اخبار داغ

رئیس کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر :

اقدامی در خصوص ثبت جهانی آثار واجد شرایط همدان انجام نشده است

اقدامی در خصوص ثبت جهانی آثار واجد شرایط همدان انجام نشده است
حسین قراباغی با بیان اینکه ثبت جهانی یکی از آثار واجد شرایط همدان از وعده‌های مسئولان حاضر در همایش راه ابریشم بود، گفت: اقدامی در خصوص ثبت جهانی آثار واجد شرایط همدان انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر همدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص پرداخت حق عضویت شهرداری در سازمان جهانی گردشگری، (UNWTO ) اظهار کرد: پیرو جلسات با حضور مدیرکل سازمان جهانی گردشگری در همدان یک امتیاز مثبت برای شهرداری اخذ کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با بیان اینکه با عضویت شهرداری در سازمان گردشگری جهانی، برندی برای گردشگری شهرداری، ایجاد شد، گفت: با دریافت این امتیاز مثبت علاوه بر عضویت دو شرکت سیاحتی عیلصدر و تله‌کابین گنجنامه از استان همدان، شهرداری همدان نیز برای اولین بار در جهان، عضو سازمان جهانی گردشگری شد.

,

۳۰ میلیون تومان هزینه حق عضویت شهرداری در سازمان جهانی گردشگری

, ۳۰ میلیون تومان هزینه حق عضویت شهرداری در سازمان جهانی گردشگری, ۳۰ میلیون تومان هزینه حق عضویت شهرداری در سازمان جهانی گردشگری,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: تمام اعضای سازمان جهانی گردشگری باید هر ساله مبلغی را به عنوان حق عضویت به این سازمان پرداخت کنند که این مبلغ حدوداً معادل ۳۰ میلیون تومان برای شهرداری همدان است.

,

وی به عدم پرداخت حق عضویت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به بدهی قبلی مجموع هزینه قابل پرداخت بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

,

قراباغی عضویت در این سازمان را یک مزیت برای شهرداری برشمرد و تصریح کرد: در نشست روسیه، شهردار سن پترزبورگ درخواست عضویت در این سازمان را داشت که این درخواست رد شد و عضویت شهرداری همدان یک توفیق است که باید حفظ شود.

,

وی با تأکید بر حفظ جایگاه در سازمان‌های جهانی، ادامه داد: باید از این برند و توفیق کسب شده بتوانیم در جهت تثبیت و اجرایی کردن موضوعات گردشگری که مدیریت شهری می‌تواند متولی آن باشد، استفاده شود.

,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: باید بهره‌برداری از این ظرفیت به وجود آمده را به نحو مطلوبی انجام دهیم و اینگونه نباشد که تنها حق عضویت را پرداخت کرده و به دنبال استفاده از ظرفیت نباشیم.

,

وی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای استفاده از ظرفیت به وجود آمده، یادآور شد: تشکیل دبیرخانه پیگیری موضوعاتی از قبیل خواهرخواندگی‌ها و موضوعات گردشگری که در معاونت فرهنگی و گردشگری شهرداری از جمله این اقدامات است.

,

قراباغی با تأکید بر اینکه وجود، اجرا و برگزاری همایش‌های بین‌المللی، آورده دارد، اظهار کرد: زمانی که تعدادی کشور خارجی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده بین‌المللی در این همایش‌ها شرکت می‌کنند، توفیق است.

,

سرعت بخشیدن در ثبت جهانی آثار واجد شرایط، از جمله وعده‌ها بود

, سرعت بخشیدن در ثبت جهانی آثار واجد شرایط، از جمله وعده‌ها بود, سرعت بخشیدن در ثبت جهانی آثار واجد شرایط، از جمله وعده‌ها بود,

وی با بیان اینکه با وجود موارد بیان شده به عنوان آورده برگزاری همایش‌ها، اما پیگیر مطالبات هستم، گفت: مسئولان حاضر در همایش راه ابریشم وعده‌هایی دادند که اقدامی به منظور سرعت بخشیدن در ثبت جهانی یکی از آثار واجد شرایط، از جمله این وعده‌ها بود.

,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: متأسفانه تا کنون اقدامی در خصوص ثبت جهانی یکی از آثار واجد شرایط همدان انجام نشده است.

,

وی با بیان اینکه اطلاع دارم میراث فرهنگی و استانداری به دنبال ثبت جهانی یکی از آثار همدان هستند اما این مهم نیاز به یک عزم جدی‌تر دارد، افزود: این امر مهمترین موضوع در مباحث گردشگری است و خلاء بزرگی در ثبت جهانی آثار داریم.

,

قراباغی ثبت جهانی آثار را یک آلارم برای گردشگران خارجی دانست و تصریح کرد: با ثبت و معرفی جهانی آثار، می‌توان همدان را مقصد گردشگری، بسیاری از گردشگران کرد.

,

وی  با اشاره به برگزاری جلسه با معاون عمرانی استاندار به منظور رفع موانع ثبت جهانی تپه هگمتانه طی هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی تنها مانع اکنون جاده داخل عرصه تپه عنوان شده که باید سریع تعیین تکلیف شود.

,

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: پیشنهاداتی به منظور رفع ایراد عنوان شده که هم راه دسترسی دیگری برای آهن‌فروش‌ها ایجاد و هم توجیهی برای ثبت جهانی تپه هگمتانه فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه