اخبار داغ

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی:

تضعیف سپاه و نیروهای مسلح آرزویی است که دشمن به گور می‌برد/ "حاج قاسم"؛ نمونه بارزو کامل یک مدافع اسلام بود

تضعیف سپاه و نیروهای مسلح آرزویی است که دشمن به گور می‌برد/ "حاج قاسم"؛ نمونه بارزو کامل یک مدافع اسلام بود
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: خطای یک نفر به سیستم کارنامه جهادی چهل ساله‌ی نیروهای مسلح و سپاه خدشه‌ای وارد نمی‌کند و تضعیف سپاه و ارتش آرزویی است که دشمن به گور می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح‌قزوین؛ حجت الاسلام عباس محمدحسنی در مراسم گرامیداشت جانباختگان حوادث سانحه هواپیمایی و تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که شب گذشته(چهارشنبه) در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد؛ اظهار کرد: طی دو هفته گذشته ملت بزرگ ایران با شش مصیبت بسیار سنگین در ایام سوگواری بانوی دو عالم روبه‌رو شد که لازم است این مصیبت‌ها را خدمت خانواده‌ها و ملت داغدار و در رأس آنها خدمت رهبر معظم انقلاب تسلیت بگوییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین,

وی افزود: برگزاری مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی عزیزان از دست رفته نشان می‌دهد که داغ خانواده‌های این بزرگواران داغ همه‌ی مردم ایران است و مردم در سراسر کشور با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کرده و خود را از خانواده‌های آنها می‌دانند.

,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اذعان کرد: مصیبت‌های وارد شده به کشور ایران را می‌توان در سه محور اساسی بررسی کرد محور اول نگاه ریشه‌ای به اتفاقات اخیر، محور دوم بررسی پیامدهای موجود و محور سوم نگاه به تاریخ و بررسی رسالت‌های ما در شرایط حاضر است.

,

وی گفت: محور اول شهادت مدافعان اسلام و ایران در حادثه‌ی تروریستی به دست دولت تروریست امریکا بود که حاج قاسم به عنوان سیدالشهدای اسلام در زمان حاضر شناخته شد و طی این اقدام ناجوانمردانه‌ی امریکا و شهادت مظلومانه وی مدافعان اسلام فضای جنگی در مناطق مرزی کشور ایجاد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: طی فضای جنگی ایجاد شده دشمن اعلام کرد که اگر اقدامی از جانب سپاه انجام شود ما ۵۲ نقطه از ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم که در این میان عقل، سیاست‌نگری و تدبیر ایجاد می‌کرد که این تهدیدات جدی‌ گرفته شود.

,
,
,

, ,

وی ادامه داد: به منظور ایجاد شرایط دفاعی در مقابل تهدیدات زورگویانه‌ی امریکا تمام عوامل پدافندی ما در سراسر کشور در حالت آماده‌ باش قرار گرفت؛ اعلام فضای جنگی که ناشی از تهدیدهای زورگویانه امریکا بود تا اگر موشکی به قصد حمله به منابع ملی حرکت کرد ایران توانایی مقابله با دشمن را داشته باشد.

,

محمدحسنی بیان کرد: در شرایطی که نیروهای مدافع در حال آماده باش بودند خبری با مضمون حرکت کروز‌های امریکایی منتشر شد، در آن لحظه پدافند دفاعی شبیه‌ترین شیٔ به کروز امریکایی را دریافت کرد و واکنش نشان داد. اگر عکس این عمل انجام می‌شد ملت ما فریاد اعتراض سر می‌داد که چرا ایران اقدامات دفاعی انجام نداده است.

,

 

,

این مقام مسئول تصریح کرد: ریشه همه مصیبت‌ها امریکا و تهدیدات اوست و طبق بیانات امام راحل امریکا شیطان بزرگ است و تمام مشکلات ایران و منطقه از این شیطان بزرگ نشات می‌گیرد.

,

وی درباره‌ی دومین محور اتفاقات اخیر عنوان کرد: محور دوم بررسی مسائل، پیامد‌های حوادث اخیر بود که اقدامات امریکا در ترور ظالمانه دو پیامد مثبت و منفی به همراه داشت.

,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: پیامد منفی حوادث اخیر این بود که ملت ما، مردم منطقه، مردم سایر کشور‌ها و آزادی خواهان جهان از فیض وجود این سردار با ایمان و شهیدان همراه محروم شدند.

,

وی در ادامه گفت: در راستای این پیامد منفی و از دست دادن این شخصیت بزرگ توسط تروریست جهان؛ رهبر انقلاب دستور انتقام سخت را صادر کردند زیرا اگر انتقام سخت در میان نباشد امریکا در ظاهر پیروز شناخته می‌شود و به اشتباهات و جنایات خود ادامه می‌دهد.

,

این مقام مسئول درباره‌ی پیامدهای مثبت شهادت سردار حاج قاسم ابراز کرد: پیامدهای مثبت این مصیبت بزرگ، نمایش همبستگی فوق‌العاده ملت بود که مردم تهران با بیش از هفت میلیون نفر و مردم سایر شهرستان‌ها پای کار آمدند تا نشان دهند عقبه انقلاب قوی است و مردم پشت انقلاب، رهبر و نیروهای مسلح ایستاده‌اند.

,

 

,

وی افزود: دلیل جنایت دشمن آسیب‌زدن به وحدت مردم بود و قصد داشت مردم را نسبت به نظام طلب‌کار کند اما مردم ما با عمل به شعار " ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند" و شرکت در راهپیمایی عظیم دشمن را در اهداف شوم خود واگذاشتند.

,

محمدحسنی ادامه داد: پیامد مثبت دیگر این ماجرا افزایش وحدت دشمن کُش ملت‌های عراق و ایران بود که موجب تحقق شعار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان " ایران و عراق یک ملت جدا ناپذیرند" شد.

,

وی گفت: سومین پیامد مثبت شهادت سردار و همراهانش شکسته شدن هیبت امریکا بود؛ ابهت امریکا در لحظه‌ای که موشک‌های سپاه ما در پایگاه عین‌الاسد باعث ایجاد رعب و وحشت شد پایان گرفت و قدرت ایران مجدد به نمایش گذاشته شد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در مدت بیش از ۷۰ سال گذشته هیچ حکومت نظامی قادر به تهدید و نابودی پایگاه‌هایی نظامی امریکا نبوده است و کشور ایران توانست تهدیدات خود را علیه امریکایی تروریست عملیاتی کند.

,

وی ادامه داد: طبق سخنان رهبر انقلاب در راستای این عملیات شجاعانه‌ای سپاه ما موفق شدیم به امریکا سیلی محکمی بزنیم اما انتقام سخت هنوز در راه است تا طی آن شناسنامه سیاسی امریکا از جهان محو شود.

,

وی افزود: پیامد مثبت دیگر شناخته شدن امریکا به عنوان یک تروریست جهانی بود که البته منظور ما در اینجا ملت امریکا نیست بلکه خطاب به دولت تروریستی امریکاست.

,

 

,

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی اذعان کرد: پیامد مثبت دیگر شهادت سردار اخراج امریکایی‌های ساکن غرب آسیا بود که طی این ماجرا خون پاک شهیدان زمینه‌ی خوبی برای خروج بیگانگان از این مناطق شد؛ البته در آینده‌ی نه چندان دور تک تک مسلمانان منطقه‌ی غرب آسیا را از حضور امریکایی‌ها تهی خواهند کرد.

,

وی درباره‌ی محور سوم بررسی اتفاقات اخیر ابراز کرد: محور سوم رسالت تاریخی در شرایط حاضر است. بعد از سقوط حاشیه‌هایی از جانب افراد فرصت طلب ایجاد شد که رسالت بصیرتمندانه، آگاهانه و ولایت‌مدارانه‌ی ما اقتضا می‌کند که ما در مقابل تحرکات مشکوک فتنه‌گران مراقب باشیم.

,

این مقام مسئول گفت: نیروهای مسلح از انقلاب تا به امروز با به دست گرفتن جان خود از نظام، استقلال، عزت، هیثیت ملی و دینی، شرف و ناموس دفاع می‌کنند که ما در این مسیر شاهد رشادت‌ها و شهادت‌های این بزرگان بودیم.

,

, ,

وی افزود: حاج قاسم نمونه‌ی بارز یک مدافع اسلام بود زیرا عرصه‌ی وجودی او نه در پشت میز بلکه در صحنه‌های جهاد، صیانت، خدمت و اخلاص خلاصه می‌شد.

,

 

,

محمدحسنی درباره‌ی حادثه سقوط هواپیما عنوان کرد: بیش از هشت مورد هواپیما به صورت عمدی در دنیا ساقط شده‌است و این درحالی است که سقوط هواپیمای اوکراینی یک عملیات غیرعمدی بوده و نباید با خطای یک فرد یک نهاد و سازمان زیر سوال برود.

,

وی گفت: به عهده‌گرفتن وسیله‌ی حوادث اخیر تقوا، صداقت و شجاعت سپاه و نیروهای مسلح را نشان می‌دهد که در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است. وظیفه‌ی ما در عصر کنونی مراقبت و جلوگیری از تضعیف نیروهای مسلح است؛ زیرا اگر نیروهای مسلح تضعیف شود امنیت ما نیز تضعیف خواهد شد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: خطای یک نفر به سیستم کارنامه جهادی چهل ساله‌ی نیروهای مسلح و سپاه خدشه‌ای وارد نمی‌کند و تضعیف سپاه و ارتش آرزویی است که دشمن به گور می‌برد.

,

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به آیات قرآن کریم و سخنان حضرت امیر(ع) در مواجه با فتنه‌های دشمن و وقوع مصیبت باید صبور باشیم، منطقی و با دقت عمل کنیم، دنبال چاره باشیم اگر چاره نبود بهانه به دست دشمنان ندهیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه