اخبار داغ

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد:

۸۵ درصد برق استان صرف تولید و اشتغال می‌شود

۸۵ درصد برق استان صرف تولید و اشتغال می‌شود
محمدحسن صباغ زادگان گفت: خوشبختانه ۸۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید و ایجاد اشتغال می‌شود که صنایع استان یزد به میزان ۷۵ درصد و بخش کشاورزی 10 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی شب گذشته در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت با اشاره به وجود ریشه‌های قوی اعتقادی مردم پیرامون بهره‌مندی بهینه از نعمات الهی گفت: می توان از این ظرفیت عظیم در جهت حل بسیاری از چالش های پیش روی دستگاه ها به ویژه در حوزه اصلاح الگوی مصرف بهره برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی ادامه داد: باید در این زمینه از ظرفیت جلسات مذهبی، هیئت‌های مذهبی، مدیران هیئت‌ها، سخنرانان، خطبا و روحانیون در جهت فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف بهره برد چرا که در بسیاری از جلسات مذهبی، افراد صاحب اعتبار جامعه حضورداشته و می‌توانند موج سازنده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مبلغین مدارس از دیگر ظرفیت های عظیم در راستای فرهنگسازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف  است، تصریح کرد: باید از کودکی به دنبال ارائه صحیح الگوی مصرف به فرزندان خود به عنوان آینده سازان کشور باشیم و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و متناسب با زیرساخت‌های موجود، برای استفاده صحیح از نعمات الهی، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

,

نجیمی تلفیق معارف اهل‌بیت با نیازهای جامعه، استفاده از فضای مجازی و انجام تبلیغات، اهدای هدایا و کتب مربوطه در جلسات مذهبی و استفاده از تولیدات محصولات فرهنگی  از دیگر مواردی دانست  که می‌توان در راستای اصلاح شیوه‌ و بهبود مدیریت مصرف به کار برد.

,

محمدحسن صباغ زادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست ضمن سخت تر دانستن مباحث فرهنگ سازی در رابطه با صرفه‌جویی نسبت به اجرای مباحث مدیریت مصرف است، گفت: مباحث فرهنگی برای مصرف بهینه‌ انرژی بسیار جای کار دارد.

, .,

وی با با بیان اینکه خوشبختانه ۸۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید و ایجاد اشتغال می‌شود، عنوان کرد: صنایع استان یزد ۷۵ درصد برق استان را مصرف می کنند و ۱۰ درصد مصرف برق استان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

,

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد اضافه کرد: میزان مصرف بالای برق در بخش صنعت در استان یزد سبب سنگین‌تر شدن مسئولیت ما جهت تلاش برای کاهش میزان قطعی برق در استان شده تا صنایع استان با کمترین مشکل روبرو شوند.

,

صباغ زادگان شبکه برق استان یزد را از پایدارترین شبکه‌های برق کشور دانست و افزود: در حال حاضرعلاوه بر نیروگاه‌های گازی تولید برق، تعداد ۵ نیروگاه تجدیدپذیرخورشیدی نیز در این استان فعالیت می‌کنند که پاک بودن و کاهش تلفات از مزیت‌های این گونه نیروگاه‌ها هستند.

,

وی با تاکید بر ضرورت صرف جوئی و اصلاح الگوی مصرف درکشور و استان عنوان کرد: شبکه‌ی بزرگ برق و نیروگاه‌های انرژی در استان به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که  مشکل برق احساس نشود و باید هر چه بتوانیم در مصرف این نعمت صرفه‌جویی کرده و در حفظ ثروت ملی برای خود و آیندگان تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه