اخبار داغ

براساس بررسی مجمع جهانی اقتصاد:

سیاست آمریکا؛ بزرگترین خطر سال 2020 برای جهان

سیاست آمریکا؛ بزرگترین خطر سال 2020 برای جهان
نقش سیاست های آمریکا و دونالد ترامپ در بزرگترین خطر سال 2020 برای جهان بسیار پررنگ و قابل ملاحظه است. مجمع جهانی اقتصاد، تقابل های اقتصادی و قطبشِ سیاسی ملی را مهمترین ریسک سال جاری معرفی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سیاست آمریکا بزرگترین تهدیدی است که جهان در سال 2020 با آن روبرو است و انتخابات ریاست جمهوری نیز بر نهادهای کشور و بر سیاست اقتصادی و خارجی تأثیر می گذارد و عواقب بسیار بالایی برای جو تجارت و سرمایه گذاران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به گزارش cnn، مجمع جهانی اقتصاد که برای برگزاری نشست سالانه خود همراه با رهبران سیاسی و مدیران عامل در هفته آینده در شهر داووس آماده می شود، اعلام می کند که افزایش آشفتگی امسال و درگیری های تجاری سیاسی مقابله با چالش های جهانی را سخت تر می کند. 
, cnn,
 
,
مجمع جهانی اقتصاد با بررسی های 750 کارشناس و تصمیم گیرنده جهانی، تقابل های اقتصادی و قطبشِ سیاسی ملی را به عنوان مهمترین ریسک در سال 2020 معرفی کردند.
,
 
,
گزارش های بررسی شده دنیایی را با مشکلات خارق العاده و با چند راه حل واضح روبرو می کنند و سیاست شکنجه در کشورهای توسعه یافته باعث تضعیف قوانینی می شود که ده ها سال بر تجارت و جهان حاکم شده است و همچنین به رهبران منتخب مجوز می دهد تا یک جانبه عمل کنند و باعث ایجاد درگیری هایی مانند جنگ تجاری بین آمریکا و چین شوند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
"استیون منوچین" وزیر خزانه‌داری آمریکا که در جلسه داووس شرکت خواهد کرد این عقیده که تحول در سیاست آمریکا تهدید است را رد کرده است.
,
 
,
منوچین به خبرنگاران گفت: "فکر نمی کنم این تأثیری در اقتصاد جهانی داشته باشد."
,
 
,
اما هنوز تهدیدهای بزرگ از بین نرفته اند. افرادی که برای شناسایی تهدیدها برای صلح و رفاه جهانی آمده اند همچنین نگران بحران آب و هوا، نبرد بین واشنگتن و پکن بر سر آینده فناوری و ادامه درگیری مسلحانه در خاورمیانه هستند.
,
 
,
اما در نقض گفته های "استیون منوچین" باید گفت که اقتصاددانان معتقدند که در سال 2020، ما روند منفی اقتصادی را تجربه می کنیم که نسل های گذشته هیچگاه تجربه نکرده اند. این اقتصاد رو به زوال به احتمال زیاد بحران جهانی ایجاد می کند. 
,
 
,
جهان پیش از این با 2 موضوع اصلی روبرو شده است. کشته شدن سردار ایرانی "قاسم سلیمانی" به دستور ترامپ، ایران و آمریکا را در آستانه جنگ قرار داد و منابع نفتی خاورمیانه را به خطر انداخت و تهران را به سمت تسریع در غنی سازی اورانیوم سوق داد، حرکتی که می تواند ایران را در مسیر ساخت فناوری هسته ای قرار دهد.
,
 
,
تحلیلگران فکر می کنند ایران مشکلات اقتصادی شدیدی دارد، اما تهران با دشمنان خود به طرز غیر قابل پیش بینی برخورد می کند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
نقش آب و هوا در بحران سال 2020
, نقش آب و هوا در بحران سال 2020,
 
,
 آتش سوزی ویرانگر در استرالیا نشان داده که چرا نگرانی های مربوط به آب و هوا در طولانی مدت حاکم است. براساس بررسی مجمع جهانی اقتصاد، 5 ریسک بزرگ در طول یک دهه آینده مربوط به محیط زیست از جمله فروپاشی اکوسیستم ها است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه