اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد خبر داد

توزیع کالاهای تنظیم بازار در 110 فروشگاه شهرستان یزد

توزیع کالاهای تنظیم بازار در 110 فروشگاه شهرستان یزد
محمدرضا علمدار گفت: شهرستان یزد را به 4 منطقه تقسیم بندی کرده و 110 فروشگاه را به عنوان فروشگاه های توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازاری به مردم معرفی کردیم و با نظارت دقیق بر توزیع این کالاها توانستیم بحران های گذشته را مدیریت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدرضا علمدار یزدی صبح امروز در شصت وسومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد با بیان اینکه این استان از نظر تعداد برگزاری جلسات تنظیم بازار و همچنین تعداد مصوبات این جلسات رتبه اول کشور را داراست گفت: استان یزد از نظر تامین و تو زیع کالاهای اساسی تنظیم بازارو نظارت و بازرسی نیز رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

توزیع کالاهای تنظیم بازار در 110 فروشگاه شهرستان یزد

, توزیع کالاهای تنظیم بازار در 110 فروشگاه شهرستان یزد,

دبیر کارگروه تنظیم بازار یزد با اشاره به برگزاری 153 جلسه و تصویب  965مصوبه از سال گذشته تا کنون اظهار داشت:با توجه به اینکه در فرایند توزیع بازار عوامل  تامین، توزیع، نظارت، اظلاع رسانی در تنظیم بازار نقش اساسی دارند شهرستان یزد را به 4 منطقه تقسیم بندی کرده و 110 فروشگاه را به عنوان فروشگاه های توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازاری به مردم معرفی کردیم و با نظارت دقیق بر توزیع این کالاها توانستیم بحران های گذشته را مدیریت کنیم.

,

رئیس صنعت، معدن و تجارت یزد در یخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در زمان بحران کاغذ، استان یزد نه تنها با کمبود مواجه نبود بلکه 15 استان دیگر کشور را نیز تامین کردیم گفت: ارسال 27 هزار بسته کاغذA5، 11 هزار بسته کاغذA4، ارسال 5 هزار بسته کاغذA3 به استان های  دیگر و توزیع بیش از 151 هزار جلد دفترچه دانش آموزی از اقدامات اداره کل صمت استان بوده است.

,

علمدار، توزیع 2 هزار تن برنج تنظیم بازاری،توزیع 1939 تن انواع گوشت و بیش از 2 هزار تن گوشت مرغ را از دیگر اقدامات اداره متبوعش عنوان کرد و گفت: در استان یزد روزانه بیش از 170 تن مرغ تولید می شود که مازاد آن به استان های دیگر صادر می شود و همین موضوع در پاره ای از زمان برای استان مشکلاتی در زمینه قیمت مرغ به وجود اورد اما با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت استاندار محترم در حال حاضر شاهد ثبات در قیمت مرغ در کل کشور هستیم.

,

توزیع  276هزار حلقه لاستیک حواله ای سبک و سنگین در استان یزد

, توزیع  276هزار حلقه لاستیک حواله ای سبک و سنگین در استان یزد,

وی از توزیع 121 هزار حلقه لاستیک سبک به 40 هزار متقاضی خبر داد و گفت: با همکاری اتحادیه نرم افزاری تهیه شد و افراد با ثبت نام در این نرم افزار سهمیه خود را دریافت کردند همچنین در خواست 155 هزار حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین نیز وارد سامانه شده که تاکنون 113 هزار حلقه حواله ای توزیع شده و حدود 14 هزارحلقه دیگر هم در انبارها موجوداست که امیدورایم بتوانیم آن ها را به  دست مشتریان واقعی برسانیم.

,

رئیس اداره کل صمت استان در خصوص توزیع شکر نیز ابراز داشت: بیش از 23 هزارتن شکر دولتی در بین خانوارها،صنایع و اصناف توزیع شده است.

,

ذخیره سازی میوه شب عید

, ذخیره سازی میوه شب عید,

علمدار پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه میوه شب عید اذعان داشت:در سال جاری برای اولین سال وظیفه تامین، تو زیع و نظارت  میوه شب عید برعهده وزارت صمت قرار گرفته که در این زمینه با بررسی های کمیته راهبری ذخیر سازی نیاز استان در میوه پرتقال،پرتقال والنسیا تشخیص داده شده که 1000تن آن به همراه 600تن انواع مختلف سیب درختی خریداری و ذخیره سازی شده است.

,

وی با اشاره به مشکلات توزیع میوه شب عید در سال جاری گفت: با تمهدیدات صورت گرفته و استفاده از تجربیات سال قبل امسال توزیع میوه ایام عید تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

,

5.6 درصد از بازرسی ها منجر به تشکیل پرونده شده است

, 5.6 درصد از بازرسی ها منجر به تشکیل پرونده شده است,

دبیر کارگروه تنظیم بازار یزد در بخش پایانی سخنانش با اشاره به رتبه برتراستان یزد در زمینه نظارت و بازرسی اظهار داشت: در 9 ماه امسال بیش از 105 هزار مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 5780 پرونده تخلف شده یعنی به عبارتی برای   5.6 درصد از بازرسی ها تشکل پرونده صورت گرفته که ارزش مالی آن ها بیش از یکصد میلیارد تومان بوده است.

,

وی تعداد گزارشات مردمی به سامانه 124 را 3806 مورد ،تعداد گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی را 1345مورد و گزارشات ناظران افتخاری را 814 مورد عنوان کرد.

,

گفتنی است 300 ناظر افتخاری با اداره صمت استان همکاری دارند.

,

استان یزد دومین استان معدنی، چهارمین استان صنعتی و هشتمین استان برتر صادرکننده غیر نفتی کشور است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه