اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا توانایی مقابله با قدرت موشکی ایران را ندارد/ نگرانی اروپا از خروج ایران از NPT

آمریکا توانایی مقابله با قدرت موشکی ایران را ندارد/ نگرانی اروپا از خروج ایران از NPT
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با تأکید بر اینکه اروپایی ها نگران هستند که ایران از NPT خارج شود؛ چنانچه آمریکا بخواهد به تحریم ایران ادامه دهد؛ دست ایران برای خروج از برجام باز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم ماشه موسوم به حل اختلاف در برجام را فعال کرد‌ه‌اند، گفت: حدود سیزده سال مذاکرات مطرح بود تا آنکه آمریکایی ها با فشار اسرائیلی ها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: استنباط اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا این بود که اگر پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران حاضر نشود؛ ایران به سرعت به بمب اتم دست پیدا خواهد کرد و زمانی که بتواند کلاهک هسته ای داشته باشد، صریحا می تواند از NPT خارج شود و کشور دارای بمب اتم خواهد بود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: از این جهت اسرائیلی ها بسیار نگران، ناراحت و متزلزل بودند که اگر جمهوری اسلامی ایران به این تکنولوژی دست پیدا کند؛ حزب الله نیز به این سلاح تجهیز خواهد شد.

,

حسن بیگی افزود: اوباما علاقمند بود در این راستا اقدامی بین المللی انجام دهد تا به عنوان یک قهرمان در کشور آمریکا نامش ثبت شود؛ بنابراین پای میز مذاکره آمد و در این زمینه تلاش کرد تا سر جمهوری اسلامی ایران کلاه بگذارد؛ اما با ژرف نگری مقام معظم رهبری و عملکر به موقع ایشان چند نکته در توافق نامه برجام گنجانده شد.

,

وی ابراز کرد: از جمله مفاد درج شده این بود که تحقیقات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود و حتی کشورهای ۵+۱ باید در امور تحقیقاتی و پژوهش با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند؛ همچنین ایران حداقل به ۱۹۰ هزار سو به منظور تأمین انرژی نیاز دارد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین اگر کشوری خلف وعده کرد جمهوری اسلامی ایران هم می تواند در چهار چوب برجام از معاهده خارج شود و در این راستا پنج گام در نظر گرفته شد و هم اکنون در حال اجرای گام پنجم قرار داریم.

,

حسن بیگی با بیان اینکه در یکی از بندها نوشته شد که اگر یکی از اعضا به هر دلیل خارج شد و طرفین نتوانستند آن را برگردانند با استفاده از مکانیسم ماشه بتوانند این مشکل را برطرف کنند، تصریح کرد: اروپایی ها لازم بود در گام سوم چنین کاری را انجام دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه اروپایی ها همواره وقت کشی کرده اند، اظهار کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران گام پنجم را اتخاذ کرد به شدت نگران هستند و از ناحیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحت فشار هستند تا جمهوری اسلامی ایران را کنترل کنند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در جنگ موشکی پس از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم که جمهوری اسلامی ایران عملی کرد، آمریکایی ها تحت هیچ شرایطی نتوانستند با ایران مقابله کنند و شاهد بودیم که همزمان با جنگ موشکی، جنگ سایبری هم ایجاد شده بود که در این جنگ هم ایران اسلامی به پیروزی رسید.

,

حسن بیگی گفت: آمریکا به اروپایی ها فشار آورده اند و اروپایی ها گمان می کنند که از این ساز و کار می توانند استفاده کنند؛ در حالی که این اقدام اروپایی ها باید در گام سوم انجام می شد.

,

وی ادامه داد: هم اکنون اروپایی ها به دنبال این هستند که با استفاده از این ساز و کار به آمریکا به منظور بازگشت فشار بیاورند؛ به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران گام پنجم را نیز برابر قانون اتخاذ کرده است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اروپایی ها نگران هستند که ایران از NPT خارج شود، ابراز کرد: چنانچه آمریکا بخواهد به تحریم ایران ادامه دهد؛ دست ایران برای خروج از برجام باز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه