اخبار داغ

دیده‌بان نژادپرستی آلمان مطرح می‌کند؛

نژادپرستی و تبعیض علیه اقلیت‌ها در بازار مسکن آلمان!

نژادپرستی و تبعیض علیه اقلیت‌ها در بازار مسکن آلمان!
دیده بان نژادپرستی آلمان می گوید که تبعیض نژادی در بازار مسکن امری عادی است و به طور فزاینده ای گسترش می یابد. صاحبخانه های نژادپرست معتقدند که هر آلمانی حق دارد تا درباره کسی که به آپارتمان وی نقل مکان می کند تصمیم بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دیده‌بان نژادپرستی آلمان می‌گوید که تبعیض نژادی در بازار مسکن امری عادی است و به‌طور فزاینده‌ای گسترش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وقتی "رینیواسا پراساد" درباره تجربه خود در جستجوی خانه در اشتوتگارت سخن می‌گوید، عصبانی و ناراحت می‌شود.

,

این مهندس هندی که اخیرا از هنگ کنگ به آلمان نقل مکان کرده گفت: "اکثر اجاره دهندگان وقتی متوجه می‌شدند که من آلمانی نیستم، تمایلی به دیدن من نداشتند. آنها حتی مرا به خاطر اینکه به زبان آنها سخن نمی گویم سرزنش می‌کردند."

,

به گزارش trt، پراساد چند سال برای یک شرکت بزرگ آلمانی کار کرده است. او اخیرا در اشتوتگارت مستقر شد. با این حال، یافتن یک آپارتمان مناسب برای خانواده هندی وی به یک مشکل تبدیل شد.

, trt,

بسیاری از صاحبخانه‌ها (با بیش از 100 تماس) قصد اجاره دادن آپارتمان خود به خارجی‌های غیر سفید را نداشتند. به‌علاوه، بسیاری از آنها از پنهان کردن نژادپرستی آشکار خود نسبت به پراساد و خانواده وی دریغ نکردند.

,

یک نفر نوشته بود: "من هرگز خانه خود را به کسی مانند شما اجاره نمی‌دهم."

,

صاحبخانه دیگری پیام داد: "ما به کسانی که به زبان ما صحبت نمی کنند خانه اجاره نمی‌دهیم."

,

حقیقت این است که نژادپرستی در بازار مسکن آلمان چیز جدیدی نیست. یافتن مکانی برای زندگی همیشه چالشی برای خارجی ها، مهاجران یا پناهندگان بوده است. این امر شامل آلمانی هایی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ آنها مهاجر هستند نیز می شود.

,

"آمِر ساریکایا" دانشجوی دانشگاه اشتوتگارت گفت: "وقتی از پشت تلفن با اجاره‌دهندگان صحبت کردم همه چیز خوب به نظر می رسید. آنها از من دعوت کردند تا بروم و آپارتمان آنها را ببینم. اما وقتی به آنجا رسیدم و آنها با موهای فرفری سیاه من مواجه شدند، به سرعت متوجه شدم رفتار آنها تغییر کرد."

,

به گفته ساریکایا، اکثر صاحبخانه‌ها به او گفتند که پس از ملاقات با او مستأجر دیگری پیدا کردند. در بسیاری موارد، آنها فقط دروغ می گفتند."

,

 

,

, ,

 

,

پیش از این در سال 2015 اداره ضد تبعیض آلمان، نژادپرستی و تبعیض علیه اقلیت ها در بازار مسکن که به امری عادی مبدل شده بود را سرزنش کرد. این اداره طی گزارشی تأکید کرد حقیقت این است که این تبعیض ها در گفتگوهای رو در رو رخ می دهد. در ضمن، پیوندهای مذهبی آشکار مانند حجاب مسلمانان به این مضرات دامن می زنند.

,

ساریکایا که پیشینه ترک و مسلمان دارد سؤالاتی را که پس از ملاقات وی با صاحبخانه ها با آنها مواجه شده را به خاطر می آورد.

,

او گفت: "آنها از من پرسیدند که آیا مادرم روسری سر می کند یا چند بار در روز نماز می خواند؟ برخی از آنها در مورد دیدگاه من درباره "اردوغان" رئیس جمهور ترکیه یا وابستگی من به گروه های افراطی پرسیدند."

,

پراساد سرانجام آپارتمانی که متعلق به مهاجر دیگر بود را یافت. او گفت: "فکر نمی کردم کسی به پیشینه مذهبی من اهمیت بدهد. آنها فقط مرا شنیدند و دیدند و به این نتیجه رسیدند که آپارتمان خود را به من اجاره ندهند. من شک دارم اگر یک مهاجر سفیدپوست بودم این اتفاق برایم می افتاد."

,

به عقیده این مهندس که درآمد بالایی دارد مشکل، پول نیست. این تنها نژادپرستی آشکار است و من وقتی شاهد آن بودم بسیار شوکه شدم.

,

صاحبخانه جدید پراساد با نام مبدل "فرهاد عارفی" ریشه افغانی دارد. او در آلمان بزرگ شده و از نژادپرستی در بازار مسکن اطلاع دارد.

,

وی گفت: "بسیاری از آلمانی های سفیدپوست معتقدند که مهاجران آسیایی، آفریقایی یا عرب به خاطر نداشتن پول یا غیر قابل اعتماد بودن، اجاره خانه خود را نمی پردازند. آنها تعصبات زیادی دارند. به همین دلیل، یافتن آپارتمان برای مهاجران بسیار سخت است."

,

عارفی فورا پراساد را به عنوان مستأجر جدید خود پذیرفت. به عقیده او، نژادپرستی مشکل بزرگی است و بسیاری از رسانه ها به روش بدی مهاجران یا پناهندگان را توصیف می کنند.

,

برخی ناظران بر این باورند که تنها افزایش فشار سیاسی و اقدامات قانونی می تواند از رفتار نژادپرستانه در بازار مسکن پیشگیری کند. به عنوان مثال؛ هر فردی که تحت تأثیر این تبعیض آشکار قرار گرفته و مانند پراساد پیام های نفرت انگیز دریافت کرده و قادر به اثبات آن است می تواند به مراجع قانونی شکایت کند.

,

اما بسیاری از مردم از جمله صاحبخانه های نژادپرست آوگسبورگ معتقدند که هر آلمانی حق دارد تا درباره کسی که به آپارتمان وی نقل مکان می کند تصمیم بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه