اخبار داغ

نیاز فوری روستاهای سیل زده جاسک به امکانات رفاهی/۹۰ درصد خانه های روستای لیره ای تخریبی است

نیاز فوری روستاهای سیل زده جاسک به امکانات رفاهی/۹۰ درصد خانه های روستای لیره ای تخریبی است
یکی از اهالی روستای لیره ای جاسک با اشاره به فروکش کردن سیلاب، گفت: ۹۰ درصد خانه های روستا تخریبی است و مردم نیاز فوری به امکانات رفاهی و بهداشتی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، سیل در روز های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین مسائل مردم شرق هرمزگان به خصوص در شهرستان جاسک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سیلاب که از روز جمعه هفته گذشته بیشتر روستا های شهر جاسک را در خود غرق کرده اکنون پس از گذشت سه روز در برخی از مناطق فروکش کرده و تلی از گل و لای را بر جای گذشته اما همچنان تعدادی از روستا ها در محاصره سیل بوده و تنها راه نجات آن ها استفاده از طریق بالگرد است.

,

تصاویر منتشر شده از خانه های غرق در گل و لای رود خانه و دام های تلف شده خود گویای حجم بسیار بالای خسارت سیل و نیاز شدید مردم منطقه به خدمات فوری است.

با توجه به سرمای بسیار زیاد در شب ها و خیس بودن زمین، سرپناه مناسب و لوازم گرمایشی اولین نیاز های مردم روستا بوده که مردم دل چندان خوشی از نحوه خدمات رسانی ندارند.

,
,
,

۹۰ درصد خانه های روستای لیره ای تخریبی است

, ۹۰ درصد خانه های روستای لیره ای تخریبی است,

فخاری، از اهالی روستای لیره ای دهستان گابریک بخش مرکزی شهرستان جاسک در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به بارش های سنگین در این منطقه، اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر سیلاب پس از سه روز فروکش کرده است.

,

وی افزود: این روستا ۲۲ خانوار داشته که آسیب های بسیار زیادی به زیر ساخت های این منطقه وارد شده است.

,

این شهروند جاسکی به خسارات ناشی از سیلاب پرداخت و گفت: ۹۰ درصد خانه های در روستا بلا استفاده شده و بر اثر سیلاب باید تخریب شوند.

,

فخاری ادامه داد: خوشبختانه روستا تاکنون تلافات جانی نداشته  اما زمین های کشاورزی از بین رفته و دام های سبک و سنگین مردم تلف شده اند.

,

این شهروند روستای لیره ای یادآور شد: بیشتر مسئولان تا کنون به مردم  این روستا سر نزده و یا فقط برای یازدید آمده اند و امداد رسانی بسیار ضعیف است.

,

وی با اشاره به قطعی برق بر اثر سیلاب ها، گفت: بیش از ۳۰ روستا در این منطقه وجود دارد که پست برق آن ها با شروع بارندگی ها به زیر آب رفته و برق آن ها قطع شده که مسئولان اداره برق در تلاش برای وصل آن هستند.

,

فخاری در ادامه اظهار کرد: شب های این منطقه بسیار سرد است و مردمی که خانه های خود را از دست داده اند آواره شده و به روستاهای مجاور برای پیدا کردن سرپناه رفته اند که نیاز است ستاد اسکان فکری به حال روستائیان کند.

,

این شهروند روستای لیره ای در پایان با دعوت از ارگان های تخصصی برای ارائه خدمات به سیل زدگان، خاطر نشان کرد: مهمترین نیاز مردم روستا در حال حاضر آذوقه، سر پناه و لوازم گزمایشی است که انتظار می رود مسئولان هرچه زودتر اقدام مؤثری در این جهت انجام دهند.

,

10 روستای دهستان گابریک همچنان در محاصره سیلاب هستند

, 10 روستای دهستان گابریک همچنان در محاصره سیلاب هستند,

جوادعاشورپور، از دیگر ساکنان این منطقه در گفتگو با خبر نگار هرمز، درخصوص سیل در روستای لیره ای، اظهار کرد: 10 روستای دهستان گابریک همچنان در محاصره سیلاب هستند.

,

وی افزود: خدمات رسانی به خصوص در ساعات اولیه سیلاب بسیار ضعیف است و مسئولان از بسیاری از مناطق بازدیدی نداشته اند.

,

این شهروند لیره ای شهرستان جاسک به از بین رفتن زیر ساخت ها اشاره کرد و گفت: آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی که از اصلی ترین نیاز های مردم آواره پس از سیلاب است در روستا وجود ندارد که شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است.

,

عاشور پور در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر گروه های جهادی ناحیه مقاومت سپاه جاسک و پایگاه مستقل امامت دریایی سپاه در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه