اخبار داغ

ترامپ:

فقط به خاطر یک تماس تلفنی عالی استیضاح شدم

فقط به خاطر یک تماس تلفنی عالی استیضاح شدم
رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش عمومی خود به طرح استیضاح خود در مجلس سنا در یک پیام توئیتری نوشت: «من فقط به خاطر یک تماس تلفنی عالی، استیضاح شدم».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شرایطی که مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه روند قانونی استیضاح ترامپ را بطور رسمی آغاز کرد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در واکنش به این استیضاح در یک پیام توئیتری مدعی شد که تنها دلیل این استیضاح، برقراری یک تماس تلفنی عالی (!) از جانب وی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه روند قانونی استیضاح «دونالد ترامپ» را بطور رسمی آغاز کرد.

,

این در حالی است که هیأت نظارت کنگره نیز اعلام کرد که مقامات کاخ سفید به دلیل خودداری از اعطای کمک امنیتی و مصوب کنگره به کشور اوکراین مرتکب تخلف از قانون شده اند. در واقع اعلام این ارزیابی از سوی دیوان محاسبات آمریکا یک شکست برای ترامپ محسوب می شود.

,

شایان ذکر است که «آدام شف» دموکرات که رهبر تیمی هفت نفره از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را به عنوان دادستان پرونده استیضاح ترامپ برعهده داشت، در صحن مجلس سنا متن دو اتهام مطروحه علیه ترامپ (سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در روند تحقیقات کنگره) را قرائت کرد.

,

قاضی جان رابرتس نیز با ادای سوگند در مقام رئیس این نشست، روند قانونی استیضاح ترامپ را آغاز کرد.

,

پیش بینی می شود که مجلس سنا ترامپ را از اتهامات مطروحه تبرئه کند؛ زیرا هیچکدام از ۵۳ عضو جمهوریخواه این مجلس از کناره گیری وی حمایت نکرده اند.

,

در عین حال ترامپ هرگونه ارتکاب به تخلف و قانون شکنی را انکار کرده و فرآیند استیضاح را جعلی می خواند.

,

دونالد ترامپ، ۴۵ امین رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس‌جمهور- اندرو جانسون و بیل کلینتون- استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرد.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه