اخبار داغ

خصوصی سازی بلای جان کارگران؛

پرونده کارگران ناراضی از شرکت غله منطقه ۱۳ همدان در جریان است

پرونده کارگران ناراضی از شرکت غله منطقه ۱۳ همدان در جریان است
پرونده کارگران ناراضی از شرکت غله منطقه ۱۳ همدان برای بررسی و رأی نهایی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جریان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ واگذاری شرکت غله منطقه ۱۳ همدان از سال ۹۵ به بخش خصوصی این روزها منجر به بلاتکلیفی چندین کارگر در همدان شده و آنها را از نظر دریافت حقوق و قرارداد در تنگنا و سختی قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این ‌باره مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی رسیدگی به شکایت جمعی از کارگران به خبرنگار عصر همدان در خصوص اظهار نارضایتی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران، گفت: در سال‌های گذشته ۱۸ نفر کارگر در استان با خود شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران قرارداد داشتند و کلیه حقوق و مزایای خود را از این شرکت می‌گرفتند.

,

وی با بیان اینکه سال ۹۵ شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران قسمتی از کار و برند استانی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، افزود: اما از ابتدای سال جاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران این شرکت را کنار می‌گذارد.

,

توصیفیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال کار شرکت مادر تخصصی به نام یک شرکت دیگری با عنوان سامان جاوید واگذار می‌شود، ادامه داد: این شرکت از ابتدای تیرماه امسال برنده و صاحب امتیاز می‌شود اما تاریخ اجرای قرارداد از ابتدای فروردین‌ماه نوشته می‌شود.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کارگران پس از گذشت سه ماه تا پایان خردادماه به پیشنهاد انعقاد قرارداد با شرکت جدید سامان جاوید جواب منفی می‌دهند.

,

توصیفیان با بیان اینکه پیگیری شکایت از سوی کارگران توسط اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در حال انجام است، بیان کرد: ما به عنوان متولی کار اصراری به انعقاد قرارداد این شرکت با کارگران نداریم اما شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران معتقد است باید این قرارداد بسته شود.

,

وی با بیان اینکه پرونده برای بررسی و رأی نهایی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جریان است، گفت: در چند روز آینده رأی نهایی که به طور قطع به نفع کارگران این شرکت است، صادر می‌شود.

,

مشکل پیش آمده برای کارگران از قانون و مقررات تنظیم شده و واگذاری این اداره به بخش خصوصی است

, مشکل پیش آمده برای کارگران از قانون و مقررات تنظیم شده و واگذاری این اداره به بخش خصوصی است, مشکل پیش آمده برای کارگران از قانون و مقررات تنظیم شده و واگذاری این اداره به بخش خصوصی است,

اداره غله منطقه ۱۳ همدان نیز با بیان اینکه این شرکت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی به سمت خصوصی‌سازی رفته است، بیان کرد: این کار براساس یک فرآیند قانونی انجام شده و اگر امروز مشکلی پیش آمده مرتبط با همین قوانین تنظیم شده است.

,

این اداره با اشاره به اینکه کارگران رسمی به دیوان عالی کشور برای پیگیری کار خود مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر در این اداره مشغول به کار هستند، ادامه داد: کارگران قراردادی این اداره نیز با شکایت به دستگاه قضا می‌توانند پیگیر مطالبات خود باشند.                                                                                               

,

مسئولان اداره غله منطقه ۱۳ معتقدند که قوانین اینگونه نوشته شده و کارگران معتقدند که باید با بخش دولتی قرارداد ببندند و گرنه اداره مشکلی با کار کردن این کارگران ندارد.

,

مدیر کل اداره غله منطقه ۱۳ همدان نیز با بیان اینکه ۱۴ نفر از نیروهای سابق این شرکت مشغول به کار هستند و قرارداد با اداره غله منعقد کرده‌اند، گفت: مابقی نیروها نیز در حال پیگیری کار خود از سوی دستگاه قضایی هستند و هر تصمیمی که گرفته شود دو طرف ملزم به انجام آن هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه