اخبار داغ

در نشست تعاملی هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات اسفراین مطرح شد؛

تبلیغات در غیر از زمان تعیین شده، تخلف انتخاباتی است

تبلیغات در غیر از زمان تعیین شده، تخلف انتخاباتی است
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: تبلیغات در غیر از زمان تعیین شده ، تخلف انتخاباتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین ، ولی الله حیاتی، معاون سیاسی استانداردر نشست تعاملی هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات اسفراین با بیان این مطلب که دشمن با حذف فیزیکی عناصر تاثیرگذار نظام سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشت، گفت: اما پیام شهادت سردار سلیمانی این بود که گرچه سلیمانی رفت اما راه او و محور مقاومت او همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین,

وی اظهارکرد: اوج عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار دیده شد که موجب بالندگی و پویایی انقلاب شد.

,

حیاتی با بیان اینکه،در حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی، استکبار به دنبال نشان دادن ناتوانی نظامی ایران در حادثه  اخیر بود، افزود: اما حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در این حادثه به خوبی نشان داده شد.

,

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران که بر مبنای اراده مردم و مردم سالاری دینی نهاده شده است، موضع خودش را شفاف بیان می کند که این نشان دهنده صداقت در عمل است.

,

 حیاتی با بیان این موضوع که دشمن در مقوله انتخابات نیز به طرق مختلف به دنبال کم رنگ نشان دادن حضور مردم پای صندوقهای اخذ رای است؛ گفت: البته که مردم در بزنگاههای مختلف نشان داده اند؛ همیشه جلوتر از مسئولین حرکت می کنند .

,

وی بر جلب اعتماد عمومی مردم را در برگزاری انتخاباتی سالم تاکیدکرد و اظهار داشت: آنچه که برای مجریان انتخابات مهم است فراهم کردن بسترهای قانونی و حرکت در این مسیر با رعایت اصل بی طرفی برای مشارکت حداکثری مردم است.

,

حیاتی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزاری ۳۶ دوره انتخابات در طول ۴۱ سال عنوان کرد و افزود: مردم سالاری دینی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و رای همه مردم در تعیین سرنوشت کشورشان اثرگذار است .

,

رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص بررسی نتایج صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: رد شدن یا عدم احراز صلاحیت داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی به معنای این نیست که این فرد در نظام جایگاهی ندارد بلکه برای ورود به مجلس برابربا قانون باید شرایط قانونی فرد احصاء شود .

,

وی گفت: در ستاد امنیت انتخابات استان مصوب شد که ستادهای انتخاباتی با رعایت فاصله در مکانهایی ایجاد شود که مزاحمتی برای مردم نداشته باشد و مسئولین ستادهای انتخابات موظف هستند که جانمایی ستاد خود را به رئیس حوزه انتخابیه شهرستان اعلام کنند.

,

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: فضای مجازی فضای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی نیست و تبلیغات در غیر از زمان تعیین شده ، تخلف انتخاباتی است.

,

وی گفت: همه این تخلفات براساس قانون ثبت و ضبط می شود و دراعتبارنامه نامزد انتخابات لحاظ می شود و تا زمان تایید اعتبار نامه توسط هیات نظارت بررسی خواهد شد. اجازه هیچ گونه تخلف به بهانه شور انتخابات و مشارکت حداکثری نباید داده شود.

,

حیاتی ادامه داد: مشارکت در بی قانونی نیست؛انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باید بر مدار قانون حرکت کنند.

,

وی گفت: ما با انتقاد کنندگان و مخالفان هیچ مشکلی نداریم و پذیرای نقد در چارچوب قوانین هستیم اما با تخریب کنندگان و برهم زنندگان و تشویش کنندگان اذهان عمومی به شدت برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم فضای آرام استان ملتهب و خدشه دار شود .

,

معاون سیاسی استاندار در ادامه افزود: در این شرایط، زمانه وحدت و همدلی است و کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد با انجام حرکتهای خارج از قواعد و ضوابط آب به آسیاب دشمن نریزیم.
 
فرماندار اسفراین نیز در این نشست، برگزاری انتخابات را از مهم ترین رویدادهای امسال برشمرد و با بیان این مطلب که پیشبرد امور کشور مبتنی بر آرای مردم است، خاطر نشان کرد: انتخابات یکی از آزمون های ملت ایران در مقابل توطئه های دشمن است.

,
,
,

طاهر رستمی بر برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری با تکیه بر قانون مداری و بی طرفی تاکید کرد و گفت: اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی شهرستان در کنار هم هستند تا انتخاباتی سالم و قانون مند را رقم بزنند چرا که رای مردم حق الناس است و نباید آخرت خودمان را برای دنیای دیگری خراب کنیم.

,

وی ادامه داد: دشمن از حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی عصبانی است و به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام است و حضور پرشور مردم در انتخابات؛ نَهِ محکم و پاسخ دندان شکنی به دسیسه های دشمنان نظام است.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین گفت: نشستهای مختلفی با فعالان سیاسی و رسانه ای شهرستان با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی برگزار کرده ایم؛ بعضا نشستهای خانگی توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده که در شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رصد و بررسی می شود و تذکراتی هم از این بابت به برخی از کاندیداها داده شده است.

,
,

فرماندار اسفراین افزود: در مصوبه شورای اداری استان با تاکید استاندار؛ مدیران دستگاههای اجرایی باید از ورود به عرصه انتخابات خودداری کنند .

,

رستمی در ادامه از تعیین ۱۱۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه خبر داد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات خراسان شمالی نیز روند سالم کار برگزاری انتخابات در شهرستان را خوب توصیف کرد و گفت: مسایل مالی، بعضاً اخلاقی، قانون گریزی و بداخلاقی های انتخاباتی و مبادرت به ورود پول های کثیف به انتخابات از دلایل رد یا احراز نشدن صلاحیت هاست. 

عابدی مقدم خاطر نشان کرد: اگر اقدامی کردیم مسئولیت را می پذیریم و باید بگوئیم بررسی صلاحیت ها به هیچ وجه سیاسی نبوده است.

,
,
,
,
,

وی گفت: تخلفات انتخاباتی که انجام گرفته احصاء شده اند و به برخی از کاندیداها گوشزد شده است و در ادامه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مصمم است که برخوردها انجام شود.

,

وی به رد صلاحیت ۵۰ داوطلب، احراز نشدن صلاحیت ۳۸ نامزد و انصراف ۱۲ نفر و شکایت نکردن ۴ تن به رد صلاحیت در هیئت های اجرایی اشاره و خاطر نشان کرد: از میان ۱۴۰ داوطلبی که ثبت نام کرده اند که از همه آن ها که احساس مسئولیت کردند قدردانی می کنیم، در نهایت ۳۶ تن در استان صلاحیتشان تایید شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه