اخبار داغ

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان:

دولت فربه و بزرگ از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است

دولت فربه و بزرگ  از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دولت فربه و بزرگ یکی از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی در گفت‌وگو موج رسا؛ با اشاره به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی، اظهار کرد: 20 تفاوت بین اقتصاد مقاومتی  اقتصاد ریاضتی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی بابیان اینکه در اقتصاد ریاضتی بخش عمده مشکلات بر روی دوش مردم قرار دارد، ابراز کرد: اگر در جامعه اقتصاد ریاضتی پیاده شود مردم باید هزینه این طرح را بپردازند.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی بخش عمده سختی‌های اقتصادی بر دوش مجریان طرح اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در صورت اجرای اقتصاد مقاومتی سختی‌های این طرح بر دوش دولت‌ها است و مردم در این طرح ذی‌نفع هستند.

,

وی بابیان اینکه طرح اقتصاد ریاضتی یک طرح کوتاه‌مدت است، ادامه داد: دولت‌ها نمی‌توانند این طرح را چند سال ادامه دهند و فقط در یک مقطع کوتاهی و در برهه‌های خاصی ممکن است این طرح جواب دهد.

,

محمدی با اشاره به اینکه طرح اقتصاد مقاومتی یک طرح بلندمدت و هدفمند است، عنوان کرد: اقتصاد ریاضتی یک تاکتیک اقتصادی متأثر از شرایط اقتصادی کشورها است.

,

اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی

, اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی, اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی,

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی است، خاطرنشان کرد: این طرح سیر پیشرفت اقتصادی مبتنی بر راهبردهای اقتصادی کشور است.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه اقتصاد ریاضتی عمدتاً به دنبال کاهش افراطی هزینه‌های مردم است، افزود: در این طرح مردم با کاهش هزینه‌های جاری باید خود را به‌سختی بیندازند.

,

وی ابراز کرد: در اقتصاد مقاومتی مردم از طریق دارایی‌های ملی، منابع ملی و الگوی مصرف ملی شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود ایجاد می‌کنند.

,

محمدی با گریز به اینکه در اقتصاد ریاضتی تمامی نگاه‌های اقتصادی به بیرون است، خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی نگاه‌ها به دنبال صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی است.

,

وی با یادآوری اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی اقتصاد است، ادامه داد: این طرح اقتصادی با توجه به شرایط اقتصادی کشور توسط دانشمندان ایرانی طراحی‌شده است.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد عدالت محور است، تصریح کرد: اقتصاد ریاضتی یک اقتصاد عدالت گریز است.

,

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی عملی اسلامی است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در هیچ کشوری در شکلی که ایران طراحی و عملیاتی کرده وجود نداشته است.

,

محمدی بابیان اینکه در اقتصاد مقاومتی حرف اول را مردم می‌زنند، خاطرنشان کرد: مردم کانون اصلی تمرکز اصلی تفکر اقتصاد مقاومتی است درحالی‌که در اقتصاد ریاضتی حرف اول را دولت و برخی از شرکت‌های بزرگ می‌زنند.

,

وی بابیان اینکه طراح اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور مقام معظم رهبری است، ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای ما معیار و مبنا است.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه در اقتصاد مقاومتی دو هدف را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت و عدم وابستگی به نفت از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با یادآوری اینکه در کوچک‌سازی دولت به دنبال مردمی کردن اقتصاد، هستیم تأکید کرد: به دنبال واگذاری تمامی مؤلفه‌های اقتصادی دولت به مردم  هستیم.

,

دولت باید کوچک شود

, دولت باید کوچک شود, دولت باید کوچک شود,

محمدی با گریز به بیانانت مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همان‌طور که رهبری می‌فرمایند دو مشکل اقتصادی را در کشور شاهد هستیم که اگر آن دو مشکل رفع شود به اقتصاد مقاومتی می‌رسیم.

,

وی با اشاره به اینکه دولت بزرگ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است، عنوان کرد: وابستگی کشور به نفت از مشکلات اقتصادی کشور است که باید رفع شود.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی به‌عنوان یک مؤلفه جدی جزء ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

,

وی بیان کرد: اصلاح تفکر واسطه‌گری و دلالی، اصلاح ساختار گمرک، اصلاح ساختار مالیاتی، اصلاح ساختار شبکه بانکی، اصلاح ساختار کار، بیمه و تأمین اجتماعی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

,

محمدی با اشاره به قالب‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی، افزود: توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت کشاورزی، بورس، دام‌پروری و... از قالب‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه