اخبار داغ

با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین؛

تشییع پیکر 2 شهید پرواز هواپیمای اوکراینی در سنندج

تشییع پیکر 2 شهید پرواز هواپیمای اوکراینی در سنندج
پیکر شهید آروین مرتب و آیدا فرزانه از شهدای حادثه سقوط پرواز شماره ۷۵۲ به مقصد اوکراین با حضور مردم و مسئولین انتظامی و نظامی استان کردستان، امروز پنجشنبه 26 دی 98 در بهشت محمدی سنندج در حال تشییع و تدفین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، پیکر شهید آروین مرتب و آیدا فرزانه از شهدای حادثه سقوط پرواز شماره ۷۵۲ به مقصد اوکراین با حضور مردم و مسئولین انتظامی و نظامی استان کردستان، امروز پنجشنبه 26 دی 98 در بهشت محمدی سنندج در حال تشییع و تدفین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کُردتودی،,

حضور جوانان، استادان دانشگاه و چهره‌های فرهنگی و هم دانشگاهی‌های این شهیدان که غرق در غم و اندوه بودند نیز در این مراسم به چشم می خورد.

,

, ,

تشییع کنندگان در حالی که شعارهای الله اکبر، لااله الاالله سر می‌دادند، پیکر این سه شهید را تا آرامگاه ابدی خود تشییع می کنند.

,

گفتنی است؛ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

,

, ,

 پنج تن (نخبه دانشگاهی) از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اهل شهرستان‌های سنندج و سقز کردستان بودند. 

,

این جانباختگان در قالب ۲ خانواده بودند که شامل آروین مرتب دانش آموخته دکترای دانشگاه تکنولوژی کبک کانادا و مهندس ارشد شرکت ایتون و همسرش آیدا فرزانه دانش آموخته و استاد دانشگاه کبک کانادا اهل سنندج همچنین رزگار رحیمی دانشجوی دکترای الکترونیک کانادا،  استاد دانشگاه و پژوهشگر به همراه همسر باردارش فریده غلامی و فرزندشان ژیوار رحیمی اهل شهرستان سقز از دیگر جانباختگان کردستانی این حادثه بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه