اخبار داغ

طهرانچی:

برخی احساس می‌کنند اگر روزی توئیت نکردند عقب می‌مانند

برخی احساس می‌کنند اگر روزی توئیت نکردند عقب می‌مانند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز فضای مجازی باعث شده است که بدون تفکر بنویسیم و فکر و نظر خود را به جامعه عرضه کنیم، برخی احساس می‌کنند که اگر روزی توئیت نکردند و مطلبی را متشر نکردند، عقب مانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: حوادث بزرگی را در این ایام مشاهده کردیم، شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار در سرزمین عراق باعث رویش هایی شد و مانند همیشه مردم را به صحنه آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شهادت سردار فکر، آیت الله مطهری، سرداران شهید سیاست، رجایی و باهنر و بهشتی، نه تنها خللی در انقلاب ایجاد نشد، بلکه با آثار و برکات آن حرکت شتابان تر هم شد.

,

وی افزود: آمار 25 میلیون نفری مردم در این مراسمات تشییع شهید سپهبد سلیمانی پس از انتفام از هژمونی غرب، نشان از نعمت شجاعتی بزرگ در کشور دارد که در جهان بی نظیر است.

,

طهرانچی بیان کرد: دانشگاه های ما نیازمند معارف اهل بیت(ع) هستند، اگر می خواهیم دانشگاه اسلامی داشته باشیم باید این حرکت در راستای نظام فرهنگی و تربیتی باشد.

,

وی با توضیح اینکه یکی از وظایف ما ارتقاء فرهنگ است که یکی از نمونه ها برگزاری این کنگره هاست، بیان کرد: دانشگاه را از غرب سوغات آوردیم، اما هویتش که همان تربیت بود را را بیرون کشیدم که در واقع تحریف کارکرد دانشگاه بود.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نهاد علم از تربیت بود و نگاه تربیتی برای رشد نسل جوان را تقلیل دادیم و دانشگاه را به یک نهاد صرفا آموزشی تبدیل کردیم.

,

وی بیان کرد: آموزش عالی دوره کارشناسی باید تربیتی باشد، تربیت اجتماعی داشتته باشد و جوان را برای حضور در اجتماع آماده کرد؛ اگر ما به موقع اقدام نکنیم هم دل و هم شرایط جوان در انحصار دیگران قرار می گیرد.

,

طهرانچی افزود: ملتی که فراموشی داشته باشد فردا ندارد، کسی که تاریخ را درک نکند فردا را نمی تواند بسازد؛ این که چگونه با تاریخ همراه شویم نکته بسیار مهمی است که ما از آن غلفت می کنیم؛ باید بدانیم که امریکا از 28 مرداد تا کنون با ما دشمنی می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: تربیت وظیفه است نه امری مستحب، مهربانی در تربیت یکی از ارکان تربیت است و با کمیته انضباطی نمی توان تربیت کرد.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: چقدر برای معجزه الهی که قرآن است، آموزش و تفسیر و درک این کتاب تلاش کردیم که از آن در راستای تربیت بهره مند شویم.

,

وی با اشاره به نامه 31 حضرت علی(ع) خطاب به فرزندش امام حسن(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند که جوان از هشدار دادن خوشش نمی آید و فقط جایی باید به آن هشدار داد که در حال هلاکت است؛ جهان امروز ما در معرض شدید شبهات است و باید به آن توجه کرد.

,

طهرانچی بیان کرد: ما برای درآمد جوانان در آینده هیچ بینشی تعریف نکرده‌ایم، نوجوانان مدرسه ای ما می‌گوید می‌خواهم پزشک برای اینکه پول دربیاورم.

,

وی اضافه کرد: شغل و تحصیل برای درآمد محور کنونی جامعه است و این نگاه باید تغییر کند؛ بینش تربیت اقتصادی را در دانشگاه ها نداریم و مفهوم روزی را با جوان‌هایمان کار نمی‌کنیم.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به درستی تربیت اقتصادی و معیشتی را تبیین کرده است، تصریح کرد: بینش تربیت اقتصادی و معیشتی را امروز در دانشگاه‌های کشوری نداریم و یکی از اصولی که در این نامه مطرح می‌شود این است که تربیت معیشتی داشته باشیم.

,

وی بیان کرد: تفکر و گفتار نکته بعدی این نامه است؛ امروز فضای مجازی باعث شده است که بدون تفکر بنویسیم و فکر و نظر خود را به جامعه عرضه کنیم، برخی احساس می‌کنند که اگر روزی توئیت نکردند و مطلبی را متشر نکردند، عقب مانده اند.

,

طهرانچی اضافه کرد: پُر گویی امروز به عنوان یک الگوی تربیتی است که آن را به جوانان کشور القا می‌کنند که باید بنویسی راجع هر چیزی که می دانی و یا نمی دانی باید بنویسی؛ زمان و آثار آن و تغییراتی که زمان می‌تواند این جوان را فرزند زمان خود کند بدون توجه به اینکه زمان چه زوایای دارد نکته آخر اصول مدیریتی است که باید در دانشگاه های ما بیان شود.

,

وی در پایان گفت: جضرت می فرمایند که باید برای زیر دستان خود وظیفه مشخص کرد تا آن ها را نسبت به آن مؤاخذه کنیم و حضرت علی(ع) در این جا رابطه با خویشاوندان در کار را مشخص می کنند که فراموشی از این مهم، امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه