اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد؛

خسارت ۷۷ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جنوب استان کرمان

خسارت ۷۷ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جنوب استان کرمان
برخوری گفت: بر اساس گزارش اولیه ارسالی به سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان تاکنون حدود ۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مزارع و باغات جنوب استان خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید برخوری در ارتباط با خسارت‌های وارد آمده به مزارع و باغات جنوب استان کرمان بر اثر سیلاب به خبرنگار راه آرمان گفت: در اثر بارندگی های اخیر سیلاب های سهمگینی در سه شهرستان جنوبی کرمان شامل قلعه گنج، رودبار و منوجان جاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خسارت ۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی سیل به کشاورزی جنوب استان کرمان

, خسارت ۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی سیل به کشاورزی جنوب استان کرمان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: بر اساس گزارش اولیه ارسالی به سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان تاکنون حدود ۷۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مزارع، باغات، گلخانه ها، دام های سبک و سنگین، کانال های آبیاری، لوله های انتقال آب، بندهای آبخیزداری و سیل بندهای خاکی جنوب استان خسارت وارد شده است.

,

وی مطرح کرد: البته رقم اعلام شده گزارش اولیه است چرا که دسترسی به برخی باغات و مزارع به علت مسدود بودن راه های ارتباطی امکان پذیر نیست از این رو گزارش نهایی بعد از بررسی این مناطق متعاقبا اعلام خواهد شد.

,

برخوری  در خصوص  اقدامات انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان، عنوان کرد: مسئولان این سازمان اقداماتی را در حوزه های مختلف تاکنون انجام داده اند، برخی از این فعالیت ها پیشگیرانه بوده، قبل از وقوع سیلاب، اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان انجام شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ادامه داد: در گام بعد باغات، مراکز کشاورزی و دامداری که در مسیر سیلاب قرار داشتند، شناسایی و راهکارهایی برای جلوگیری از تحمیل خسارات فراوان به مالکان ارائه شد.

,

بیش از ۹۰ درصد کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند

, بیش از ۹۰ درصد کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه نیستند,

وی یادآور شد: پیش از این سازمان پیشنهاد بیمه کردن محصولات دامی و کشاورزی را به مالکان ارائه کرده بود که متاسفانه استقبال اندکی از آن صورت گرفت و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کشاورزان و دامدارانی که خسارت دیده اند، تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

,

برخوری تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هایی که توسط مرکز هواشناسی انجام شده بود، احتمال وقوع سیلاب بسیار زیاد بود از این رو سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هماهنگی هایی با منابع طبیعی و آبخیزداری استان به جهت کاهش خسارات انجام داد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان افزود: بر این اساس صدور مجوز برای احداث طرح هایی که در مسیر سیلاب قرار دارند منتفی شد.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند امابلافاصله بعد از وقوع سیلاب عملیات هایی برای مقابله با کاهش خسارات انجام شد.

,

برخوری ادامه داد: این اقدامات شامل خروج سیلاب از مزارع و باغات، نجات دام ها و احشامی که در معرض سیل بودند، است البته برآورد خسارات در حال انجام است و بلافاصله بعد از دریافت گزارش نهایی به مراجع ذیربط اعلام می شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: قطعا مسئولان این سازمان تلاش خود را برای جبران خسارت کشاورزان انجام می دهد، امیدواریم مسئولان با تخصیص اعتباراتی در تحقق این مهم به ما کمک کنند.

,

مزارع و باغات قلعه گنج همچنان درگیر با سیلاب

, مزارع و باغات قلعه گنج همچنان درگیر با سیلاب,

وی بیان کرد: بر اساس گزارشی که صبح امروز به دست ما رسید سیلاب موجود در اغلب مزارع و باغات تخلیه شده است، متاسفانه در شهرستان قلعه گنج که شدت بارش ها بیش از نقاط دیگر بوده سیلاب همچنان مزارع را تهدید می کند.

,

برخوری یادآور شد: چند سالی است که ردیف اعتباری سیل بندهای کشاورزی از سرفصل بودجه سازمان جهاد کشاورزی حذف شده است، پیش از این سیل بندهایی در بالا سر مزارع و باغات تعبیه می شد که میزان خسارات را محدود می کرد اما اکنون با حذف این منبع، خسارات هنگفتی متوجه کشاورزان شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که این مبلغ مجددا به بودجه سازمان باز گردد، با هر بارندگی شدیدی کشاورزان دارایی خود را از دست نمی دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه