اخبار داغ

عضو شورای شهر یزد خبر داد

اجرای طرح ساماندهی زمین های خالی در شهر یزد

اجرای طرح ساماندهی زمین های خالی در شهر یزد
الهه جورابی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی زمین های خالی و بلااستفاده در شهر یزد گفت: شهرداری مناطق مختلف یزد موظف هستند نسبت به ساماندهی وضعیت زمین های خالی در شهر اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهه جورابی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی زمین های خالی و بلااستفاده در شهر یزد گفت: شهرداری مناطق مختلف یزد موظف هستند نسبت به ساماندهی وضعیت زمین های خالی در شهر اقدام کنند که خوشبختانه شهرداری این کار درحال انجام است و مردم نیز از ان راضی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اذعان داشت: در محله های مختلف شهر یزد زمین های خالی و بلااستفاده زیادی رها شده است که علاوه بر این که سیما و منظر شهر را نازیبا کرده اند متاسفانه به محلی برای تجمع معتادین و خلافکاران، جولان سگ های ولگرد و زباله دانی تبدیل شده اند و مزاحمت های زیادی برای اهالی محل ایجاد می‌کند.  

,

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: مردم می توانند به شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و آدرس زمین ها و محل های بلا استفاده را به شهرداری گزارش دهند و پس از آن شهرداری نسبت به نصب بنر و هشدار به صاحب زمین اقدام می کند و به مالک به مدت 15 الی یک ماه فرصت داده می شود که با ارائه مدارک به شهرداری مراجعه کند.

,

جورابی اظهار داشت: مالک باید ظرف مدت تعیین شده نسبت به دیوار کشی زمین خود اقدام کند در غیر این صورت شهرداری پس اتمام مهلت قانونی نسبت به چهار دیواری کردن زمین اقدام می کند و طبق قانون اگر شهردری نسبت به دیوارکشی زمین اقدام کند هزینه آن از مالک در زمان اخذ پروانه ساخت و تسویه حساب با شهرداری اخذ می شود.

,

وی با بیان این که اعضای شورا با استفاده از دیوارهای بتنی در سطح شهر موافق نیستند افزود: قبلا در دیوارکشی ها از دیوارهای بتنی استفاده می شد که ما موافق آن نبودیم و تقریبا از یک سال و نیم قبل شهرداری دیگر از دیوارهای بتنی برای حصارکشی و دیوارکشی استفاده نمی کند و هر آن چه از دیوارهای بتنی در سطح شهر دیده می شود مربوط به قبل است.

,

جورابی افزود: در بافت تاریخی شهر زمین خالی زیادی وجود ندارد و همان تعدادی که وجود دارد نیز با استفاده از دیوارهای کاهگلی دیوارچینی می شود و در سایر نقاط شهر نیز با استفاده از آجر دیوارکشی ها انجام می شود البته در موارد محدود که زمین ها ابعاد بزرگی داشته باشد به صورت موقت از دیوارهای بتنی استفاده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه