اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی البرز پیش‌بینی کرد؛

بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز

بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز
منصور رحمانیان گفت: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز شنبه آغاز و در کل استان، به‌ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی با بارش برف، باران، مه‌آلودگی و برخی ساعات ورزش باد همراه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به آغاز بارش‌ها از عصر امروز شنبه 28 دی‌ماه در استان، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این سامانه بارشی در کل استان و به‌ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی با بارش برف، باران، مه‌آلودگی و برخی ساعات ورزش باد همراه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

منصور رحمانیان مدت فعالیت این سامانه را تا یکشنبه عصر اعلام کرد و افزود: اختلال در تردد جاده‌ها و معابر شهری، لغزندگی سطح جاده، کاهش میدان دید، ریزش سنگ، سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، تا اواسط هفته جاری و نیز یخبندان سراسری تا اواخرهفته مورد انتظار خواهد بود.

,
وی در توصیه‌ای اظهار داشت: شهروندان البرزی در مصرف نهاده های انرژی و سوخت صرفه‌جویی کنند و خودروها در محورهای مواصلاتی استان حتما زنجیر چرخ به‌همراه داشته و از سلامت تجهیزات خودرو همانند برف پاک‌کن و وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند، همچنین کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان مرتبط با به کار بستن تمهیدات لازم گرمایشی مانع یخ زدگی و تلف شدن دام شوند. 
,
 
,
مدیرکل هواشناسی البرز در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب مناطق استان شرایط دمایی زیر 5 درجه سانتیگراد دارند و این ماندگاری بیش از 12 ساعت طی هفته جاری خواهد بود، لازم است از هر گونه عملیات بتن ریزی خودداری شود.  
 
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه