اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

سپاه ضامن سلامت و امنیت جمهوری اسلامی است/دولت خسارت سیل زدگان را جبران کند

سپاه ضامن سلامت و امنیت جمهوری اسلامی است/دولت خسارت سیل زدگان را جبران کند
امامان جمعه سیستان وبلوچستان ضمن تقدیر از خدمات بی شائبه سپاه پاسداران در یاری رسانی به سیل زدگان خواستار جبران خسارت ها توسط دوت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ امام جمعه زاهدان در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سیل اخیر بیان کرد: بارندگی های شدیدی در برخی از نقاط جنوب استان تفاق افتاد که در برخی نقاط به بیش از 200 میلیمتر نیز رسید که حجم بسیار بالایی از آب در پشت سدها نیز ذخیره شد که این از جهتی مایه رحمت الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

حجت الاسلام مصطفی محامی افزود: سیل یک امتحان الهی است، هم برای آنهایی که در این بحران گرفتار شدند و جان و مال خود را از دست دادند و هم برای کسانی که می توانند به این سیل زدگان کمک کنند هر کداممان در برابر این سیل زدگان وظیفه داریم و باید در این امتحان الهی پیروز باشیم.

,

وی ادامه داد: با پیامی که مقام معظم رهبری دادند دستگاه های کمک رسانی به صحنه آمدند و واقعا تلاش کردند از سپاه و بسیج و دستگاههای امدادرسان دولتی گفته تا همه مردم عزیز ایران و یک صحنه دیگری از وحدت و انسجام امت اسلامی را به جهانیان نشان داده شد.

,

حجت الاسلام محامی با اشاره به اینکه همدلی مردم ایران با سیلزدگان استان ستودنی است، گفت:  این که همه با هم همدل هستند و یار و غمخوار یکدیگر هستند و اگر گوشه ای از کشور مصیبتی وارد شود همه به کمک می‌آیند قابل تقدیر و ستودنی است و از تلاش همه تشکر میکنم.

,

وی در ادامه با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی بیان کرد: هفته‌های گذشته در کنار مصیبت هایی که ملت ما دید، شاهد سقوط هواپیمای اوکراینی بودیم که بسیاری از هموطنان و انسان ها جان خود را از دست دادند این مصیبت سختی بود و سخت‌تراین بود که این حادثه به سبب آن چه که اعلام شد توسط اشتباه نیروهای خودی رخ داده است.

,

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: البته احتمالات دیگری هم از دخالت دشمن در این موضوع مطرح است اما به دستور صریح مقام معظم رهبری این پرونده باید به دقت بررسی و پیگیری شود و نتیجه هم به مردم اعلام شود اما در آن حادثه چند نکته قابل توجه است.

,

وی ادامه داد: صداقت و صراحت مسئولان در این موضوع قابل توجه است که در اسرع وقت و زمانی که از نتایج تحقیقات مطمئن شدند به دستور مقام معظم رهبری به مردم اطلاع رسانی کردند و حتی منتظر جعبه سیاه هواپیما هم نشده و سریع و صادقانه موضوع را با مردم درمیان گذاشتند.

,

حجت الاسلام محامی نکته دوم را اینگونه بیان کردند: پذیرش صریح مسئولیت این کار توسط فرماندهان عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که عمری را در اختیار مردم سپری کردند کار بسیار بزرگ و برای آنها امتحان الهی سختی بود و به تعبیر خودشان با خدا معامله کردند و در برابر مردم صادقانه حاضر شدند و مسئولیت را پذیرفتند.

,

وی نکته سوم را خضوع فرماندهان سپاه دانست و گفت: فرماندهان سپاه اعلام کردند در برابر قانون تسلیم هستیم و گردن ما از مو باریکتر است و هرگز برای خودشان به خاطر افتخارات و خدماتی که داشتند حاشیه امنی قائل نشدند واینها نکات بسیار مهمی است که باید توجه کنیم و البته جای سپاس و تقدیر هم دارد.

,

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: مورد بعدی تلاش دشمنان خارجی و داخلی برای سوء استفاده از ماجرا و ایجاد فتنه جدید در کشور بود چراکه حضور مردم در تشییع سردارشهید حاج قاسم سلیمانی و یکپارچگی ملت برای دشمن بسیار سخت و کوبنده بود و می خواستند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و هدف آنها هم انتقام گرفتن از سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی است.

,

وی نکته پنجم را حضور فریب خوردگان دشمن و سرسپردگان غرب در صحنه دانست و گفت: حضور عوامل و ایادی خارجی همچون سفیر یک کشور اروپایی در این صحنه‌های اغتشاش بودو کاری در خارج از چهارچوب‌های مقررات بین‌المللی است انجام گرفت و اینجا انتظار مردم غیور ما که به عزت و کرامت خودشان حساس هستند از دولت و وزارت خارجه ما این است که با سفیر و دولت انگلستان با قدرت برخورد کند و این سفیر و عنصر نامطلوب را از کشور اخراج کند.

,

سیلی سپاه سایه جنگ را از کشو دور کرد

, سیلی سپاه سایه جنگ را از کشو دور کرد,

حجت الاسلام سید قاسم هاشمی نیز در خطبه های نماز جمعه شهرستان زابل گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی همه آزادی خواهان جهان را اندوهگین کرد.

,

امام جمعه موقت زابل ادامه داد: حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر فرمانده رشید اسلام پیام بزرگی به جهان داد و نشان داد که انقلاب زنده است .

,

وی خاطرنشان کرد: اقدام شجاعانه، به موقع و تمام کننده سپاه پاسداران اسلامی به عنوان یک سیلی محکم به استکبار جهانی و آمریکا بخشی از قلب های شکسته مردم را تسکین داد.

,

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: سیلی محکم ایران به آمریکا آنقدر مهم بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و نشان داد که دوران بزن و در رو تمام شده است.

,

وی بیان کرد: با این حرکت سپاه انقلاب اسلامی آمریکا حساب کار را کرد و باید یاد بگیرند تا یک ملت امام حسینی (ع) را تهدید نکنند.

,

امام جمعه موقت زابل گفت: اینکه دشمنان هر روز بهانه تراشی می کنند و می‌گویند که برجام جدید بر سر قدرت موشکی ایران است میدانند که ایران چقدر در این زمینه قدرت دارد.

,

وی تصریح کرد: سقوط هواپیمای مسافربری به علت خطای انسانی هنوز ابهامات آن مشخص نشده است عمق این مصیبت خیلی زیاد است عده ای بی گناه فوت شده اند.

,

وی بیان کرد: سردار سپاه با شجاعت در مقابل مردم عذرخواهی کرد، چرا که بیش از چهل سال است که سپاه امنیت را فراهم کرده است اما اکنون با خطای یک نفر اینگونه مورد اتهام قرار میگیرد.

,

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: برخی ها نیز از این فرصت سواستفاده کردند و بعد از سه روز از حادثه به خیابان آمدند و به بهانه عزاداری برای جانباختگان سقوط هواپیما شعار های هنجار شکن سر دادند.

,

وی بیان کرد: پس از این جریانات دم روباه بیرون زد و سفیر انگلیس در صحنه حاضر شد و لیدر اعتراضات قرار گرفت و مردم را به تشویق وا می داشته است .

,

امام جمعه موقت زابل بیان داشت: کسانی که عکس حاج قاسم را پاره می کنند جدا از ملت میلیونی هستند که برای شهادت حاج قاسم اشک ریختند، اینها پیاده نظام دشمن هستند چرا که ترامپ قاتل خود را درکنار آنها میداند و استکبار جهانی برای آنها کف می زند.

,

امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: دشمن از سپاه کینه دارد چرا که سپاه هر روز در میان ملت ها محبوب تر می‌شود و آمریکا هر روز منفورتر از قبل می شود سپاه ضامن سلامت و امنیت جمهوری اسلامی است.

,

وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر هم سپاه جان بر کف حضور دارد و خدمات رسانی بزرگی را به مردم سیل زده جنوب استان انجام میدهد.

,

وی گفت: سیل در جنوب استان محرومیتی بر محرومیت های موجود افزود مردمی که درآمد اندکی از باغات و دامداری داشتند اکنون از آن هم محروم مانده اند لذا مسئولین باید در این خصوص جبران خسارت کنند.

,

سر چشمه حادثه سقوط هواپیما آمریکاست

, سر چشمه حادثه سقوط هواپیما آمریکاست,

امام جمعه سراوان نیز گفت: هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی ها کار هرکسی نیست، سابقه نداشته کسی جرعت کند حتی یک اسلحه به سمت مقرهای آمریکایی ها بکشد و این قدرت نمایی و رخ نمایی جمهوری اسلامی است که با موشک های نقطه زن پایگاه امریکا را در هم کوبید.

,

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به اینکه دین اسلام دشمن دارد، بیان کرد:  در طول تاریخ انسان های فاسد، جنایت کار و شهوت ران در طول تاریخ علیه اسلام دشمنی کرده اند.

,

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان آینه تمام نمای اسلام به دست مرد بزرگ الهی در دنیای ظلمانی تاریک قد علم کرد و ندای حقانی انقلاب به عنوان تجلی گاه اسلام در سراسر عالم طنین انداز شد که انسان های ظالم و فاسد در دنیا مقابل انقلاب اسلامی ایران توطئه های بی شماری انجام داده اند.

,

امام جمعه شهرستان سراوان اضافه کرد:دشمنان انقلاب اسلامی ایران دست به کار پلیدانه ای زدند که رسوایی آنها و قدرت انقلاب اسلامی و شکست هیمنه آنها و چهره روشن انقلاب اسلامی به دنیا نشان داده شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شخصیتی مجاهد در رکاب انقلاب اسلامی و در مسیر کلام خداوند متعال مجاهدت کرد، خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به زعم اینکه با با شهادت رساندن سردار سلیمانی و دیگر همرزمانش در صدد بودن تا جبهه مقاومت در منطقه از بین برود اما این حادثه باعث شد تا شور انقلاب مردم فهیم ایران، عراق و دیگر کشور ها وحدت و همدلی را دو چندان کند و قوت در دل مجاهدین و مقاومت ایجاد شد.

,

وی با اشاره به رخ نمایی دیگر انقلاب اسلامی در دنیای امروز با سیلی سخت، محکم و کوبنده توسط مجاهدان راه خدا توسط موشک های نقطه زن به پایگاه امریکا، تصریح کرد: هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی ها کار هرکسی نیست، سابقه نداشته کسی جرعت کند حتی یک اسلحه به سمت مقر های آمریکایی ها بکشد و این قدرت نمایی و رخ نمایی جمهوری اسلامی است که با موشک های نقطه زن پایگاه امریکا را در هم کوبید.

,

امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: سقوط هواپیمای مسافر بری دردناک بود اما باید دقت شود که چه کسی مقصر است، سرچشمه این حادثه آمریکاست.

,

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: مجاهدت و مردانگی و از خودگذشتگی سردار حاجی زاده که نسخه دیگر از شهید طهرانی مقدم و سلیمانی است مشاهده شد که اشتباه را پذیرفت و از مردم عذر خواهی کرد.

,

امام جمعه شهرستان سراوان اضافه کرد:  کشور انگلیس دست خبیثانه و پلیدانه در منطقه دارد و سفیر انگلیس برای به پا کردن فتنه در تجمع توطئه گران حضور داشته است که باید دقت شود چرا که برخی ها قصد دارند از احساسات مردم برای تسویه حساب های شخصی خود بهره ببرند.

,

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت:  برخی از مردم در جنوب سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شدند، افراد توانمند به یاری مردم گرفتار بشتابند چرا که بهترین عبادت کمک به افراد گرفتار است، مردم در عذاب و رنج هستد، مسئولین توجه بیشتری داشته باشند.

,

سیل زدگان نیازمند حمایت هستند

, سیل زدگان نیازمند حمایت هستند,

امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر هم گفت: سیل زدگان سیستان و بلوچستان نیازمند حمایت هستند و سردار حاجی زاده خود را مطیع قانون دانست.

,

حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا ایرانشهر بیان کرد: اگر انسان با تقوا در بدترین و سخت ترین شرایط قرار بگیرد خداوند حتما راه نجات را به او نشان می دهد.

,

وی افزود: در حالی که مردم در غم از دست دادن سردار دل ها، شهید سلیمانی بودند خبر مسرت بخش سیلی محکم سپاه به آمریکا شنیده شد که این کار اندکی به اندوه مردم التیام بخشید.

,

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: پس از گذشت مدت زمان کوتاهی خبر سقوط هواپیما اوکراینی با داشتن  147مسافر به گوش مردم رسید که ستاد مشترک نیروهای مسلح مسئولیت این سقوط را بر عهده گرفت.

,

وی اضافه کرد: سردار حاجی زاده با کمال تواضع و فروتنی خود را در برابر قانون مطیع دانست و از مردم معذرت خواهی کرد.

,

ابطحی با اشاره به اینکه برخی مسئولین در این مملکت هستند که با کارهایشان باعث نابودی اموال بیت المال و پر پر شدن شدن ناجوانمردانه جوانان شده اند اما مسئولیت خسارات وارده را بر عهده نگرفتند و خندیدند، خاطرنشان کرد: اما سردار حاجی زاده گفت من آبرویم را با خدا معامله کردم.

,

وی با بیان وجود جنگ سایبری و الکترونیکی با دشمن تصریح کرد: به زودی مردم شاهد این هستند که  سقوط هواپیما اوکراینی کار آمریکا بوده است.

,

خطیب جمعه ایرانشهر گفت: سفیر وزیر انگلیس مثل روباه از لانه جاسوسی خود خارج شده بود تا آتش فتنه را شعله ور تر کند اما با تیز هوشی نیروهای اطلاعاتی دستگیر شد.

,

وی با اشاره به این که برخی سلبریتی ها و مخالفان با سپاه اشک تمساح برای شهدا ریختند، شمع روشن کردند و با وجود داغدار بودن مردم شروع به اهانت کردند، عنوان کرد: 40سال تمام سپاه مسئول امنیت بود اما کار آنان به چشم نیامد و مورد تقدیر قرار نگرفت و اکنون چرا غربگرایان به هیجان آمده اند.

,

امام جمعه ایرانشهر با بیان ناراحتی رئیس جمهور از رد صلاحیت شدن برخی از نمایندگان که دارای مفاسد اقتصادی بودند تصریح کرد: حق با ریاست جمهوری است زیرا اگر مجلس و دولت انقلابی  روی کار بیاید مو را از ماست می کشد.

,

وی گفت: باران و سیل بی سابقه این رحمت الهی در سیستان و بلوچستان اگر چه باعث پر شدن سدها شد اما برخی از هم استانی ها متحمل خساراتی شده اند که نیاز به کمک و امداد رسانی دارند.

,

وی با اشاره به اینکه حادثه سقوط هواپیما نیاز به کنکاش برای روشن شدن ابعاد مختلف این موضوع دارد، اذعان کرد:  بعد از دو روز با دستور رهبر انقلاب موضوع به مردم اعلام شد و سردار خاجی زاده با مجاهدت پذیرفت، مبادا بی دقتی انجام شود چرا که بعضی ها به دنبال فرصت برای ایجاد فتنه هستند.

,

تقویت سپاه مساوی با افزایش امنیت کشور است

, تقویت سپاه مساوی با افزایش امنیت کشور است,

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی گفت: تقویت سپاه از الزامات کشور است حضور آمریکا در منطقه باعث ویرانی شده است  و همه ما امنیت امروزمان را مدیون سپاه هستیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار در خطبه های نماز جمعه امروز بیان کرد: امروز خواسته ملت های منطقه این است که آمریکا از منطقه خارج شود چراکه اینان داعش را با کمک عربستان بر مردم مظلوم مسلمان کشورهای مختلف تحمیل کردند‌.

,

وی عنوان کرد: امروز عناصر اقتدار کشور مانند نیروی قدس سپاه پاسداران، در عرصه سیاست بین‌المللی، تمام معادلات آمریکا در منطقه را بر هم زده است واین یک اقتدار برای نظام است.

,

وی با بیان اینکه تقویت سپاه و بسیج و دیگر عناصر انقلابی از مهم‌ترین خواسته‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام بود تاکید کرد: باید به این امر توجه بیشتری شود و همه در قبال امنیت کشور موظف به حمایت از سپاه می باشیم.

,

حجت الاسلام موسوی تشریح کرد: اما سیلی آن چیزی بود که سپاهیان عزیز ما نواختند سیلی قانونی و محکمی که به صورت سیاه شیطان نواخته شد هنوز برایشان گیج کننده است.

,

وی خاطرنشان کرد: انتقام واقعی روزی است که حضور فساد انگیز آمریکا در این منطقه را مشاهده نکنیم و جمع کردن بساط تروریست ها از منطقه بخشی از اقدامات حاج قاسم در جبهه مقاومت است که بسیار ارزشمند می باشد.

,

سپاه در ساعات اولیه به کمک سیل زدگان شتافت

, سپاه در ساعات اولیه به کمک سیل زدگان شتافت,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به بارش های و سیلاب اخیر در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان ، گفت: با توجه به اینکه بارش های اخیر در این چند ساله بسیار گسترده و بی سابقه بوده، موجب خسارت شده است.

,

امام جمعه دلگان عنوان کرد: به بخش های مختلف و زیرساخت شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان خسارت بسیار زیادی وارد شده است.

,

وی ادامه داد: تیم های امدادی و پاسداران سپاه از همان ابتدا به کمک  سیل زدگان در شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان شتافتند.

,

امام جمعه دلگان عنوان کرد: از مسئولان در بخش های مختلف انتظار است تا خسارت ها را برآورد دقیق و به مرکز استان و کشور ارسال کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین خاطرنشان کرد: کمک ها و امدادرسانی در همین چند روز پس از سیلاب نباشد و باید تا زمان جبران خسارات ها ادامه داشته باشد.

,

شایان ذکر است راهپیمایی و تجمعات نمازگزاران جمعه در حمایت از اقتدار و صلابت نظام در برابر آمریکا در سراسر استان برگزار شد. مردم ولایت مدار استان در این راهپیمایی ها با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات وحشیانه آنها را محکوم کردند. همچنین نمازگزاران با سر دادن شعار های انقلابی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل‌ زدن سیلی محکم به آمریکا تشکر و قدردانی کردند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه