اخبار داغ

مدیر کل هواشناسی لرستان:

بارش برف و باران در لرستان/ معابر سیلابی می‌شود

بارش برف و باران در لرستان/ معابر سیلابی می‌شود
مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش برف و باران در استان گفت: این شرایط جوی در اغلب نقاط با رواناب های سطحی، احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مراد پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: طی امروز و فردا صبح به‌تدریج شاهد بارش‌های پراکنده و رگباری در استان خواهیم بود و این سامانه بارشی برای امروز و یکشنبه بر روی جو منطقه فعال بوده که به‌تناوب و با شدت و ضعف سبب ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با اشاره به اینکه در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست افزود: بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها در نواحی شمالی و شرقی به‌صورت برف خواهد بود و از امروز بعدازظهر تا صبح یکشنبه بارش‌ها از نمود بیشتری به‌ویژه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق برخوردارند.

,

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: این شرایط جوی در اغلب نقاط با رواناب‌های سطحی، احتمال آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها همراه است.

,

وی بابیان اینکه موج اصلی یکشنبه‌شب از روی منطقه به‌تدریج خارج می‌شود بیان کرد: در جاده‌های مواصلاتی، گردنه‌های شمال و شرق احتمال کولاک برف انتظار می‌رود و برای دوشنبه در برخی ساعات بارش‌هایی به‌صورت پراکنده خواهیم داشت.

,

مراد پور تصریح کرد:بر اساس نقشه‌های دریافتی متوسط بارش در سطح استان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود که در برخی نقاط جنوب و جنوب شرق(جنوب خرم‌آباد، شرق پل‌دختر، سپیددشت، شول‌آباد، نواحی از دورود و جنوب الیگودرز) به بیش از ۲۵ تا ۴۰ میلی‌متر نیز می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه