اخبار داغ

در اولین همایش «هر مسجد یک حقوقدان» مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان در آموزش همگانی حقوق/ جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان

استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان در آموزش همگانی حقوق/ جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان
رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز پرویز توسلی زاده امروز پنجشنبه در اولین همایش «هر مسجد یک حقوقدان» که با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در کرمانشاه برگزار شد، دو موضوع کم کردن فاصله با مردم و آموزش حقوقی به مردم را در رأس امورات عنوان کرد و اظهار داشت: کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به این مهم استفاده حقوقدانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: هر چه دسترسی مردم به مراجع قانونی و قضائی کوتاه‌تر باشد در حلب اعتماد مردم مؤثر خواهد بود. متکی بودن واقعی به مردم یکی از تفاوت‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی است.

توسلی زاده بیان داشت: این در حالی است که در غرب رابطه‌ای فریبنده و همراه با نیرنگ با مردم دارند. در شرایط متفاوت امروز دشمنان همواره به دنبال دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف هستند و قصد دارند نظام را ناتوان معرفی کنند.

,
,
,

وی افزود: سال‌ها است که رهبر انقلاب بحث شبیخون فرهنگی و بصیرت افزایی را مطرح کرده است و همه این موارد به این بر می‌گردد که استکبار با تفکر و اندیشه ما در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی کار دارد و به دنبال تغییر نظام فرهنگی و فکری است.

,

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه حقیقت در تمام مباحث علوم انسانی امری پیشینی است، گفت: اگر حقیقت را امری پسینی بدانیم به نسبی گرایی می رسیم و به این ترتیب معنویت از زندگی کنار می‌رود.

,

توسلی زاده با تاکید بر اینکه باید در مقابل دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم، گفت: دشمن در صدد است تا طرز فکر ما را تغییر دهد و وقتی طرز فکر را تغییر دهد و مردم به نسبی گرایی برسند اسلام از بین می‌رود.

,

وی افزود: ما بنا داریم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان و اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به اهدافی از جمله حفظ و گسترش و تعمیق اهداف حقوقی اسلامی در دستگاه‌ها، کمک به احیای حقوق عامه در مقابله با فساد، تبیین و نشر اندیشه‌های حقوقی اسلام ناب محمدی (ص)، حمایت و دفاع از حقوق مردم ایران در عرصه بین المللی، آسیب شناسی و ارائه راهکار، کمک به سیستم حقوقی و ارتقای سیستم حقوقی و شبکه سازی نخبگان برسیم.

,

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین تربیت حقوقدانان مؤمن و انقلابی و پای کار، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از ارزشها و مبانی حقوق اسلام از جمله اهدافی است که با این طرح به آنها جامه عمل پوشانده می‌شود.

,

جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان

, جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان,

  رسول بهرامی پور امروز پنج شنبه در اولین همایش "هر مسجد یک حقوقدان" که با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت های اساسی و بنیادی سازمان بسیج حقوقدانان نقش آفرینی در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه افزود: این نقش آفرینی در سه بعد جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد متجلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جهاد حقوقی یکی از مأموریت هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم بحث طرح آموزش همگانی حقوق است که در سرلوحه کار سازمان بسیج حقوقدانان قرار دارد.

بهرامی پور طرح "هر مسجد یک حقوقدان" را از زیر مجموعه های طرح آموزش همگانی حقوق دانست و گفت: این طرح مدت دو سال است که در کل کشور اجرا می شود.

وی ادامه داد: با انتصاب حجت الاسلام رئیسی و حمایت ایشان این طرح در مجموعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه به طور جدی دنبال می‌شود و افتخار می‌کنیم خدمتگزار در این عرصه هستیم.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: در طول تاریخ مسجد همواره منشا تحولات اساسی بوده است و سنگر مساجد که دفاع مقدس را رقم زد امروز نیز باید در عرصه خدمت به مردم محور باشد چرا که بهترین عبادت خدمت به مردم است.

وی از ائمه جماعت، هیات امنای مساجد و دیگر مسئولین خواست تا در این طرح مشارکت کنند تا به خوبی طرح انجام و به نتیجه برسد.

بهرامی پور ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان بنا به تدبیر ریاست قوه قضائیه می تواند یک مجموعه بسیار کارآمد در جهت دفاع از حقوق انقلاب، مردم، حاکمیت، قانون اساسی و ارزشهای انقلاب اسلامی باشد.

این مسئول بیان داشت: امروز یکی از ارزشهای بنیادین خدمت به مردم در راستای حفظ اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که اختلافات حقوقی در خارج از محاکم قضائی رسیدگی و حل و فصل شود.

وی افزود: همچنین کاهش آسیب های حقوقی، ترویج فرهنگ قانونمداری، فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع دعاوی و بصیرت افزایی حقوقی مردم از اهداف بسیار مهم این طرح است.

بهرامی پور ابر چالش دستگاه قضایی را حجم ورودی پرونده ها دانست و گفت: همانطور که مردم ما در همه عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند و مشکلات را مرتفع می‌کنند امروز نیز در این سنگر باید ورود پیدا کنند و مشکلات را خارج از دستگاه قضایی حل و فصل کنند تا با مشکل حجم ورودی پرونده ها مواجه نباشیم.

وی اظهار داشت: این طرح نوید دهنده حرکت به سمت فراهم نمودن بستر های تشکیل تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارد.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای اجرای ایت طرح در 400 مسجد استان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 200 نفر از حقوقدانان استان آمادگی داوطلبانه خود را جهت مشارکت در این طرح اعلام کردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه