعدتا باید مانع از فعالیت این آموزشگاه‌های غیرمجاز شود و با رشد قارچ‌گونه این مووسات آموزشی ظاهرا نظارت‌ها آنگونه که باید نیست.

,

آموزش و پرورش: تعداد آموزشگاه‌های غیرمجاز بسیار بالاست/برخورد می‌کنیم

, آموزش و پرورش: تعداد آموزشگاه‌های غیرمجاز بسیار بالاست/برخورد می‌کنیم,

روح الله اعظمی، رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت:  در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه 501 آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی شامل 298 آموزشگاه زبان و 202 آموزشگاه علمی آزاد وجود دارد.

,

وی افزود: آموزشگاه های غیرمجاز در سطح شهر زیاد است و درصدد برخورد با آنها هستیم، از گزارشات مردمی برای برخورد با آموزشگاه های غیرمجاز استقبال می کنیم.

,

این مسئول به کارگیری مربیان فاقد صلاحیت در آموزشگاه ها و مدارس غیردولتی از نظر ما قابل قبول نیست زیرا این افراد به هسته گزینش معرفی می شوند و باید تائیدیه گزینش را داشته باشند.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 50 مجوز تاسیس آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی در سطح استان صادر شده است.

,

اعظمی با تاکید بر برخورد با آموزشگاه های غیرمجاز عنوان کرد: به منظور نظارت بر آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی نماینده دادستانی، تعزیرات حکومتی، فنی و حرفه ای و گروه صنف آموزشگاه ها پای کار هستند.

,

وی بیان کرد: به آموزشگاه های فاقد مجوز اخطار و مهلت 10 روزه داده می شود و در صورتی که نسبت به درخواست صدور مجوز اقدام نکنند، در نهایت پلمب خواهند شد.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته 10 آموزشگاه و از ابتدای سال چهار آموزشگاه فاقد مجوز در سطح استان پلمب شده است.

,

اعظمی با بیان اینکه اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه ها سخت نیست، عنوان کرد: متقاضیان تاسیس آموزشگاه با داشتن حداقل 30 سال سن و مدرک کارشناسی می توانند با مراجعه به سامانه مشارکتهای مردمی استان کرمانشاه - خدمات الکترونیک نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

,

وی افزود: اختلاط دختر و پسر در آموزشگاه ها از نظر ما مجوز ندارد هرچند برخی از آموزشگاه ها به صورت زوج و فرد مجوز گرفته اند، البته ممکن است در یک روز چند دانش آموز معدود از جنس مخالف در کلاس حضور یابند که آن هم قابل قبول نیست.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواستار اخذ مجوز توسط متقاضیان تاسیس آموزشگاه های علمی شد و عنوان کرد: مراکز غیرمجاز باعث ایجاد دردسر و مشکل شده اند.

,

تعداد بالای آموزشگاه‌های غیرمجازی که به سیستم آموزشی کشور آسیب‌های جدی وارد می‌کند ضرورت افزایش نظارت‌ها در این حوزه را بیش از پیش کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه