اخبار داغ

ای مسئول بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی؛

تمام زندگی «کاک ولی» در یک گاراژ مخروبه چند متری!

تمام زندگی «کاک ولی» در یک گاراژ مخروبه چند متری!
کا ولی یکی از اهالی روستای چشمه جان قلی بیجار است که در یک گاراژ که همسایه ها به او داده اند زندگی می کند و از داشتن کمترین امکانات زندگی محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اگر خبردار شوند اثاث زندگی کسی وسط کوچه است، آرام نمی‌گیرند. به قول خودشان می‌روند بالای سرش تا ببینند ماجرا چیست و چه می‌توان کرد. بعد آستین بالا می‌زنند و هرکسی هر کاری از دستش بر بیاید، انجام می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از کُردتودی،, به نقل از کُردتودی،,

برف در حال باریدن بود ، هوا بس ناجوانمردانه سرد، اما باید می رفتیم ، اهالی روستا از روزی که شنیده بودند فرمانده سپاه بیجار یکی از جوانان هم این دیار است که خود طعم زندگی روستایی را کشیده خواستار حضور وی برای رسیدگی به مشکلاتشان شده بودند.

,

روستای چشمه جان قلی، روستایی در 45 کیلومتری بیجار ، روستایی که به عینا می توان محرومیت را در آن مشاهده کرد .

,

پرسان پرسان به خانه مورد نظر می رسیم، خانه که نه! ویرانه هایی که دیواره هایش هم تخریب شده، در همسایگی یکی از خانه های آوار شده بر اثر بارش شدید باران، پیرمردی با چند تیکه وسایل کهنه که دور و برش چیده در یک کاراژ که به همت مردم در اختیارش قرار دادند زندگی میکرد.

,

تنها دارایی «کاک ولی» یک اتاق با وسایلی است که بیشتر آنهم توسط مردم خیر در اختیار وی قرار داده شده است.

,

وی در یک اتاق که گاراژ وسایل نقلیه همسایه است زندگی می کند و از داشتن امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، حمام و آب گرم هم محروم است.

,

, ,

همراه فرمانده سپاه بیجار یک ساعتی را مهمان کاک ولی بودیم، از محرومیتش برایمان گفت، از اینکه تا کنون بعلت مشکلات نتوانسته یک سرپناه برای خودش مهیا کند و نیازمند دست یاری مسئولان برای ساخت یک خانه است که آخر عمری سرپناهش باشد.

,

فرمانده سپاه بیجار در این دیدار ضمن دلجویی از کاک ولی طی تماس تلفنی با چند نفر از مسئولان دستگاه حمایتی شهرستان بیجار خواستار رسیدگی به مشکل این مرد محروم در روستای چشمه جان قلی شد.

,

کاک ولی تنها مرد روستایی نیست که بعد از یک عمر زندگی از داشتن سرپناه محروم است، امثال کا ولی در شهر و روستاهای بیجار غوغا می کند و با توجه به وضعیت اسفبار زندگی این روزهای مردم شاید داشتن سرپناه از حسرت های باشد که آرزوی آن را با خود به گور ببرند.

,

احداث 120 واحد مسکن محرومین در روستاهای بیجار

, احداث 120 واحد مسکن محرومین در روستاهای بیجار,

فرمانده سپاه بیجار در این دیدار  در حضور تعدادی از اهالی روستای چشمه جان قلی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های سپاه بیجار در سال 98 احداث 120 واحد مسکونی محرومین با مشارکت کمیته امداد است.

,

وی با تاکید بر اینکه ساخت 30 واحد مسکونی آغاز شده و مرحله سفت کاری آن نیز به پایان رسیده، گفت: طبق برنامه اولیه ساخت 50 واحد  مسکونی در برنامه بسیج سازندگی بیجار قرار گرفته بود اما با پیگیری های انجام شده تعداد ساخت خانه محرومین با مشارکت کمیته امداد به 120 واحد رسید.

,

میرآقایی با بیان اینکه مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند، اعلام کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده با تحویل این 120 واحد مسکن محرومین نقش مهمی در محرومیت زدایی در مناطق روستایی بیجار ایفاء نمائیم.

,

, ,

, ,

 

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه