اخبار داغ

فرصتی طلایی برای اشتغال روستاییان

رونق بومگردی در چشم‌انداز کرمانشاه 2020

رونق بومگردی در چشم‌انداز کرمانشاه 2020
میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی 2020 برای استان کرمانشاه فرصتی طلایی در رونق بومگردی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز بومگردی صنعتی نوپاست که در کشورهای پیشرفته به عنوان صنعتی درآمدزا محسوب می شود و گردش مالی چشمگیری برای کشورهای هدف به ارمغان می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

گردشگران امروز به دنبال بومگردی هستند و این شاخه از صنعت تورسیم مورد توجه آنها قرار گرفته است.

,

استفاده از طبیعت بکر، بهره مندی از فضاهای روستایی و نیز خوردن غذاهای کاملا سالم و ارگانیکی که در همان محل تولید می شود از جمله دلایل استقبال گردشگران از این صنعت است.

,

چند سالی است که صنعت بومگردی در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال برای روستاییان داشته است.

,

روستاییانی که در سالهای اخیر انگیزه خود را برای ماندن در روستاها از دست دادند و در نتیجه مهاجرت معکوس افزایش یافت که به نظر می رسد با بهره گرفتن از این مهم می توان این روند را متوقف و یا به صورت مهاجرت معکوس به روستاها تغییر داد.

,

, ,

با توجه به میزبانی استان کرمانشاه در رویداد گردشگری 2020 این فرصت  برای روستاییان استان فراهم شده است و می توان با بهره مندی از ظرفیت های موجود در کرمانشاه و دارا بودن مناطق بکر و نیز چشم اندازهای زیبا از این فرصت طلایی استفاده کرد.

,

افزایش شمار اقامتگاه های بومگردی در کرمانشاه به 50 واحد

, افزایش شمار اقامتگاه های بومگردی در کرمانشاه به 50 واحد,

امید قادری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: تا کنون ۲۴ پروانه بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان کرمانشاه صادر شده است که دارای مجوز هستند.

,

وی با بیان اینکه واحدهای مذکور آماده پذیرش مهمان هستند، افزود: بیش از ۱۰۰ پرونده درخواست تأسیس اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان تشکیل شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان داشت: علاوه بر صدور ۲۴ پروانه بهره برداری از این تعداد، برای ۵۰ واحد موافقتنامه اصولی صادر شده و اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل ساختمان‌ها هستند.

,

این مسئول تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان به بهره برداری می‌رسد در نتیجه شمار این واحدها به ۵۰ مورد خواهد رسید.

,

قادری گفت: بیشترین متقاضیان واحدهای اقامتگاه‌های بوم گردی مربوط به منطقه اورامانات به ویژه شهرستان پاوه و همچنین در دینور و صحنه است.

,

وی با تاکید بر اینکه در حال حرکت به سمت گردشگری روستایی و اکوتوریسم هستیم، گفت: با توجه به زندگی‌های روزمره، گردشگران دیگر وارد فضای شهری نمی‌شوند بلکه به محیط‌های طبیعی تمایل دارند.

,

, ,

اقامتگاه های بومگردی قطبی از گردشگری است

, اقامتگاه های بومگردی قطبی از گردشگری است,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم گردی به ویژه در منطقه اورامانات و در فصول بهار و تابستان، زیاد بوده زیرا این منطقه بیشتر شناخته شده است.

,

این مسئول افزود: در این میان برخی اقامتگاه‌های بوم گردی که حرفه‌ای عمل نکرده‌اند و تبلیغات نداشته‌اند با استقبال کمتر مسافران مواجه شدند در حالی که برای جذب توریسم شرکت در نمایشگاه‌ها و انجام تبلیغات مجازی به صورت حرفه‌ای لازم است.

,

قادری ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم گردی قطبی از گردشگری است و از میان زیر شاخه‌های گردشگری، گردشگری روستایی و اکوتوریسم از همه قوی‌تر است و باید به این سمت حرکت کنیم.

,

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد گردشگرانی که وارد استان می‌شوند به اسکان در مناطق طبیعی تمایل دارند، گفت: در صورتی که گردشگران قصد اسکان داشته باشند عمدتاً اقامتگاه‌های بوم گردی را انتخاب می‌کنند هرچند در سطح استان به ویژه منطقه اورامانات شماری خانه‌های استیجاری نیز وجود دارد که مسافران در آنجا هم اقامت می‌کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه