اخبار داغ

آخرین وضعیت سیل در بشاگرد؛

راه های روستایی همچنان مسدود است/ خدمات رسانی به مردم از طریق بالگرد صورت می گیرد

راه های روستایی همچنان مسدود است/ خدمات رسانی به مردم از طریق بالگرد صورت می گیرد
رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بشاگرد، گفت: پس از سه روز از پایان سیل در بشاگرد راه های روستایی همچنان از دسترس خارج شده و خدمات رسانی از طریق بالگرد انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، جنوب شرق هرمزگان در روز های جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری میزبان باران بی سابقه ای بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این بارش ها علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی بسیاری را به زیر ساخت های اصلی شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.

,

خسارات جانی و مالی سیل در بشاگرد

, خسارات جانی و مالی سیل در بشاگرد,

سیلاب پس از ورود به روستاها باعث تلفات دامی بسیار و تخریب منازل کپری و یا بنایی شده است.

,

از همان ابتدای بارش ها برق در چندین روستای شهرستان بشاگرد و جاسک قطع شده و راه های ارتباطی و شبکه های تلفن همراه از دسترس خارج شد.

,

بالگرد های سپاه و ارتش پای کار آمدند

, بالگرد های سپاه و ارتش پای کار آمدند,

پس از فروکش کردن حجم سیلاب ها و با ورود نیرو های سپاه، بسیج، هلال احمر  به منطقه خدمات رسانی به مردم آسیب دیده آغاز شده که به دلیل وسعت خسارات و نبود امکانات کافی بسیاری از روستا همچنان خدماتی دریافت نکرده اند.

,

در روز گذشته با همکاری سپاه، ارتش و هلال احمر،و با به کار گیری سه بالگرد، خدمات رسانی تسریع یافته و مسئولان در حال انتقال تجهیزات بیشتر به مناطق سیل زده هستند.

,

پس از سه روز از پایان بارندگی ها و فروکش کردن سیلاب همچنان راه بسیاری از روستا ها کاملا مسدود است و امکان تردد و خدمات رسانی به جز از طریق بالگرد وجود ندارد.

,

بخش گافر و پاراموند بیشترین خسارات را دیده است

, بخش گافر و پاراموند بیشترین خسارات را دیده است,

بخش گافر و پاراموند بشاگرد یکی از مناطق اصلی خسارت دیده است که در شب گذشته دو بیمار که یکی از آن ها مشکل قلبی و دیگری سکته مغزی کرده بود را در این منطقه از طریق بالگرد به بیمارستان بقیه الله شهر سردشت انتقال داده شدند.

لازم به ذکر است با تلاش های نیرو های اداره برق شهرستان، پس از گذشت سه روز برق در بیشتر مناطق سیل زده وصل شده است.

بخش مرکزی شهرستان بشاگرد هم از خسارات باران بی نصیب نمانده و راه روستاهای شهربابک و  ده پشت بیر مسدود شده است.

شاهویی عضو شورای اسلامی روستای شه بابک در گفتگو با خبرنگار هرمز از خسارات سیلاب اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیشتر زمین های کشاورزی در اثر سیلاب تخریب شده و آب دیواره آن ها را با خود برده است.

,
,
,
,
,
,
,

وی افزود: آب به منازل مسکونی هم آسیب زده و باعث تخریب برخی از منازل و سرویس های بهداشتی شده است.

,

, ,

این عضو شورای روستای شهربابک با بیان این که کشاورزی و دامداری اصلی ترین شغل مردم روستا است، گفت: سیلاب اخیر باعث تلافات دامی در روستا شده و همین چند رأس دام که سرمایه مردم هم بودند از بین رفته اند.

,

شاهویی با بیان این که این دام ها بیمه نبودند، خاطر نشان کرد: قبل از وقوع این مسائل بارها برای بیمه کردن دام ها اقدام کردیم که به هیچ عنوان سازمان های مربوطه با ما همکاری نکرده و این خسارات به مردم محروم این منطقه وارد شده است.

,

محمد نظری رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بشاگرد، در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به خسارات سنگین سیلاب در این منطقه؛ اظهار کرد: از بدو شروع بارش ها سه تیم کمک رسانی در بخش گوهران، گافر و پاراموند و خانه هلال احمر با 20 عضو تشکیل داده ایم.

,

وی افزود: در پی این بارش ها دو غریق داشته ایم که یک شخص نجات پیدا کرده و دیگری علیرغم تلاش های هلال احمر متأسفانه جان باخته است.

,

رئیس شعبه هلال احمر شهرستان بشاگرد ادامه داد: طبق جلسه مدیریت بحران شهرستان بشاگرد مهمترین مسئله پس از بارندگی ها، تخریب منازل بر اثر سیل و اسکان موقت مردم است.

,

نظری به مسدود بودن راه بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد پرداخت و اظهار کرد: این منطقه متأسفانه صعب العبور بوده که با سیلاب های اخیر کاملا از دسترس خارج شده و امداد رسانی زمینی را غیر ممکن کرده است.

,

وی در ادامه گفت: اقلام ضروری مورد نیاز در حال حاضر در هلال احمر این شهرستان موجود بوده که با همکاری سپاه و ارتش و با بهره گیری از سه بالگرد این نیرو ها و  سازمان هلال احمر هم اکنون به مردم سیل زده از طریق هوایی خدمات رسانی می شود.

,

, ,

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی خسارات و پراکندگی شدید این منطقه خدمات رسانی بسیار مشکل است و از مردم و تمام نهاد ها دعوت می شود که برای یاری رساندن به مردم و هلال احمر هرچه سریعتر اقدام کنند.

,

انتهای پیام/ح

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه