اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت 20 هزار تن گندم در رشتخوار

پیش‌بینی برداشت 20 هزار تن گندم در رشتخوار
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در جلسه کمیته برداشت غلات وکلزا این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با شرایط ایجاد شده در سطح شهرستان برداشت محصول گندم در رشتخوار در سال زراعی جاری فراتر از 20 هزار تن باشد، که این موضوع با توجه به بارش های خوب اخیر و رویه که کشاورزان با انتخاب بذر مناسب و روش های کشت در پیش گرفتند، دور از انتظار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حمیدرضا رضایی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، صبح امروز در جلسه کمیته برداشت غلات وکلزا این شهرستان در محل جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به اینکه امسال میزان گندم خریداری شده در رشتخوار بالغ بر 18 هزار 600 تن بوده است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و کارهایی که از سال 96 در زمینه تسطیح اراضی در سطح مزارع رشتخوار، اتفاق افتاد علاوه بر افزایش برداشت محصول این موضوع باعث کاهش 50 درصدی در بحث مصرف آب کشاورزی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,



,
,
, ,

وی همچنین در ادامه با اشاره به سطح ریر کشت محصولات گندم و جو در سال جاری در این شهرستان گفت: 5 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و 3500 هکتار از اراضی شهرستان در بحث کشت جو تخصیص پیدا کرده است.

,

وی همچنین با توجه به بارندگی خوب دی ماه امسال در رابطه با افزایش میزان برداشت محصول در رشتخوار گفت: امیدواریم با شرایط ایجاد شده در سطح شهرستان برداشت محصول گندم ما در سال زراعی جاری فراتر از 20 هزار تن باشد، که این موضوع با توجه به رویه که کشاورزان با انتخاب بذر مناسب و روش های کشت در پیش گرفتند، دور از انتظار نیست.

,

رضایی با اشاره به بذر مورد استفاده گندم در مزارع رشتخوار نیز یادارو شد: بیشترین بذر مورد استفاد در مزارع این شهرستان را ارقام پیشتاز، پیشگام و سیون که متناسب با شرایط خشکسالی و ای سی بالای آب است تشکیل داده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین با تاکید بر اینکه در جهت حمایت از کشاورزان و تهیه بذر مورد نیاز کشاورزان در سطح استان بیش از 17 تا 18 هزار تن گندم در انبارها نگهداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت، گفت: بحث نظارت و حضور کارشناسان در جهت ضدعفونی، حذف علف های هرز و مدیریت بحث سن گندم با کار های ترویجی و بدور از سم پاشی در سطح مزارع رشتخوار انجام شده است.

,

وی در ادامه در بحث کشت محصول کلزا در رشتخوار، یادآور شد: در سال 95 سطح زیر کشت محصول کلزا در رشتخوار زیر 10 هزار هکتار بود که این میزان در سال جاری به بیش از 350 هکتار رسید، و بذر کشت در نقاط مختلف شهرستان متفاوت است.

,

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش جنگل و بخش آستانه رشتخوار ارقام کشت شده کلزا متفاوت بوده است، گفت: در سال 95 برداشت محصول کلزا در هر هکتار 1.5 تن بوده که این میزان در سال جاری به 3 تن 750 کیلو گرم رسیده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه