اخبار داغ

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان:

۸۰درصد امنیت غذایی کشور تحت تأثیر بخش کشاورزی است

۸۰درصد امنیت غذایی کشور تحت تأثیر بخش کشاورزی است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در مراسم شکرگزاری برداشت برنج گفت: ۸۰درصد امنیت غذایی کشور تحت تاثیر بخش کشاورزی است و استان گیلان تولید کننده برنج کیفی کشور محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی علی درجانی ظهر پنجشنبه در مراسم شکرگزاری برداشت برنج در سالن اجتماعات ناجا رشت، با بیان اینکه بخش کشاورزی پیشگام توسعه در همه کشورها است اظهار کرد: استان گیلان با دارا بودن ۳۵ درصد از کل سطح برنج کاری کشور حدود ۳۰ درصد نیاز برنج کشور را تامین می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی با اشاره به گردش مالی صدهزار میلیارد تومان زراعت و کشت برنج در سال جاری افزود:۸۰درصد امنیت غذایی کشور تحت تاثیر بخش کشاورزی است و استان گیلان تولید کننده برنج کیفی کشور محسوب می‌شود.

,

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با تاکید بر افزایش ظرفیت کشاورزی و تزریق ۲۵۰میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی ادامه داد: استان گیلان با برخورداری کمتر از ۹درصد از اراضی کشور تولید بیش از ۷۰نوع محصول استراتژیک را برعهده دار و در تولید ۲۰نوع محصول در رتبه اول قرار دارد.

,

درجانی با بیان اینکه امنیت گیلان به کشاورزی گره خورده است گفت: ۲۸درصد اشتغال کشور و بیش از ۴۰درصد معیشت استان گیلان تحت تاثیر بخش کشاورزی است و ۳۰۰هزار خانوار بهره مند از کشاورزی در استان گیلان داریم.

,

** امنیت غذایی، مؤلفه امنیت کشور

,

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه امنیت غذایی، مولفه امنیت هر کشور است ادامه داد: امسال با ۶درصد افزایش تولید برنج کیفی معادل تولید ۷۵۰هزار تن برنج سفید رکودار تولید برنج شدیم‌.

,

وی با اشاره به تولید گوشت سفید در استان گیلان گفت: بیش از ۸درصد مرغ وگوشت سفید کشور توسط استان گیلان تامین میشود و ۱۳هزار خانوار در بخش طیور فعالیت میکنند.

,

درجانی با تاکید بر آب بندان ها در جهت جمع اوری و نگهداری آب های سطحی گفت: ۸۰درصد بازندگی وارد دریا میشود که آب بندان ها یک سازه مناسب جهت جمع اوری اب های سطحی هستند و منجر به صرفه جویی و نگهداری ۳۰۰میلیون متر مکعب آب میشود.

,

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل زراعت استان گیلان گفت: داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و سازگار با کشت و کار برنج، اراضی مستعد برای تولید محصول استراتژیک برنج، صنایع تبدیلی مناسب، وجود پتانسیل لازم و کافی در جهت تولید بذر های گواهی شده از جمله ظرفیت‌های استان گیلان در تولید محصول برنج است.

,

درجانی با اشاره به اقدامات سپاه قدس با محوریت بسیج مهندسین کشاورزی گفت: به‌کارگیری ۳۰۰ مربی در ۳۰۰روستای هدف در سطحی معادل ۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در پهنه استان گیلان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، آموزش مربی های انتخاب شده در راستای طرح، مشارکت در تامین بخشی از نهادهای طرح از جمله کودهای ریز مغذی و گواهی شده و اجرای ۵۵۰۰ مورد آزمون خاک به همراه صدور نسخه توصیه کودی با اعتبارات داخلی بسیج مهندسین کشاورزی می باشد.

,

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان با بیان اینکه نیاز سالانه برنج کشور ۲/۸ میلیون تن برنج سفید است و بخش اعظمی از آن در داخل کشور تولید می‌شود ابراز کرد: حفظ و پایداری تولید و ارتقاء کمی و کیفی برنج یکی از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه