اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان غربی مطرح شد؛

سلبریتی‌های ضدنظام و ضد‌مردم از جامعه طرد شوند/ فضای مجازی نیازمند حضور جدی مردم است/ اصلاح قانون انتخابات جزو الزامات مجلس آینده باشد

سلبریتی‌های ضدنظام و ضد‌مردم از جامعه طرد شوند/ فضای مجازی نیازمند حضور جدی مردم است/ اصلاح قانون انتخابات جزو الزامات مجلس آینده باشد
ائمه جمعه شهرستان های آذربایجان غربی بر لزوم حمایت از نیروهای مسلح تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سلبریتی‌های ضدنظام و ضد‌مردم از جامعه طرد شوند/ فضای مجازی نیازمند حضور جدی مردم است/ اصلاح قانون انتخابات جزو الزامات مجلس آینده باشد

, سلبریتی‌های ضدنظام و ضد‌مردم از جامعه طرد شوند/ فضای مجازی نیازمند حضور جدی مردم است/ اصلاح قانون انتخابات جزو الزامات مجلس آینده باشد, سلبریتی‌های ضدنظام و ضد‌مردم از جامعه طرد شوند/ فضای مجازی نیازمند حضور جدی مردم است/ اصلاح قانون انتخابات جزو الزامات مجلس آینده باشد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: بصیرت و هوشمندی مردم جزو بزرگترین موهبت‌های الهی برای نظام است. حضور پرشور و میلیونی مردم در نماز جمعه نمودی از این بصیرت بود. حضور چند میلیون نفری در تشییع سردار سلیمانی هم نمونه دیگری از این مورد است.

,

وی، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، افزود: اگر بصیرت مردم در آن دوران همانند امروز مردم ایران بود، اتفاقات تلخ رخ نمی‌داد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در خصوص خصوصیت‌های شهید سلیمانی و همراهان ایشا، با اشاره به اینکه شهادت این عزیزان موجب انقلاب عظیم در جامعه شد، عنوان کرد: ایمان، تقوا و انقلابی بودن مردم با شهادت این بزرگواران تجلی یافت و یقینا نعمت الهی برای مردم بود.

,

وی، ادامه داد: هرچند آمریکا در تلاش برای پنهان کردن خسارات حمله موشکی ایران است اما در چند روز اخیر شاهد رونمایی از این خسارات هستیم و سیلی اصلی زمانی خواهد بود که از صحنه محو شوند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش دیگری از خطبه‌ها، بیان داشت: ماجرای سقوط هواپیما تلخ بود ولی ابهاماتی داشت که باید منتظر بیان آن‌ها باشیم. در چند اتفاق مشابه در کشورهای مختلف شاهد بودیم که هیچ اطلاعات و روشنگری رخ نداد اما در ایران اسلامی به صراحت اشتباه بیان شد.

,

وی، تاکید کرد: باید پشت سپاهی که همیشه حامی نظام و مردم بوده بایستیم. عذرخواهی فرماندهان ارشد ما نشانه ایمان و مردم‌داری آن‌ها است. هنوز دلایل سقوط نامشخص است و ابهامات فراوانی دارد که نمایان خواهد شد.

,

وی، همچنین گفت: باید روشن شود که چرا مهندسان اوکراینی برخلاف نظر مهندسان ایرانی برای پرواز اصرار داشتند؟ دلیل فیلمبرداری حین سقوط، اعلام ماجرای اصابت توسط غرب و برخی ابهامات باید بررسی شود.

,

امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: اگر قدرت موشکی نبود امروز توان ایستادگی در برابر آمریکا داشتیم؟ دلیل ترس دشمن از مملکت ما همین قدرت نظامی و موشکی است.

,

وی، خاطرنشان کرد: سپاهی‌ها جان خود را فدای نظام و مردم کرده‌اند و امروز باید حامی و پشتیبان آن‌ها باشیم. اگر سپاه نبود امروز ناموس ما و کشور تحت سیطره داعش بود. این عزت و اقتدار سردار سپاه ماست که در برابر این اتفاق عذرخواهی می‌کند و ابراز پشیمانی می‌کند.

,

وی، با انتقاد از تحرکات برخی هنرمندان و ورزشکاران در قبال اتفاق هواپیمای اوکراینی، گفت: سلبریتی‌هایی که با پول نظام و صداوسیما بزرگ شده‌اند، امروز علیه نظام و همراه دشمن می‌شوند؟ این‌ها نماینده تمام ورزشکاران و هنرمندان نیستند اما سوءاستفاده می‌کنند.

,

وی، اظهار داشت: کسی که غیر از فرزند خود به فکر دیگران نیستند چه ارزشی دارند؟ نظام باید این‌ها را طرد کند‌.

,

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: این افراد چندین سال با حضور در صداوسیما نامدار شده‌اند و امروز علیه نظام حرکت می‌کنند؟ مرگ این‌ها در عدم اهمیت دادن است که قیافه کثیفشان نابود شود.

,

وی، ادامه داد: باید در فضای مجازی بی تفاوت نباشیم، باید مورد حمله قرار بگیرند چراکه این‌ها پیاده نظام شیطان و عوامل شیطان هستند. باید از این فضا طرد شوند.

,

امام جمعه ارومیه، بیان داشت: صداوسیما و مسئولان باید به این افراد شخصیت و فرصت ندهند. بیت‌المال نباید در اختیار این افراد باشد. این اسراف و تبذیر را باید رفع کنیم. چرا مالیات نمی‌دهند؟ دلیل این همه فرصت از برخی حوزه‌های نظام برای این افراد چیست؟

,

وی، گفت: با یک تعداد بازی‌های پست مشهور شده‌اند؟ نباید این توهین به شهدا و نظام را برتابیم و باید این افراد طرد شوند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش پایانی سخنان خود، عنوان کرد: موضوع صلاحیت کاندیداهای مجلس توسط شورای نگهبان ماجرایی است که باید قانون‌گذاری شود.

,

وی، تصریح کرد: باید از ثبت‌نام هر فردی جلوگیری شود. متاسفانه قانون انتخابات با قهر نمایندگان از دستور کار خارج شد و امروز شاهد این مشکلات هستیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: مشکلات مالی و دیگر مشکلات با عنوان عدم التزام به اسلام مطرح می‌شود. این نتیجه کم‌کاری و سستی نمایندگان است و نباید همه را از چشم شورای نگهبان دید.

,

وی، ادامه داد: مجلس جدید یکی از ضروری‌ترین مسائل را باید در این حوزه پیگیری کند‌.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان عنوان کرد: بنده هیچگونه دخالتی در صلاحیت‌ها نداشته‌ام و این روال قانونی مود را طی کرده و هرگونه شایعه در این زمینه کذب و حرام است

,

گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار، گفتمان امامین انقلاب است/ آمریکا جرات و قدرت خطای دیگری علیه ایران را ندارد/ آمریکا باید از منطقه خارج شود

, گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار، گفتمان امامین انقلاب است/ آمریکا جرات و قدرت خطای دیگری علیه ایران را ندارد/ آمریکا باید از منطقه خارج شود, گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار، گفتمان امامین انقلاب است/ آمریکا جرات و قدرت خطای دیگری علیه ایران را ندارد/ آمریکا باید از منطقه خارج شود,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: ما تنها یک سیلی در راستای راهبرد انتقام سخت به دشمن زدیم و راهبد انتقام سخت اخراج آمریکا از منطقه است.

,

امام جمعه میاندوآب گفت: دشمنان و کشورهای منطقه بدانند که اگر دوباره خطایی از دشمنان سر یزند یا آن کشور مکانی برای خطای دشمن تبدیل شود؛ با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.

,

وی افزود: آمریکای جنابتکار دیگر جرات خطا ندارد و اگر خطا کند تمام پایگاههایش در هر کشور که باشد باید پذیرای موشک های ایران باشند.

,

حسن زاده با بیان اینکه شهید سلیمانی، شهید مقاومت بود، تصریح کرد: امروز همه ایران و کشورهای اطراف مدیون سردار سلیمانی هستند و قدرشناسی خود را در حمایت و تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه برخی در حوادث اخیر دایه مهربانتر از مادر شده اند، تصریح کرد: در خارج از ایران نشسته و دم از حقوق بشر و مردم می زنند در حالی که این حقوق بشر آنها در واقع حقوق بی بشر است.

,

وی با اشاره به منطق مقابله با استکبار در گفتمان امامین انقلاب، افزود: گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار و دشمنان گفتمان غالب امامین انقلاب بوده است.

,

حسن زاده با بیان اینکه عده ای انسانهای ترسو دم از توهم دشمن می زنند و عده ای آمریکا را کدخدا و ابرقدرت می دانند، اظهار کرد: تفکر نیز وجود دارد که می گوید ما نیز ابرقدرت هستیم و دم در از مذاکره برد-برد می زند که هر سه تفکر غلط و خطرناک است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: چرا آمریکا به افغانستان و پاکستان لشکرکشی کرد؟ چرا قدرت پاسخ موشکی نداشت، مگر ابرقدرت نبود؟ نشان داد از زن نیز کمتر است.

,

وی با بیان اینکه به پای این انقلاب خون ها ریخته شده است، تصریح کرد: به برکت خون شهدا بود که امام خمینی(ره) طاغوت ۲۵۰۰ ساله را نابود ساختند.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: اگر مردم در قبال انقلاب در مسائل مختلف کم فروشی کنند قطعا بلایش گریبان گیر مردم نیز خواهد شد.

,

حسن زاده گفت: باید قبل از مراسم روضه خوانی، خداشناسی و ولایت شناسی را با برپایی منابر تقویت کرد.

,

وی افزود: باید مبدا و مقصد و راهنما و راهبر را شناخت تا معنویت را تقویت کرد.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین خواستار برنامه ریزی مسئولان برای جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان شد.

,

اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران

, اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران, اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اخراج آمریکا از منطقه؛ سیاست راهبردی ایران است، گفت: در یک جمع‌بندی کلی می‌توان سیاست راهبردی مورد تأکید و پیگیری رهبر انقلاب اسلامی را «اخراج آمریکا» از «منطقه‌ی غرب آسیا» دانست، سیاستی که ضرورت آن به تأمین منافع ملی ایران و سایر کشورها و ملت های این منطقه باز می‌گردد.

,

وی تصریح کرد: از نگاه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) حضور و دخالت آمریکایی‌ها در غرب آسیا عامل بحران‌آفرینی، بی‌ثبات‌سازی، ناامنی و اختلاف است و این مسئله با همکاری متقابل ملت ها و دولت های این منطقه می‌تواند پایان یابد.

,

وی اظهار کرد: این روزها تحولات مهم و سرنوشت‌سازِ ناشی از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گام مهمی در تسریع تحولات و بیداری و هم‌گرایی هرچه بیشتر ملت ها محسوب می‌شود.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری افزود: حادثه‌ای که شیرینی سیلی سخت بر دشمن را تلخ کرد، کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دلها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹ مسافر که ۱۴۶ نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد.

,

به گفته وی با گذشت دو روز از واقعه و یاوه گویی های ترامپ و غربی ها در باره عین الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید، اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروزخطای انسانی ازطرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد.

,

طالبی گفت: علت اصلی ناراحتی مردم وقوع حادثه نبود، سخن این بود که چرا از ابتدا مردم در جریان قرار نگرفته اند.

,

وی با اشاره به فرصت طلبی فتنه گران تصریح کرد: جریانات منفور و پلید، با استفاده از فرصت تجمع گروهی از دانشجویان ومردم در سوگ جانباختگان حادثه در دانشگاه های شریف و امیر کبیر، دزدانه، فرصت را مغتنم شمرده و با سوق دادن یک تجمع انسانی و عاطفی به سمت ماجراجوئی های سیاسی و یارگیری های خشونت بار خیابانی، در صدد تکرار حوادث تلخ آبان ماه برآمد.

,

وی اظهار کرد: حضور غیرقابل توجیه سفیر خیره سر و گستاخ و بی شرم انگلیس خبیث در این تجمعات به همراه برخی هنرمندان کم مایه و فریب خورده و شهرت طلب، از وجوه تمایز این تجمعات کوچک بود، علاوه بر آن حمایت گسترده تمام دشمنان انقلاب اسلامی و هویت ایران عزیز، اعم از آمریکا و برخی اروپایی ها، رژیم صهیونیستی، و عناصر مفلوکی از خاندان کثیف پهلوی و منافقین پلید است.

,

فتنه 88 یکی از خطوط قرمز انقلاب است

, فتنه 88 یکی از خطوط قرمز انقلاب است, فتنه 88 یکی از خطوط قرمز انقلاب است,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی گفت : یکی از آداب رعایت تقوی که از پیامبر مکرم اسلام در این زمینه بسیار روایت شده است احترام مرد به زن در خانواده است.

,

وی در ادامه سلسله مباحث معاد از آداب تدفین فرد مسلمان ، تلقین در قبر و بعد از اتمام تدفین ماندن بر سر مزار و دادن تلقین مجدد به میت است و مستحب است رو به قبله این اعمال انجام گیرد.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ افزود : اقامه دو رکعت نماز لیله الدفن و یا نماز وحشت از مستحباتی است که می توان در حق میت برای رهایی از عذاب قبر میت ادا کرد و از پیامبر گرامی اسلام روایت است که در شب اول قبر برای میت خود صدقه پرداخت کنید و اگر صدقه ای نیافتید دو رکعت نماز وحشت ادا کنید.

,

حجت الاسلام فصیح نیا به سالروز شهادت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت : مبارزات سیاسی شهید صفوی زبانزد خاص و عام بود تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند جرقه شور انقلابی و مسائل سیاسی را شهید نواب صفوی در بنده ایجاد کردند ،حرکت انقلابی و سیاسی وی پایه های نظام سلطه را سست کرده بود.

,

وی به حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرده و این حادثه دردناک را به خانواده های معظم شهدای این حادثه تسلیت گفت و در این خصوص به چندین نکته اشاره کرد و گفت تردیدی نیست که خطای انسانی در این خصوص رخ داده است و پذیرش خطا و اعتراف به این موضوع یکی از مهمترین ابعاد آن بود و سرداری که بعد از سالها مجاهدت و دلاورمردی با تمام وجود در مقابل ملت خطا را برعهده گرفت نشان از اوج صداقت دارد ،نکته مهمتر احتمال وجود قضایایی است که در فضای مجازی مطرح شده و انشاالله در آینده روشن خواهد شد اما نکته حائز اهمیت سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب و عده ای منافق از این موضوع است که پروژه تضعیف سازی سپاه را استارت زدند و این نیرنگ را انشاءالله با بصیرتی که در مردمان سرزمین مقدس ایران سراغ داریم با خود به گور خواهند برد و این خدعه جدید نشان از ترس و واهمه دشمن از این قدرت ناتمام است چون هرچند سپاه سیلی به آمریکا زد اما آنها این سیلی را خیلی پرقدرت احساس کردند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود : همه میدانند که سالهاست امنیت پرواز را سپاه بر عهده گرفته است و میتوان در طول سی سال گذشته به 170 مورد هواپیما ربایی که سپاه با این اقدامات مقابله کرده است اشاره داشت که در کنار حفظ امنیت کشور خدمات شایانی را نیز ارائه میدهد.

,

امام جمعه شاهین دژ ر جواب به موضوع نگاه حزبی شورای نگهبان که توسط برخی مطرح شده بود گفت : شبهاتی در این موضوع مطرح شده است و با توجه به اینکه شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است و حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب بارها بر اصالت این نهاد انقلابی تاکید داشته اند اما عده ای ادعا دارند که این نهاد حزبی و جناحی برخورد کرده است ، بنده جز هیچ حزبی نیستم و دنبال احزاب نیز نیستم و دنبال چارچوب و خط ولایت هستم اما عده ای بی تقوا برچسب هایی را به بنده اختصاص دادن که انها را به خداوند متعال واگذار مینمایم و با قاطعیت تمام میگویم دفتر و تریبون نماز جمعه مرکز نشر تقوی الهی است و نتیجه تایید صلاحیتها از سوی شورای نگهبان نیز کاملا مطابق با واقعیت بوده و هیچ نگاهی به موضوع حزبی نداشته است.

,

وی در جواب به موضوع نگاه حزبی شورای نگهبان که توسط برخی مطرح شده بود گفت : با مطالعه مجلس دهم و اعلام خود دستگاه اجرایی کشور اکثریت این مجلس در دست اصلاح طلبان بود و بیش از 100 کاندیدای تایید صلاحیت شده که نماینده کنونی مجلس هستند اصلاح طلب هستند و در مجلس سوم و ششم نیز در دکرسی مجلس در دست آنان بود پس هرگز این سخنان هیچ پایه و اساسی نداردو تمام مسئولین و ملت بدانند که فتنه 88 یکی از خطوط قرمز انقلاب است و نماینده ای که بیت رهبری و سپاه را زیر سوال میبرد مطمئنا میداند که تایید صلاحیت نخواهد شد از این رو بود که برای دوره یازدهم مجلس ثبت نام نکردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه