اخبار داغ

مدیرکل استاندارد لرستان:

نمک خوراکی با نام تجارتی «یگانه» جعلی و غیراستاندارد است

نمک خوراکی با نام تجارتی «یگانه» جعلی و غیراستاندارد است
مدیرکل استاندارد لرستان گفت: فرآورده نمک خوراکی با نام تجارتی یگانه دارای نشان استاندارد جعلی و تقلبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرضیه قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: نمک خوراکی ید دار استاندارد اجباری باید باشد ولی متاسفانه پس از شناسایی ومشاهده فرآورده نمک خوراکی با نام تجارتی یگانه در سطح استان دارای نشان غیراستاندارد وجعلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: نمک های جعلی در بیشتر شهرستان ها مشاهده شده و نمک یگانه دارای علامت استاندرد هست ولی علامت استاندارد این نمک جعلی است.

,

مدیرکل استاندارد لرستان عنوان کرد: همکاران ما و همچنین اتاق صنعت معدن اصناف و تعزیرات هماهنگ با هم در سطح شهرستاهای استان در حال پیگیری و جمع‌آوری این فروارده جعلی از سطح بازار استان هستند.

,

وی بیان کرد: مردم در هنگام خرید محصول به علامت استاندارد روی محصول توجه کنند یک کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد روی کالا باید زده شود و همیشه به مردم توصیه می کنیم  که کد ۱۰رقمی را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند این کد ۱۰ رقمی تمام مشخصات محصول را به شما می‌دهد که از کجا تولید شده است.

,

قنبری تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه در خیلی از مواد غذایی ها تقلب صورت می‌گیرد و این به خاطر افراد سودجویی است که دارند نفع می برند  به عنوان مثال دستمال کاغذی در خرم آباد مشاهده شد که محل استانداردش کرج درج و در دورود بسته بندی می شود از این موارد بسیار وجود دارد که تلاش می کنیم با همکاری صنعت معدن، تعزیرات و اتاق اصناف آنها را پیگیری و ان‌شاالله جمع آوری کنیم.

,

وی گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده کالا های تقلبی با اداره استاندارد نامه بزنند و یا اینکه با شماره تلفن ۳۳۲۲۷۳۰۷  تماس بگیرند و ما را درجریان قرار دهند تا پیگیری و رسیدگی کنیم.

,

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم هنگام خرید فقط قیمت محصول مد نظرشان نباشد و حتما موقع خرید کالا به علامت استاندارد توجه کنند و کد۱۰رقمی استاندارد که زیر علامت و نشان دهنده این است که محصول نشانه اش معتبر است توجه کنند.

,

وی افزود: خریداران این کد ۱۰ رقمی را به سامانه پیام کوتاه ارسال کنند تا همه اطلاعات مربوط به محصول خریداری شده را در اختیارشان قرار دهد و مشخص می‌شود که این کالا در کجا و در کدام استان و کارخانه تولید شده است.

,

قنبری خاطرنشان کرد: شهروندان چنانچه محصول و یا کالای تقلبی و جعلی را مشاهده کردند  به سازمان استاندارد استان اطلاع رسانی کنند تا ما نیز پیگیری و برخورد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه