اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان مطرح کرد؛

مهریه بالا و هزینه‌ نیازهای کاذب، مانعی برای ازدواج جوانان

مهریه بالا و هزینه‌ نیازهای کاذب، مانعی برای ازدواج جوانان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به مؤلفه‌های ازدواج آسان، گفت: ازدواج آسان زندگی با نیازهای حقیقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو باخبر نگار موج رسا؛ با اشاره به جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: هیچ بنایی در نزد خداوند متعال محبوب‌تر از ازدواج نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با اشاره به اینکه در سوره مبارکه روم خداوند متعال ازدواج را مایه سکینه و آرامش بیان کرده است، ابراز کرد: در سیره معصومین (ع) و بزرگان دین نیز اهمیت ازدواج آسان کاملاً مشخص است و تمامی این بزرگواران برای ازدواج اهمیت بالایی را قائل بوده‌اند.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در زمان پیامبر گرامی اسلام مهریه یکی از مسائل موردتوجه در امر ازدواج بوده است، تصریح کرد: رسول‌الله می‌فرمایند بهترین زنان امت من کسانی هستند که مهریه آن‌ها پایین‌تر باشد.

,

وی با اشاره به مهریه و هزینه‌های ازدواج نباید مانعی برای ازدواج دو زوج هم کفو باشد، عنوان کرد: متأسفانه در کشور ما برخی از خرده‌فرهنگ‌ها باعث شده است که ازدواج مورد تأکید دین مبین اسلام آن طوری که شایسته است تحقق پیدا نکند.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه ازدواج آسان یعنی زندگی با نیازهای حقیقی انسان، خاطرنشان کرد: برخی از نیازهای انسان نیازهای کاذب است و ما فکر می‌کنیم به این مسائل نیاز داریم.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با گریز به زندگی حاج محمدابراهیم همت، عنوان کرد: زمانی که شهید همت و همسرشان  تصمیم گرفتند در مناطق جنگی زندگی کنند کل لوازم زندگی آن‌ها در صندوق‌عقب ماشین جای گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رسم و رسوم‌ های غلط مانع ازدواج است، ادامه داد: انسان باید با نیازهای حقیقی زندگی را شروع کند.

,

حجت‌الاسلام احمدی بابیان اینکه متأسفانه امروزه فکر می‌کنیم که تمامی لوازمی که در طول 20 سال برای زوج نیاز است در روزهای اول زندگی باید مهیا باشد، عنوان کرد: به این ذهنیت به ای دلیل مطرح می شود که ما نیازهای حقیقی خود را فراموش کرده‌ایم.

,

وی با اشاره به اینکه نیازهای حقیقی یک جوان آرامش، ازدواج به‌موقع، هم دم داشتن، حس مادری و پدری و... است، افزود: متأسفانه موانعی که در ذهن جوانان است که سراغ ازدواج نمی‌روند.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ازدواج‌های آسان که در بخش‌هایی از کشور در حال برگزاری است، ابراز کرد: شهید مجید شهریاری با نیازهای حقیقی زندگی مشترک را آغاز کرد و حتی جشن عروسی را در سلف دانشگاه برگزار کرد.

,

وی بابیان اینکه در بخش‌هایی از کشور هزینه‌های غیرضروری ازدواج به‌قدری بالا است که می‌توان با آن هزینه یک آپارتمان خرید، خاطرنشان کرد: جوانان باید یاد بگیرند با نیازهای حقیقی زندگی کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه