اخبار داغ

طلاق واژه پر تکرار این روزهای خانه ها

طلاق واژه پر تکرار این روزهای خانه ها
واژه طلاق در سال های گذشته به قدری ترسناک بود که کمتر افرادی پیدا می شدند تن به طلاق دهند. در گذشته زوجین به هر قیمتی زندگی مشترکشان را حفظ می کردند. آن روزها طلاق کمتر و تعهد نسبت به ادامه زندگی برای هر زوجی بیشتر بود اما متاسفانه امروزه مردم آشکارا درباره آن صحبت می کنند و حتی برخی خانواده ها فروپاشی زندگی فرزندشان را جشن می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، واژه طلاق در سال های گذشته  به قدری ترسناک بود که کمتر افرادی پیدا می شدند تن به طلاق دهند.  در گذشته زوجین به هر قیمتی زندگی مشترکشان را حفظ می کردند. آن روزها طلاق کمتر و تعهد نسبت به ادامه زندگی برای هر زوجی بیشتر بود اما متاسفانه امروزه مردم آشکارا درباره آن صحبت می کنند و حتی برخی خانواده ها فروپاشی زندگی فرزندشان را جشن می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، ,

چهره اش جوان اما دلش پر از آشوب است، همه زیبای های زنانه اش  دست خوش رگبار ترس و اضطرات شده است و از او چیزی جز یک انسان خسته و نا امید باقی نگذاشته است.

,

 مدام راهروی دادگاه خانواده را بالا و پایین می کند برگه هایی در دست و نگاهی پر از ترس و بی کسی، انگار دنیا برای او در این راه رو خلاصه شده است و گویی فکر آینده ای نا معلوم او را با خود در گیر کرده است.

,

به  آرامی در کنارش نشستم و علت حضور در راهروی شلوغ دادگاه را جویا شدم  با تمام رنجی که از زندگی کشده بود با آغوشی باز پذیرای حضورم به عنوان یک خبرنگار شد ولی از من خواست تا از معرفی نام او خود داری کنم.

,

 وی می گوید سالهای زیادی بهترین روزهای عمرم را در کنار یک فرد معتاد سپری کردم  اما نهایتا بعد از 18 سال با وجود دو فرزند امروز به اینجا برای طلاق آمده ام و می خواهم به این زندگی که چیزی جز نا امیدی برایم به ارمغان نیاورد پایان دهم.

,

اشک های نشسته بر گونه اش را با گوشه روسریش پاک می کند و می گوید: تعداد روزهای خوش زندگیم انگشت شمار است و تنها خاطره من از زندگی کتک و دعوا و نداشتن هزینه زندگی بوده است.

,

بر اساس نظر کارشناسان دلیل غالب طلاق ها در ایران مسایلی چون خشونت های فیزیکی و اعتیاد است، اما کارشناسان معتقدند افزایش طلاق در سال های گذشته عوامل دیگری ناشی از تغییرات اساسی در جامعه ایرانی نیز دارد.

,

ماموستا محمدامین راستی قاضی دادگاه تجدید نظر استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار  کُردتودی، در این باره اظهار داشت: انتشار خبر رتبه دوم طلاق در استان کردستان مایه تاسف برای همه مسوولین است  و باید سریعا فکری به حال این وضعیت نگران کننده  کرد.

, کُردتودی،,

وی  با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در این باره دخیل هستند، افزود: متاسفانه بسیاری از مسایل همانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و... همه دست به دست هم داده اند که شاهد آمار دوم کشوری  طلاق در این استان باشیم.

,

 این مقام مسوول ، کم کاری نهادهای فرهنگی و نیز تغییر الگوهای دینی و اسلامی و جایگزین شدن الگوی های غربی  را عامل این وضعیت  اسف بار نام برد و عنوان نمود:  تجربه نشان داده است که فاصله گرفتن از دین و شریعت ناهنجاری های شخصیتی و اجتماعی زیادی به دنبال دارد و پدیده مذموم طلاق یکی از این ناهنجاری هاست که باید اساسا مسولین در این مورد  چاره ای بندیشند.

,

با توجه به گفته های استاندار کردستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در این باره که  آنچه امروز واضح و مسلم است این است که راهکار‌های مناسب در بحث آسیب‌های اجتماعی در استان تا به امروز موثر نبوده است.

,

 و این در حالی است که حسن صومی مدیر کل ثبت احوال استان کردستان از کاهش 9 درصدی طلاق در بین زوج های  کردستانی خبر داده بود.

,

 وی آمار طلاق ثبت‌شده استان در ۹ ماه امسال را ۲ هزار و ۹۴۳ واقعه اعلام کرد و افزود: این تعداد طلاق ثبت شده در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

,

وی شاخص کاهش طلاق در کشور را ۳.۳ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین سن طلاق در مردان ۳۴.۷۳ و میانگین سن طلاق زنان ۳۰.۳۵ بوده است.

,

بر اساس آمار مشخص شده که حدود 40 درصد مردم از ازدواج اول و بیش از 80 درصد از ازدواج دوم ناراضی هستند. بیش از 80 درصد کسانی که از همسر خود جدا می شوند، حداکثر تا 3 سال بعد از جدایی به این نتیجه می رسند که اشتباه کرده و نباید جدا می شدند.

,

دیدگاه روانشناسان قبل از طلاق به گونه ای است که در حوزه معضلات اجتماعی به ویژه معضل طلاق، باید اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار داد مثلا  انجام جلسات مشاوره و شناخت زوجین پیش از ازدواج و فرهنگ سازی  امری ضروری و کارساز خواهد بود و از وقوع طلاق در میان افراد جلوگیری می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه