اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

مصرف گازخانگی به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید/ شهروندان اصول مصرف‌بهینه را رعایت کنند

مصرف گازخانگی به بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسید/ شهروندان اصول مصرف‌بهینه را رعایت کنند
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۷ به میزان یک میلیارد و ۳۵۲ و میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب بود که نشان دهنده افزایش مصرف در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به میزان مصرف گاز شهری در استان قزوین اظهار کرد: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۸ در استان قزوین به میزان یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۴۷۰ متر مکعب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: میزان مصرف گاز شهری در سال ۹۷ به میزان یک میلیارد و ۳۵۲ و میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مکعب بود که نشان دهنده افزایش مصرف در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته است.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآور شد: در سال جاری میزان مصرف گاز طبیعی در نیروگاه شهید رجایی تاکنون به میزان یک میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۴۳ متر مکعب بوده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه شهید رجایی در سال ۹۷ به میزان ۲ میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۴۲ متر مکعب بود که نشان می‌دهد امسال کاهش چشمگیری داشته است.

,

مفرد بوشهری بیان کرد: تعداد مراکز تولیدی و صنعتی که از ابتدای سال تا پایان آذرماه گازرسانی شدند ۱۵۴ واحد است که در مجموع اکنون ۲ هزار و ۹۱۱ واحد تولیدی و صنعتی از گاز برخوردار هستند.

,

۵۰۸ روستا گازرسانی شده است

, ۵۰۸ روستا گازرسانی شده است,

وی در ادامه ابراز کرد: در بخش صنایع وضعیت گازرسانی ما به روز شده و ۳۴ میلیون مترمکعب گاز تزریق و تامین شده است.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اذعان داشت: تمام ۲۵ شهر استان از تسهیلات گاز طبیعی برخوردارند و از مجموع حدود ۶۰۰ روستای دارای سکنه که شرایط گازرسانی را دارند تاکنون به ۵۰۸ روستا گازرسانی شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور متوسط سالانه ۶۰ روستا در استان گازرسانی شده است، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به ۵۷۰ روستا خواهد رسید که میزان برخورداری از ۸۵ درصد کنونی به ۸۸ درصد خواهد رسید.

,

مفرد بوشهری با اشاره به توصیه‌های مربوط به مصرف بهینه در روزهای سرد اضافه کرد: کاهش یک درجه سانتیگراد دمای فضای داخلی خانه موجب کاهش ۶ درصدی در مصرف می‌شود.

,

وی در پایان گفت: رعایت نکات ساده‌ای همچون درزبندی پنجره‌های ساختمان، عایق‌بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، خاموش بودن بخاری در اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شود، عدم استفاده از شومینه به علت مصرف بالا، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین ۱۸-۲۱ سانتیگراد می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه