اخبار داغ

در جلسه شورای فرهنگ عمومی درگز مطرح شد؛

نسل دهه هشتاد آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در استفاده از فضای مجازی

نسل دهه هشتاد آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در استفاده از فضای مجازی
دبیر ستاد امر به معروف درگز گفت: جوانان دهه هشتادی یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در استفاده از فضای مجازی هستند؛ استفاده این گروه از جامعه از تلگرام و اینستاگرام به حدی زیاد شده که بسیاری از آنها شخصی‌ترین فعالیت‌های خود را با افتخار در این فضا منتشر می‌کنند و متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی بر آنها نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید علی سجادی، دبیر ستاد امربه‌معروف درگز روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی درگز، جوانان و نوجوانان دهه هشتادی  را یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در استفاده از فضای مجازی دانست و تصریح کرد: متأسفانه استفاده نوجوانان دهه هشتادی از تلگرام و اینستاگرام به حدی زیاد شده که بسیاری از آن‌ها با آرایش‌هایی زشت و زننده اقدام به تهیه فیلم و عکس از جمع دوستانه خود کرده و با افتخار در این فضا منتشر می‌کنند؛ بدون اینکه نظارتی بر آن‌ها باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در این میان نقش آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در کاهش این معضلات اجتماعی دارد؛ همچنین باید به آموزگاران مدارس توصیه کرد تکالیف روزانه دانش‌آموزان را در بستر تلگرام و اینستاگرام قرار ندهند؛ اگر دانش‌آموز بهانه‌ای برای ورود به این فضا پیدا کند، مدیریت و خارج کردن او از این فضا بسیار سخت و دشوار خواهد بود

,

حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی امام‌جمعه درگز نیز با تبیین اهمیت فضای مجازی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، به در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای این فضا به‌طور هم‌زمان تأکید کرد.

,

وی افزود: فضای مجازی فرصت‌های بی‌شماری را در بحث اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف دینی، سیاسی، اقتصادی و ... در اختیار ما قرار می‌دهد اما از طرفی همین فضا یک بستر خطرناک در بحث فراخوان‌ها، آشوب‌ها و اغتشاشات و جنگ نرم است که دشمن تلاش می‌کند از آن به نفع خود نهایت استفاده و بهره‌وری را ببرد.

,

امام‌جمعه درگز در ادامه با اشاره به علل کنسرت‌هایی که در گذشته تبلیغات آن در فضای مجازی انجام می‌شد ولی بعدها خبر لغو آن منتشر می‌شد تأکید کرد: برگزاری کنسرت یک سری مسئولیت‌ها و هماهنگی‌هایی در بحث تأمین امنیت و تأیید محتوا نیاز دارد که نمی‌توان به‌راحتی از کنار اهمیت آن گذر کرد.

,

وی افزود: جمع کردن قریب به 500 نفر از همشهریان در یک محیطی برای اجرای کنسرت قطعاً حواشی و مسائلی در پی دارد که در پاره‌ای از موارد از اصل اجرای برنامه مهم‌تر است؛ لذا اگر تمهیدات امنیت برنامه سنجیده نشود ممکن است اتفاقی در برنامه رخ دهد که تبعات سنگینی برای شهرستان داشته باشد.

,

در ادامه این جلسه یاسر ظهیری، رئیس پلیس فتای درگز به تشریح عمده فعالیت‌های پلیس فتا در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: عمده وظیفه پلیس فتا که فعالیت خود را از سال 89 آغاز کرده؛ بحث کنترل و رصد شبانه‌روزی فضای مجازی برای مقابله و برخورد با آسیب‌ها و تهدیدات است.

,

وی تأکید کرد: اگر فعالیتی در فضای مجازی انجام شود که با موازین شرعی و قانونی منطبق نبوده و یا به نحوی مشکلی برای امنیت شهرستان به وجود آورد؛ پلیس فتا پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم را در برخورد با خاطیان انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه