اخبار داغ

مهاجمان مسلح 14 نفر را در مرکز مالی کشتند

مهاجمان مسلح 14 نفر را در مرکز مالی کشتند
یک مقام نظامی مالی امروز اعلام کرد مهاجمان مسلح 14 نفر از اهالی یک روستا در مرکز مالی را کشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام نظامی در  کشور «مالی» در غرب آفریقا روز جمعه اعلام کرد مهاجمان مسلح 14 نفر از جمله یک کودک را در مرکز مالی کشتند.

این مقام نظامی ارشد مالی به خبرگزاری آلمان گفت: «مهاجمان مسلح چهارشنبه شب به روستای سیندا در منطقه موبتی حمله کردند و جمعی از اهالی روستا را در حالی که اسلحه‌های شکاری هم با خود داشتند به قتل رسانده و چارپایان آنها را به سرقت بردند».

این مقام نظامی مالی گفت: «تا به امروز هنوز دلیل این حمله مشخص نشده و هیچ واکنش رسمی از سوی دولت مالی به این اتفاق اعلام نشده است».

مرکز و شمال مالی از زمان بعد از کودتای نظامی سال 2012 این کشور شاهد اقدامات خشونت بار و و حملات منظم گروه‌های شورشی و جدایی طلب و به دنبال آن گروه‌های وابسته به القاعده بوده است.

به رغم عملیات نظامی فرانسه و آفریقا در کنار ارتش مالی برای بیرون راندن ترویست‌ها و شورشیان از مرکز و شمالی مالی و تسلط مجدد نیروهای دولتی بر این مناطق اما فعالیت آنها در برخی نقاط همچنان ادامه دارد و توافقنامه‌های صلح مختلفی هم که پیش‌تر با آنها امضا شده به جایی نرسیده است.

گروه‌های وابسته به داعش و القاعده از پایگاه خود در مالی به منطقه ساحل آفریقا حمله می‌کنند که این امر منجر به بی ثباتی در بخش هایی از نیجر و بورکینافاسو شده است.

حمله تروریستی دهم آبان ماه گذشته به یک پایگاه نظامی در شمال مالی هم با کشته شدن 53 نظامی و یک غیرنظامی همراه بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه