اخبار داغ

فرماندار ویژه تربت حیدریه:

محور حیاتی تربت حیدریه به مشهد نیازمند تجهیز برای مواقع بحرانی است

محور حیاتی تربت حیدریه به مشهد نیازمند تجهیز برای مواقع بحرانی است
علی رستمی گفت: با توجه به اینکه در محور مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد سالانه میلیونها تردد انجام می شود لازم است مسئولان کشوری نسبت به تجهیز برای مواقع بحران نگاه ویژه ای داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار صبح توس، علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی فرماندهی و مدیریت بحران این شهرستان با ارزیابی عملکرد و برشمردن نقاط ضعف و قوت دستگاه های اجرایی در موضوع مدیریت بحران برف در روزهای گذشته، از خدمات و اقدامات دستگاههای ذیربط تقدیر کرد و افزود: احصاء نقاط ضعف و قدرت دستگاه های اجرایی در مواجه با بحران های مختلف الزامی است تا در صورت بروز بحران بتوان اقدام صحیح تر و سریعتر صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بر لزوم نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری بر محور حیاتی تربت حیدریه به مشهد تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه محور مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد در کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده و سالانه میلیونها تردد در آن انجام می شود لازم است مسئولان کشوری نسبت به تجهیز و امکانات لجستیکی و فراهم کردن زیر ساخت مناسب برای مواقع بحران نگاه ویژه ای داشته باشند.

,

رستمی همچنین بر لزوم ایجاد یک مرکز استراتژیک امدادی در گردنه خماری و در ورودی تونل جهت تسریع در امر خدمت رسانی و ورود خودروهای امدادی در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: گردنه خماری یکی از ۱۱۲ گردنه برف گیر کشور بشمار می رود که در فصل زمستان با بارش شدید بارف برای مدتی مسیر مواصلاتی تربت به مشهد مسدود و بسیاری از مسافران و خودرها گرفتار برف می شوند.

,

فرماندار تربت حیدریه در ادامه بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر پلیس راهور و فرماندهی انتظامی منطقه در خصوص اعمال محدودیت های ترافیکی و تدابیر لازم در محورهای مواصلاتی در هنگام نوسانات جوی تاکید و بیان داشت: در مواقع بحران نیازمند اتخاذ تدابیری هستیم که با هماهنگی مدیریت بحران بتوانیم این شرایط را بنحو مطلوب تری مدیریت کنیم.

,

گفتنی است طی بارش شدید برف و کولاک در روزهای جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ دیماه جاری محور مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد در دو شب بصورت متوالی کاملا مسدود شد و بیش از ۵ هزار مسافر گرفتار برف در شهرهای رباط سنگ و تربت حیدریه اسکان اضطراری یافتند.

,

همچنین تمام راههای روستایی و فرعی آین شهرستان تا عصر روز بکشنبه ۲۲ دیماه مسدود که با تلاش راهداران و عوامل امدادی این محورها نیز بازگشایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه