اخبار داغ

تنها سه لودر و دو کامیون در حال کار برای بازگشایی راه ها هستند؛

کمبود شدید تجهیزات برای بازگشایی راههای بشاگرد

کمبود شدید تجهیزات برای بازگشایی راههای بشاگرد
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: تنها سه لودر و دو کامیون درحال کار در شهرستان بشاگرد داریم که امکانات به شدت کم بوده و اگر ماشین آلات راهداری اضافه نشود بازگشایی مسیر ها به این زودی امکان پذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ با گذشت بیش از یک هفته از سیل در بشاگرد مردم این منطقه همچنان درگیر خسارات ناشی از آن هستند؛ سیل که تقریبا راه ارتباطی تمام روستا های این شهرستان کوهستانی را قطع کرده بود به بخش های برق و تلفن هم آسیب های جدی وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

بسیاری از روستا های بشاگرد همچنان هیچ راه ارتباطی نداشته و مردم توانایی جا به جایی، جز از طریق هوایی را ندارند.

,

موقعیت جغرافیایی این منطقه شرایط را برای امداد رسانی سخت تر کرده و تلاش مسئولان و گروه های جهادی را برای بازگشایی کردن این مسیر های پر گل و لای را دشوار ساخته است.

,

آسیب رسانی به شبکه انتقال برق و نبود راه دسترسی به آن ها باعث شده همچنان در برخی از روستا ها برق قطع باشد.

,

ناحیه سپاه شهرستان بشاگرد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یکی از اصلی ترین نهاد های خدمت رسانی به مردم است که با همت پاسداران و بهره گیری از امکانات موجود در حال خدمات رسانی به سیل زدگان است.

,

محمود سلیمانی، فرمانده ناحیه سپاه بشاگرد، در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی به مردم سیل زده این شهرستان، اظهار کرد: گروه های خدمات رسانی سپاه از شروع سیلاب آماده و در منطقه حضور داشته اند.

, هرمز ,

وی افزود: 9 روستا هیچ راه ارتباطی ندارند و تردد زمینی به هیچ عنوان قابل انجام نیست که از طریق بالگرد به آن ها امداد رسانی می شود.

,

, ,

فرمانده ناحیه سپاه بشاگرد ادامه داد: دانش آموزان بخش گافر و پارامند بشاگرد به دلیل مسدود بودن راه ها تا کنون نتوانسته اند در کلاس های درسی حاضر شوند.

,

سلیمانی مواد غذایی را اصلی ترین نیاز مردم دانست و یاد آور شد: به دلیل عدم دسترسی روستا نشینان به شهر ها مواد غذایی نیاز اصلی آن ها بوده که در روز گذشته 150 کیسه آرد به مناطق سیل زده ارسال کردیم.

,

وی اظهار کرد:راه ارتباطی 48 روستا بازگشایی شده که صرفا برای خودرو های امداد رسانی و کمک دار است و در حال حاضر برای تردد عموم مناسب نیست.

,

 

,

, ,

فرمانده ناحیه سپاه بشاگرد به مشکلات مردم برای جابجایی بیماران پرداخت و گفت: تا کنون سه پرواز برای انتقال بیماران در سطح روستا که دارای مشکلات قلبی یا در شرف وضع حمل بوده اند به شهرستان های مجاور داشته ایم.

,

سلیمانی ادامه داد: 12 روستا همچنان برق ندارند که خراب بودن جاده ها از عمده دلیل وصل نشدن آن علیرغم تلاش نیرو های اداره برق است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام مسئولان در حد توان خود برای کم کردن بار خسارات و مسائل مردم پای کار هست و هنوز گزارشی از میزان دقیق خسارات به دست ما نرسیده است.

,

حبیب الله سهرابی، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان  هم در این خصوص در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: تعدادی از روستا های زیر کوه و پشت کوه بخش گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد به صورت موقت و با استفاده از ابزار دستی توسط پاسداران برای امداد رسانی باز شده است.

,

وی افزود: با همت بسیج، سپاه، هلال احمر و راهداری شهرستان بشاگرد و با استفاده از ماشین آلات سبک و سنگین این دستگاه ها در حال بازگشایی راه های روستایی هستیم.

,

, ,

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه بشاگرد در اطلاع رسانی ها هم محروم واقع شده است، گفت: تنها سه لودر و دو کامیون درحال کار در شهرستان بشاگرد داریم که امکانات به شدت کم بوده و اگر ماشین آلات راهداری اضافه نشود بازگشایی مسیر ها به  این زودی امکان پذیر نیست.

,

سهرابی خاطر نشان کرد: برق تعدادی از روستا ها قطع شده و سرمای استخوان سوز این منطقه فشار بسیاری را بر مردم وارد می کند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه