اخبار داغ

مدیرعامل شرکت غله استان یزد:

ماهانه 11 هزار تن آرد در استان یزد مصرف می شود/ واردات 100 هزار تن گندم به یزد

ماهانه 11 هزار تن آرد در استان یزد مصرف می شود/ واردات 100 هزار تن گندم به یزد
حمید پایدار گفت: مجموعا سه هزار و 383 تن خرید گندم در استان داشتیم درحالی که مصرف استان 150 هزار تن است و تقریبا 98 درصد گندم مورد نیاز استان باید از خارج استان وارد شود که تاکنون در سال جاری بیش از 98 هزار تن گندم وارد استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حمید پایدار پیش از ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که در استانداری برگزار شد، با بیان این که میزان برداشت گندم در استان یزد به واسطه وضعیت آب و هوایی خیلی محدود است اظهار داشت: علی رغم فراهم بودن همه امکانات برای خرید تضینی گندم اما در سال جاری فقط هزار و 531 تن خرید تضمینی گندم انجام شد و هزار و 852 تن نیز خرید توافقی گندم در استان داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: مجموعا سه هزار و 383 تن خرید گندم در استان داشتیم درحالی که مصرف استان 150 هزار تن است و تقریبا 98 درصد گندم مورد نیاز استان  باید از خارج استان وارد شود که تاکنون در سال جاری بیش از 98 هزار تن گندم وارد استان شده است.

,

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان این که در سال جاری هزار و 488 تن برنج و 51 هزار تن شکر خام وارد استان یزد شده است ادامه داد: 112 هزار و 500 تن گندم یارانه ای و نیمه یارانه ای تحویل خریداران شده و همچنین هزار و 866 تن برنج جهت تنظیم بازار، سازمان بهزیستی، دانشگاه و زندان ها و ... توزیع شده همچنین 36 هزار و 897 تن شکر فروخته شده که 21 هزار و 835 تن به سایر استان ها بوده و مابقی در استان یزد تحویل خریداران شده است.

,

پایدار اذعان داشت: مصرف ماهیانه آرد یارانه ای در استان 6 هزار و 828 تن و آرد نیمه یارانه ای 3 هزار و 339 تن است همچنین مصرف صنف و صنعت نیز 469 تن ثبت شده بنابراین سرانه مصرف آرد در استان یزد با توجه به برآوردهای  جمعیتی برای آرد یارانه ای 5.69 و نیمه یارانه اای 2.78 کیلوگرم است.

,

وی ادامه داد: در مجموع مصرف ماهیانه آرد استان یزد 10 هزار و 635 تن است  که علاوه بر این میزان بیش از هزار و 29 تن آرد نیز از سایر استان ها خریداری می شود.

,

پایدار با اشاره به فعالیت هزار و 335 نانوایی در استان یزد گفت: 67.2 درصد از نان مصرفی استان یزد نان تافتون است که دلیل منطقی آن  این است که نان تافتوت را یزدیها اختراع کرده اند و بهترین نان تافتون کشور در یزد تولید می شود.

,

وی اعلام کرد: در سطح کشور بیشترین نوع آرد مصرفی آرد 15 درصد سبوس‌گیری شده با سهم 41 درصد است درصورتی که در استان یزد آرد 12 درصد (سبوس‌گیری شده)  با سهم 65 درصد بیشترین مصرف را دارد که نشان دهنده عملکرد خوب کارگروه آرد و نان استان است چرا که مصرف آرد با درصد کمتر سبوسگیری شده علاوه بر منافع اقتصادی که برای دولت دارد از نظر سلامتی برای مصرف کننده نیز مفیدتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه