اخبار داغ

معاون طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

فروش محصولات از مهمترین دغدغه‌های واحدهای تولیدی است

فروش محصولات از مهمترین دغدغه‌های واحدهای تولیدی است
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه فروش محصولات از مهمترین دغدغه های واحدهای تولیدی استان است، بازارسازی برای این محصولات از طریق هلدینگ های اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهیار مشایخی، معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره وضعیت بازاریابی محصولات تولیدی استان اظهار کرد: در حال حاضر مالیات، بدهی به سیستم بانکی، بدهی به تامین اجتماعی و بدهی به شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز از جمله مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر , عصر اترک,

مشایخی افزود: این واحدها با ظرفیت کامل کار نمی کنند و با مشکل فروش محصول خود مواجه هستند.

,

وی هزینه تولید بالا، عدم رقابت با برندهای قوی، عدم سرمایه گذاری واحدهای تولیدی برای برندسازی همچنین عدم سرمایه گذاری برای تبلیغات درست و بسته بندی، عدم توجه به سلیقه و مطالبه بازار، علمی کار نکردن، تحریم و بوجود آمدن مشکل در امر صادرات و انتقال ارز و ریال را از علل اصلی در بروز فروش محصولات واحدهای صنعتی و تولیدی استان برشمرد.

,

با این وجود، وی تصریح کرد: سازمان صمت استان برای این واحدهای صنعتی و تولیدی استان به منظور بهبود شرایط آنان، دوره های آموزشی آشنایی با برندسازی، بازاریابی، تبلیغات، تجارت الکترونیک را برگزار کرده است.

,

مشایخی همچنین افزود: این سازمان برای آنان دوره های مشاوره ای را در برپا کرده و عارضه یابی این واحدها را انجام داده، این در حالی است که در نهایت شاهد هستیم آنان فقط در فکر رفع دغدغه کاهش هزینه تولید خود هستند و به همین علت نیز خیلی بر روی مسئله بسته بندی و برندسازی محصول تولیدی خود سرمایه گذاری نمی کنند.

,

وی گفت: با این وجود، به آنان توصیه کردیم که به بسته بندی، کیفی سازی و برندسازی محصول خود توجه ویژه ای داشته باشند در غیر این صورت بازار را از دست خواهند داد.

,

در عین حال، وی عنوان کرد: سازمان صمت استان نیز درصدد برآمد که برای فروش محصولات آنان با یک هلدینگ اقتصادی در شرق کشور مذاکره کند تا این هلدینگ فروش محصولات واحدهای صنعتی و تولیدی استان را به شبکه بازار متصل کند.

,

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در عین حال، تولیدکنندگان استان نیز باید نگاه خود در زمینه شیوه کار تغییر دهند تا به شبکه بازار متصل شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود اظهار کرد: سازمان صمت استان فهرستی از محصولات تولیدی استان به ویژه محصولات غذایی، صنایع دستی و فرش را برای این هلدینگ ارسال کرده که این فهرست در حال ارزیابی است.

,

وی گفت: هدف آن است که این محصولات تولیدی تحت برند این هلدینگ یا یک برند جدید از طریق این هلدینگ وارد شبکه بازار شوند.

,

مشایخی در ادامه به بنای ساختمان پروژه سیمان سمنگان واقع در شهرستان مانه و سملقان که سرمایه گذار آن بخش خصوصی است، اشاره کرد و گفت: سال ها قبل کلنگ ساخت آن بر زمین زده شد.

,

وی گفت: ساخت این پروژه با 26 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه نیافت که سرمایه گذار آن علت را عدم توجیه اقتصادی تولید سیمان عنوان کرد.

,

وی افزود: جواز تاسیس این پروژه نیز تمدید نشد.

,

معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه زیرساخت هایی آماده شده بود، عنوان کرد: سرمایه گذار درصدد برآمد که نوع پروژه را تغییر دهد.

,

وی افزود: در همین راستا، سازمان های صمت و جهاد کشاورزی استان پیشنهاداتی را به سرمایه گذار این پروژه ارائه دادند.

,

مشایخی اعلام کرد: سرانجام سرمایه گذار این پروژه راه اندازی واحد فرآوری گیاهان دارویی را انتخاب کرد که در حال حاضر نیز به دنبال انتقال دانش فنی به این پروژه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه