اخبار داغ

اورژانس اجتماعی یزد دو هزار و 600 بار فراخوانده شد

خشونت‌های خانگی در صدر تماس های اورژانس اجتماعی یزد!

خشونت‌های خانگی در صدر تماس های اورژانس اجتماعی یزد!
حمیده قائمی زاده گفت: خشونت های خانگی، اختلافات حاد خانوادگی و افرادی که دچار بحران های روحی شدید دلیل عمده تماس با خط تلفن اورژانس اجتماعی استان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیده قائمی زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار داشت:اورژانس اجتماعی در سال 78 برای ارائه راهکارهای تخصص رویارویی با آسیب های اجتماعی و با هدف کنترل و کاهش این آسیب ها راه اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان این که  گروه های هدف اورژانس اجتماعی افراد آسیب دیده، در معرض آسیب و پدیده ها و مسائل اجتماعی را شامل می‌شود اظهار داشت: خشونت های خانگی مانند همسرآزاری، کودک آزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری، فرار از منزل دختران و پسران، افرادی که اقدام به خودکشی کرده و یا درگیر افکار خودکشی هستند، کسانی که در شرایط بحران روحی قرار دارند گروه های هدف اورژانس اجتماعی هستند.

,

کارشناس مسوول فوریت های اجتماعی بهزیستی یزد اذعان داشت: خدمات اورژانس اجتماعی از طریق خط تلفن 123، خدمات سیار اجتماعی، مرکز اورژانش اجتماعی و پایگاه های خدمات اورژانس  اجتماعی به گروه های هدف ارائه می شود.

,

وی با بیان این که در نیمه نخست امسال  بیش از دو هزار و 600 تماس مرتبط با خط تلفن 123 گرفته شده است اظهار داشت: خشونت های خانگی، اختلافات حاد خانوادگی و افرادی که دچار بحران های روحی شدید دلیل عمده تماس با خط تلفن اورژانس اجتماعی استان بوده است.

,

قائمی زاده ادامه داد: در نیمه نخست امسال برای هزار و 335 نفر درمرکز اورژانس اجتماعی پرونده تشکیل شده و هزار و 936 نفر نیز توسط خدمات سیار پذیرش شدند و نیز در پایگاه های خدمات اجتماعی نیز برای  165  فرد آسیب دیده و در معرض آسیب پرونده تشکیل شده است.

,

وی با بیان این که پذیرش در مراکز اورژانس اجتماعی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته که می تواند دلایل متعددی داشته باشد افزود: افزایش آمار تشکیل پرونده ها صرفا به دلیل افزایش وقوع آسیب های اجتماعی نیست بلکه می تواند به دلیل افزایش شناسایی این افراد باشد درواقع سعی شده ضریب نفوذ خدمات افزایش پیدا کند.

,

قائمی زاده در خصوص آمار و ارقام هایی که در خصوص آسیب های اجتماعی مطرح می شود گفت: ارائه آمارهای خام نیاز به تحلیل و بررسی دارد زیرا آمارها روح ندارند و این تحلیل ها هستند که به آن ها روح می دهد و آن ها را معنی دار می کند البته باید دقت کرد تحلیل آمارها عوامل و دلایل مختلفی دارد.

,

وی افزود: هر چند برای برنامه ریزی به آمار نیاز است و بالارفتن آمارها در این حوزه نگران کننده است اما در بررسی ها باید عوامل مختلف مانند سن، بومی بودن، جنسیت، و ... نیز دیده شود به طور مثال در برخی از مناطق آمار ها به یکدفعه افزایش می یابد که یکی از دلالیل آن می تواند فعال بودن پایگاه اجتماعی  در آن منطقه و موفقیت تیم آن پایگاه در شناسایی افراد آسیب دیده باشد درحالی که شاید پایگاه های دیگر به این اندازه فعال نباشند.

,

کارشناس بهزیستی استان یزد با بیان این که افرادی که درگیر آسیب اجتماعی هستند و یا افرادی را می شناسند که درگیر آسیب باشند می توانند با خط تلفن 123 تماس گرفته و خدمات دریافت کنند افزود: تماس ها بر اساس فوریت اولویت بندی شده و راهنمایی های لازم به فرد ارائه می شود؛ اگر نیاز فوری باشد  هماهنگی های لازم برای دریافت خدمات فوری انجام می شود و اگر نیاز فوری نباشد ارجاع داده می شود.

,

قائمی زاده با اشاره به مراکز تخصصی اورژانس اجتماعی گفت: افرادی که درگیر آسیب اجتماعی می‌شوند به راحتی به شرایط عادی برنمی گردند و لازم است خدمات تخصصی را دریافت کنند  از این رو مراکر تخصصی اورژانس اجتماعی نیز شکل گرفتند که برخی از آن ها اقامتی و برخی غیراقامتی هستند.

,

وی با بیان این که پوشش خط تلفن 123 در سراسر استان  امکان پذیر است افزود: در 9 شهرستان استان یزد مرکز اورژانس اجتماعی  فعال است همچنین خدمات سیار اجتماعی نیز در هشت شهرستان ارائه می شود.

,

قائمی زاده از فعالیت هفت پایگاه خدمات اجتماعی در استان یزد  خبر داد و گفت: پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق کم برخوردار و آسیب خیز شهری راه اندازی می شوند و تلاش ان ها بر این است با ارائه خدمات جامعه محور و استفاده از توان خود مردم  آسیب های اجتماعی محله را شناسایی و  بااجرایی برنامه های مختلف  آن ها را کنترل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه