اخبار داغ

عدم استقبال همدانی ها از نمایشگاه بین المللی کتاب؛

متولیان حوزه فرهنگ پاسخگوی دلایل و بی برنامگی ها باشند

متولیان حوزه فرهنگ پاسخگوی دلایل و بی برنامگی ها باشند
نمایشگاه بین‌المللی کتاب همدان در حالی به پایان رسید که میزان استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار کم رنگ تر از گذشته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی مدتی است که در بین مردم کمرنگ شده و مردم در تلاش هستند که اطلاعات را در زمان کوتاه و به سریع‌ترین روش به دست بیاورند، غافل از اینکه این افراد خود را از لذت خواندن کتاب و سیر در دنیای آرامش محروم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نمایشگاه بین‌المللی کتاب همدان در حالی به پایان رسید که میزان استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار کم رنگ تر از گذشته بود.

,

نبود استقبال مناسب مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب همدان سبب شد تا علل آن را از غرفه داران جویا شویم.

,

یکی از غرفه داران تهرانی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی همدان از کیفیت خوبی برخوردار بود، گفت: مردم برای مواردی که علاقه دارند، وقت می‌گذارند و برای همین سردی هوا دلیلی موجه برای استقبال نکردن مردم نیست.

,

وی افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی مردم، کتاب جایی در سبد اقتصادی مردم ندارد.

,

یکی دیگر از غرفه داران اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه کتاب در همدان از استقبال کم مردمی برخودار بوده و علت آن عدم اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح شهر است.

,

یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه افزود: دیگر حاضر نیستم در نمایشگاه همدان شرکت کنم استقبال بسیار کم بود و تا حالا نشده که در شهری جز همدان برویم و استقبال و خرید تا این حد پایین باشد.

,

وی در ادامه گفت: ۵سال پیش هم، همین اتفاق برای ما افتاد و تصمیم گرفتیم دیگر شرکت نکنیم اما احساس می کردیم مثل دیگر شهرها میزان مطالعه مردم همدان هم تغییر کرده باشد که اینگونه نبود.

,

حال با این استقبال سرد مسئولان استانی و متولیان حوزه فرهنگی باید پاسخگوی دلایل و بی برنامگی ها در این خصوص باشند چرا که درگیر کردن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدون داشتن خروجی مناسب و قابل قبول در حوزه نشر راه به جایی نخواهد برد و باید در اجرای برنامه های بی ثمر و پر هزینه تجدید نظری بکنند.

,

در حالیکه به گفته احسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان، آشنایی مردم با تولیدات نشر جدید، بسترسازی برای آشنایی و ارتباط اقشار مختلف مردم با فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم شدن فضایی برای تبادل نظر بین اهالی فرهنگ و هنر از جمله ویژگی های برگزاری نمایشگاه است، با برگزارسی چنین نمایشگاهی نه تنها این مهم و اهداف به ثمر ننشسته بلکه باعث بد بینی ناشران و غرفه داران نسبت به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین شده است.

,

اگر تلاش اداره فرهنگ و ارشاد استان به گفته مدیران این مجموعه اجرای برنامه های با کیفیت است و کمبود اعتبارات و امکانات، منجر به کاهش کیفیت برنامه‌ها نمی شود و مهمتر در نمایشگاه کتاب نیز سعی شده سطح کیفی بالای آن مشهود باشد پس چرا این نمایشگاه با استقبال سرد و بی مهری مواجهه شد!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه