اخبار داغ

یادداشت؛

لزوم اجرای برنامه فراگیر دولت برای تولید گندم در کشور

لزوم اجرای برنامه فراگیر دولت برای تولید گندم در کشور
امروزه در شرایط حساس تحریم ها، تورم، سختی، معیشت اکثر مردم میلشان به مصرف نان گندم است؛ مسئولان چرا غفلت می کنند و چرا دولت محترم برنامه مدون و منطقی برای خرید گندم جامع و فراگیر را اجرا نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ علت واردات گندم با حمایت داخلی و اقتصاد مقاومتی چیست و مسئولین چه پاسخی دارند؛ در طول چند سال گذشته بارها شنیده ایم که در تولید گندم خود کفا شده ایم که این امر موجب خوشحالی و قابل تقدیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این خود کفائی به راحتی شدنی است زیرا در بسیاری از نقاط کشور اراضی مناسب، آب و هوا، استعداد طبیعی و اراده جدی مردم بر این بوده است  که به سمت کشت محصولات استراتژیک و مورد نیاز جامعه فعالیت داشته باشند.

,

هزاران هکتار اراضی مسطح و شیب دار کشور به صورت کشت مکانیزه و آبیاری نوین (اراضی مسطح) و کشت دیم با بازدهی مناسب اراضی شیب دار در مناطق پر باران و مستعد مورد بهره برداری و تولید نیاز اصلی مردم قرار می گیرد.

,

در دوران های قدیم هم شنیده ایم که زابل مرکز غله ایران است؛ امروزه در شرایط حساس تحریم ها، تورم، سختی، معیشت اکثر مردم میلشان به مصرف نان گندم است؛ مسئولان چرا غفلت می کنند و چرا دولت محترم برنامه مدون و منطقی برای خرید گندم جامع و فراگیر را اجرا نمی کند و کشاورز ما مجبور می شود که گندم تولیدی خود را در بازار آزاد و به دلال ها بفروشد و بعضا گندم هایشان صادر می شوند و یا به مصرف خوراک دام و طیور  می رسد و در این زمینه دولت ناگزیر به واردات گندم می شود.

,

به راستی تناسب بین گندم وارداتی و داخلی از نظر قیمت تمام شده چقدر است کدامیک برای جامعه ارزان تر است چه اصراری بر خرید گندم خارجی و وارداتی است؟ در حالی که تولید داخل در نقاط مختلف کشور با کیفیت بهتر و با خیال راحتی از نظر بهداشتی قابل تأمین است؛ کم توجهی به خرید از تولید کشاورزان خود چه رابطه ای با موضوع مهم حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، خودکفائی و قطع وابستگی دارد.

,

راستی چرا چنین است؟ چه کسی پاسخگوست؟ دولتمردان چه پاسخی دارند؟ نمایندگان مجلس چه کرده اند؟ شما را به خدا به قصد قربت دست به دست هم دهید و با به کارگیری اصول منطقی، علمی و اقتصادی بفکر داخل باشید و در جهت استقلال اقتصادی و تولیدی حرکت کنید.

,

نویسنده: صابری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه