اخبار داغ

قنادباشی در واکنش به انتقاد عربستان از حمله موشکی ایران:

اظهارات عربستان اجرای دستور آمریکایی‌ها برای فرار از اعتراضات گسترده جهانی است

اظهارات عربستان اجرای دستور آمریکایی‌ها برای فرار از اعتراضات گسترده جهانی است
کارشناس مسائل بین الملل گفت: اظهارات عربستان بعد از چند روز از حمله موشکی ایران، نشان از دستورالعمل هایی است که از سفارت خانه آمریکا به آن ها ارسال شده است و در زمان مقرر در اختیار عربستانی ها قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان" در واکنش به اظهارات عربستان در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق گفت: اظهارات عربستان بعد از چند روز از حمله موشکی ایران، نشان از دستورالعمل هایی است که از سفارت خانه آمریکا به آن ها ارسال شده است و در زمان مقرر در اختیار عربستانی ها قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکایی ها به دلیل واکنش های گسترده جهانی که علیه آن ها در خصوص ترور سردار سلیمانی وجود دارد ناگزیر شدند تا از متحدان و رژیم های دست نشانده خود بخواهند موضع گیری کنند تا از این صحنه اعتراضات جهانی به تنهایی عبور نکنند.

,

قناد باشی بیان کرد: اظهارات عربستان هیچ وجهه ای در نظر دیگر کشورها ندارد چرا که هنوز پرونده حدود 5 سال جنگ یمن و کشتار هزاران نفر از مردم این کشور هم چنان باز است و روزانه به طور متوسط با به خاک و خون کشیدن 30 تا 40 نفر از مردم یمن، همزمان  زیر ساخت های این کشور را تخریب می کند.

,

وی تصریح کرد: انتقادات عربستان از ایران بیش از اینکه انتظارات دلخواه آمریکا و متحدانش را برآورده کند با توجه به پرونده سیاه خود در کشتار انسان ها و راه اندازی جریان های تروریستی تکفیری و هم چنین قتل فجیع خاشقچی به نفع ما تمام می شود.

,

 کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: زمانی که اسم عربستان در لیست معترضان حمله ایران قرار بگیرد موجب تبرئه ایران می شود و در واقع همه متوجه می شوند که صفی که در برابر ایران قرار دارد از نظر ارتکاب جنایات چه قدر در مرتبه پستی قرار دارد.

,

قناد باشی گفت: انتقاد عربستان نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران با دشمنانی این چنین رو به رو هستند و این اعتراض ماهیت حرکت های رهایی بخش و ضد تروریستی سردار سلیمانی را آشکار می کند.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عربستان به تنهایی نیز دل پری از حرکت های شید سپهبد سلیمانی دارد که چرا که همه هزینه های سنگینی که در عرصه حمایت از تروریسم منطقه ای صورت دادند و پوشش هایی که برای راه اندازی جریانات تکفیری و داعش ایجاد کردند توسط سردار سلیمانی شکست خورد.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه طبیعی است عربستان نسبت به سردارسلیمانی خشمگین باشد، عنوان کرد: این مسئله به معنی برائت ماهیت ضد تروریستی حرکت های سردار سلیمانی است.

,

قناد باشی اضافه کرد: افکار عمومی جهان شاهد است که پایگاه عین الاسد در آمریکا مرتکب یک جنایت بزرگ شد و نه تنها این پایگاه بلکه حدود 15 پایگاه آمریکایی که در عراق است هیچ معاهده ای با دولت عراق ندارد و همه این پایگاه ها از نظر قانونی غیر مشروع  و ایجاد آن ها تجاوز به عراق و نادیده گرفتن حاکمیت این کشور است.

,

وی وجود پایگاه های نظامی آمریکایی در عراق را نقص تمامیت ارضی این کشور تلقی و تصریح کرد: اگر پایگاه آمریکایی ها بر اساس معاهده با دولت عراق ایجاد شده بود می توانستند معترض شوند ولی ایجاد یک پایگاه در کنار پایتخت یک کشور بدون امضای معاهده دو جانبه و توافق دولت و مردم عراق یک اقدام غیر قانونی از دیدگاه بین المللی است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: همه کشورهای جهان بر اساس منشور سازمان ملل باید به مردم عراق کمک کنند تا این پایگاه های متجاوزانه را از بین ببرند و به فعالیت آن ها پایان دهند.

,

قناد باشی در پایان مطرح کرد: عربستان در این وادی مخالف منشور سازمان ملل و مقررات بین المللی عمل  کرده و به عنوان یک دولت دست نشانده از پایگاه هایی دفاع کرده است که قانونی نیست و نشانه استعمار و سلطه گری آمریکا تلقی می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه