اخبار داغ

اقدام هلال‌احمر فیروزکوه برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

اقدام هلال‌احمر فیروزکوه برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
جمعیت هلال‌احمر شهرستان فیروزکوه بمنظور کمک به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در جنوب و جنوب شرق کشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان، به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نوعدوستانه مردم برای یاری رساندن به هموطنان اقدام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، اکبر اسفندیار رییس جمعیت هلال‌احمر فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان به علت شدت‌ یافتن طغیان رودخانه‌ها و در نتیجه زیرآب رفتن بسیاری از روستاهای این استان، بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

وی گفت:بر این اساس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای یاری‌رساندن دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی به سیل‌زدگان و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، جمعیت هلال‌احمر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست کشورمان برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پایگاه هلال احمر فیروزکوه بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت کمکهای غیر نقدی از جمله پتو، موکت، زبرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی شهروندان گرامی می باشد.

گقتنی است بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه