اخبار داغ

در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مطرح شد؛

تشکیل ۱۵۵گشت مشترک برای نظارت در قزوین/ قیمت پیاز ۴۱درصد افزایش یافته است

تشکیل ۱۵۵گشت مشترک برای نظارت در قزوین/ قیمت پیاز ۴۱درصد افزایش یافته است
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۶هزار و ۳۹۴واحد صنفی بازرسی و ۱۵۵گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد، علوم پزشکی و دامپزشکی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولین و نمایندگان سازمان‌های مختلف در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

بررسی وضعیت سطح شهر درباره کیفیت، کمیت و افزایش قیمت نان؛ کیفیت و ذخیره آرد و وضعیت بازار و میوه پایان سال از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

,

بازرسی دقیق و تشدید نظارت‌ها برای کنترل کمیت و کیفیت نان از مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شده و بیان شد که ذخیره آرد امسال کافی بوده و تا پایان سال مشکلی برای تهیه آن نداریم.

,

همچنین در این جلسه مطرح شد که بدر بخش تامین پرتقال برای میوه شب عید مشکلی نداریم و 1200تن پرتقال خریداری و به بازار وارد می‌شود.

,

علی اکبر کبیری در این جلسه اظهار کرد: برای بازرسی و نظارت به موضوع قصابی‌ها و قیمت گوشت ورود پیدا کرده و همچنین کالاهای اساسی نیز بررسی شده و حتی تعدادی از واحدهای متخلف پلمپ شدند.

,

وی ادامه داد: 26هزار و 394واحد صنفی بازرسی و 155گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد، علوم پزشکی و دامپزشکی انجام شده است.

,

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین ابراز کرد: نظارت بر واحدهای بین راهی نیز شکل گرفته و برای هزار و 355 مورد پرونده تشکیل شده که 667 مورد از آن‌ها برای گرانفروشی و 495برای عدم درج قیمت بوده است.

,

وی افزود: در راستای اصلاح عدم درج قیمت، پویشی راه اندازی شده که طبق آن خریداران از واحدهایی که درج قیمت صورت نگرفته کالایی خریداری نمی‌کنند تا حقوق از خریدار ضایع نشود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: چهار پرونده احتکار نیز در حوزه نهاده‌های دامی بود تشکیل شده و در مجموع عمده پرونده و شکایت‌ها درخصوص مواد غذایی، حمل و نقل مسافر و گاز مایع بود.

,

وی تاکید کرد: قیمت کالاها نیز به طور پیوسته رصد می‌شود، در برنج ایرانی 4/6درصد افزایش و در برنج هندی11درصد کاهش قیمت داشتیم که به دلیل آغاز مجدد ثبت سفارش قیمت برنج کنترل شده است.

,

کبیری عنوان کرد: قیمت سیب به دلیل صادرات هزار تومان و پیاز 41 درصد افزایش داشته و از سه هزار و 500تومان به 6هزار تومان رسیده اما قیمت گوجه فرنگی با کاهش سه هزار تومانی به 7هزار تومان رسیده است.

,

هدایت الله جمالی پور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نظارت به نانوایی‌ها ابراز کرد: تعزیرات با شماره 124، فرمانداران و مسئولان و به ویژه اتحادیه باید برای بهتر شدن امور نانوایی توجه جدی داشته باشند و امور را رصد و به‌صورت روزانه گزارش کنند.

,

وی ادامه داد: اتحادیه باید در مرتبه اول به مسائل نانوایی رسیدگی کرده تا سایر نهادها به آن ورود پیدا نکنند و ما باید مسائل نانوایان را تدبیر کنیم.

,

استاندار قزوین در پایان گفت: تا پایان سال تمام واحدهای فاقد پروانه کسب باید تعیین تکلیف شوند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه