اخبار داغ

رئیس اداره نهضت سوادآموزی اسدآباد:

باسواد شوید و پاداش بگیرید/هزار بیسواد در اسدآباد

باسواد شوید و پاداش بگیرید/هزار بیسواد در اسدآباد
محمد ضحاکی با بیان اینکه در بدبینانه‌ترین حالت، یک‌هزار تا یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، در شهرستان اسدآباد بیسواد هستند، گفت: طرح خودآموز این امکان را به افراد بیسواد می دهد که باسواد شوند و پاداش بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پررش شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اجرای  طرح خودآموز همراه با پاداش ویژه در این شهرستان، اظهار کرد: این طرح در راستای باسواد کردن اقشار مختلف جامعه و گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی به جزئیات طرح خودآموز اشاره کرد و گفت: در این طرح افراد بیسوادی طی یک دوره آموزشی باسواد می‌شوند و مبلغی به میزان ۷۷۵ هزار تومان به عنوان پاداش دریافت می کنند.

,

رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پررش شهرستان اسدآباد بیان کرد: آموزش فرد بیسواد می‌تواند از طریق اقوام، آشنایان یا همسایگان هم انجام شود؛ البته فرد بیسواد در صورت تمایل می تواند با استفاده از فرصت آموزشیاران نهضت در کلاس سوادآموزی شرکت کند که در این صورت پاداش به او تعلق نخواهد گرفت.

,

وی افزود: در طرح خودآموز در صورتی که فرد بیسواد بخواهد از طریق اقوام و یا آشنایان خود باسواد شود، ملزومات آموزشی از جمله کتاب درسی در اختیار فرد قرار خواهیم داد.

,

ضحاکی با بیان اینکه طرح خودآموز برای افراد بیسواد ثبت‌نام نشده در سامانه نهضت سوادآموزی شهرستان قابل اجراست، تصریح کرد: البته افراد بیسواد باید در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باشند البته افراد دارای مدرک دوم ابتدایی هم پذیرفته می‌شود.

,

وی با اشاره به بررسی و همکاری چند نهاد و دستگاه از جمله جهاد کشاورزی، بهزیستی و خانه بهداشت برای جمع آوری اطلاعات افراد بیسواد در شهرستان، ادامه داد: طی این بررسی‌ها، ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در کل شهرستان خود را بیسواد معرفی کردند.

,

رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پررش شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: با پالایش در این زمینه، تعداد ۶۴۳ نفر در سامانه نهضت به عنوان بیسواد شناسایی شدند که البته این آمار تقریبی است.

,

وی یادآور شد: در بدبینانه ترین حالت می توان گفت، یک‌هزار تا یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کل شهرستان بیسواد داریم.

,

ضحاکی با بیان اینکه از زمان اعلام اجرای این طرح تاکنون کمترین مراجعه از سوی مردم را به آموزش و پرورش داشته‌ایم، اظهار کرد: این در حالی است که بیشترین تبلیغات را در سطح شهر، ادارات و حتی فضای مجازی انجام دادیم و آمار ثبت‌نام قابل ملاحظه نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه